چگونه مشکلات گوشی اندرویدی که به تازگی انروید آن را آپدیت کرده ایم، حل کنیم؟
مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
چگونه مشکلات گوشی اندرویدی که به تازگی انروید آن را آپدیت کرده ایم، حل کنیم؟
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 13:36

اگر شما هم جز آن دسته از افرادي هستيد که سيستم عامل گوشي تان را به تازگي به جديد ترين نسخه ي اندرويد منتشر شده، آپديت کرده ايد مطمينا با کندي ها و مشکلاتي روي سيستم عاملتان مواجه شده ايد.

 در بسياري موارد، بلافاصله پس از به روز رساني نسخه ي اندرويد، اجراي برنامه هاي گوشي با مشکلاتي روبرو مي شود. حل اين دست مشکلات به بهبود کارکرد سيستم عامل گوشي شما مي انجامد. با مطالعه اين راهنما مي توانيد از مشکلاتي که پس از آپديت اندرويد برايتان رخ مي دهد و نيز راه حل رفع اين مشکلات آگاه شويد.شما مي توانيد با استفاده از بهبود هايي که اتفاق مي افتد، از سيستم عاملي که حداقل مثل سيستم عامل قبلي تان کار مي کند، بهره مند مي شويد.

براي آپديت و استفاده از سيستم عامل جديد مي بايست نسخه ي جديد سيستم به طور کامل دانلود شده باشد و فرآيند نصب آن به درستي تا آخرين مرحله اجرا شده باشد.
چطور متوجه شويم که فرآيند نصب به درستي انجام شده است؟

اگر مي توانيد گوشي را روشن کنيد و پس از آپگريد تمام برنامه هاي گوشي به درستي اجرا مي شوند و از طرفي ديگر گوشي به شما اجازه مي دهد که وارد تنظيمات شويد، مي توانيد نتيجه بگيريد که نصب و راه اندازي سيستم عامل جديدتان موفقيت آميز بوده است.
 
علل و علايم يک به روز رساني ناقص و يا مشکل دار

مهم ترين علت آپگريد شدن بد و يا به روز رساني بد، وقفه افتادن در فرآيند دانلود و يا نصب سيستم عامل جديد است. اگر حين فرآيند آپگريد شدن سيستم عامل، وقفه اي رخ دهد، مي بايست منتظر عواقب بد آن باشيد.يکي ديگر از دلايلي که باعث ناقص اجرا شدن فرآيند نصب مي شود، خالي شدن باطري گوشي است . اگر حين نصب سيستم عامل جديد، باطري موبايلتان به صفر نزديک مي شود، مي بايست جلوي خاموش شدن گوشي را بگيريد. حرفه اي ترين راه براي جلوگيري از خاموش شدن گوشي، استفاده از شارژ بيروني مثل اتصال گوشي به کامپيوتر حين فرآيند دانلود و نصب سيستم عامل است. توصيه مي شود، هنگام نصب ويندوز براي لپ تاپتان هم به يک منبع برق دايمي متصل باشيد چرا که قطع برق حين نصب ويندوز مي تواند مشکلات اساسي براي دستگاه ايجاد کند.

 خوب اگر گوشي شما پس از آپديت نسخه ي اندرويد، به کلي فريز نمي شود و تنها حين استفاده از برخي برنامه ها مشکل ايجاد مي شود، با احتمال بالايي مي توانيد مطمين باشيد که گوشي شما درست خواهد شد.

 دلايل بروز مشکلات پس از آپديت اندرويد

برنامه هاي اصلي

يکي از مهم ترين دلايلي که باعث به وجود آمدن مشکل در گوشي هايي که به تازگي آپديت مي شود، برنامه هاي موجود در گوشي شماست. اين برنامه ها با نسخه ي سيستم عامل قبلي که روي گوشي اجرا مي شده است سازگار بودند و در نتيجه بديهي است که نسخه ي آپديت شده ي سيستم عامل در برخي موارد
به عدم سازگاري منجر شود.سيستم عامل جديدي که آن را روي موبايل خود نصب کرده ايد مي بايست با تمام برنامه هايي که قرار است روي اين سيستم عامل اجرا شوند، سازگار باشد و حتي اندکي عدم سازگاري باعث بروز مشکل و کندي در اجراي برنامه خواه شد. تنها راه حل اين است که نسخه هاي برنامه هاي کاربردي که از آنها روي گوشي خود استفاده مي کنيد را به آخرين ورژن موجود به روز رساني کنيد و يا منتظر بمانيد تا برنامه نويسان با ايجاد تغييراتي در برنامه هايشان، آنها را براي استفاده روي سيستم عامل جديد آماده سازند.

مشکل و باگ در خود سيستم عامل منتشر شده

هر چند که وجود باگ و مشکل در کد سيستم عامل چيز نادري است اما غير ممکن نيست. ممکن است نسخه ي سيستم عامل منتشر شده داراي باگ باشد و دليل اجراي کند و ضعيف برنامه ها روي اندرويد جديد همين باشد. اگر باگي در نسخه ي اندرويد منتشر شده وجود داشته باشد مي توانيد اميدوار باشيد که ارايه دهنده ي نسخه ي آپديت اندرويد؛ به زودي براي رفع مشکل و ارايه ي نسخه ي بدون باگ سيستم عامل، دست به کار خواهد شد.

 کندي در اجراي سيتم عامل (سکته ي نرم افزار)

يکي از دلايل موجود ولي نادر در مورد سيستم عامل اندرويد آپديت شده، ايجاد وقفه در کارکرد و اجرا شدن سيستم عامل است. اصطلاحا به اين وقفه، سکته ي سيستم عامل گفته مي شود و در صورت بروز اين حالت، سيستم عامل در بازه هايي از زمان اجرا شده و برخي مواقع فريز مي شود.

حال که مشکلات ممکن و علل ايجاد اين مشکلات را شناختيد، براي آگاهي از نحوه ي برطرف سازي اين مشکلات با ما در ادامه ي اين مقاله همراه باشيد.

چگونه مشکلات اندرويد را حل کرده و آن را براي استفاده درست آماده سازيم؟

با استفاده از آموزش هايي که در ادامه مي آيد مي توانيد سيستم عامل را براي استفاده درست از آن آماده سازيد.

به اندرويد جديدتان فرصت بدهيد.

اگر در استفاده از نسخه ي جديد اندرويتان مشکل داريد، مي توانيد در اولين قدم، کمي به آن فرصت دهيد .توسعه دهندگان نرم افزارهاي گوشي مي توانند با استفاده از اين فرصتي که به آنها مي دهيد، برنامه ها را به روز رساني کنند و براي برنامه هاي موجود Patch هاي مورد نياز را ارايه دهند.با استفاده از اين Patch ها، باگ هاي اندرويد جديد و يا برنامه هاي کاربردي روي گوشي مرتفع مي شود.

برنامه هاي مشکل دار، را به روز رساني کنيد و يا آنها را حذف کنيد!

اگر برنامه اي خاص روي گوشي داريد که با اندرويد جديدتان سازگار نيست و براي برنامه آپديت جديدي وجود ندارد، لازم است اين برنامه را از روي گوشي پاک کنيد. مي دانيد که براي نوشتن نسخه ي سازگار از برنامه با اندرويد جديد زمان مورد نياز است و اگر نمي توانيد صبر کنيد از برنامه ي ديگري که سازگار با اندرويد جديدتان است و قابليت هاي برنامه قبلي را دارد، استفاده کنيد.کار ديگري که مي توانيد کنيد اين است که ابتدا برنامه را آنيستال کنيد و بعد از دانلود دوباره برنامه، آن را اينستال کنيد.با اين کار مي توانيد مشکلاتي را که به صورت تصادفي رخ مي دهد، مرتفع کنيد.
برنامه هاي پيش فرض مشکل زا هستند!

اگر برنامه هاي پيش فرضي که در کارخانه روي گوشي نصب شده اند دچار مشکل شوند، موبايل در ارتباط با مشکل به وجود آمده به شما پيغام خواهد داد.اين برنامه ها شامل مخاطبان، تقويم، برنامه هاي گوگل و ... مي باشد. در اين صورت لازم است که از تمام برنامه هايتان که حامل اطلاعات هستند پشتيبان تهيه کنيد و پس از بکاپ گرفتن، گوشي را Factory Reset کنيد.

 پس از بازگشت گوشي به تنظيمات کارخانه، تمامي اطلاعات از گوشي پاک خواهند شد و به تبع آن تمام اطلاعاتي که باعث ايجاد مشکل در نرم افزارهاي گوشي شده بود و تمامي باگ ها نيز پاک مي شوند.

پس از بازگشت به حالت کارخانه، مي توان تصور کرد که گوشي تازه از کارخانه خارج شده است. نکته ي مهمي که بايد در خاطر داشته باشيد اين که پس از بازگشت گوشي به تنظيمات کارخانه،نسخه ي اندرويد نصب شده روي گوشي شما به ورژن قبلي تغيير نمي يابد و جديدترين نسخه ي نصب شده از سيستم عامل روي گوشي باقي خواهد ماند.

توصيه مي شود، پس از بازگشت گوشي به تنظيمات کارخانه، تا چند روز هيچ برنامه ي واسطي را روي گوشي نصب نکنيد تا از درستي عملکرد اندرويد گوشي مطمين شويد.با استفاده از بازگشت به تنظيمات کارخانه، بهبود کلي در عملکرد اندرويد گوشي را شاهد خواهيد بود.


 مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتری و حسابداری و موبایل با تماس با تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)

 

www.hamgampc.ir

 

 







نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: