مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
قانون بودجه 97|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:34

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayan
https://t.me/hamgamrayane

قانون بودجه ۱۳۹۷ کل کشور ابلاغ شد

رئیس مجلس شورای اسلامی قانون بودجه سال ۱۳۹۷ را به دولت ابلاغ کرد.

بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفتگو با خبرنگارمهر، با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به تایید نهایی بودجه توسط شورای نگهبان، این ابلاغ عصر امروز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: قانون بودجه از اول فروردین ماه سال ۹۷ برای دولت و همه دستگاهها لازم‌الاجراست و آیین‌نامه اجرایی تنها برای احکامی که نیاز به آیین‌نامه دارد، از سوی دولت تدوین خواهد شد.

گفتنی است، سخنگوی شورای نگهبان امروز در نشست خبری خود با رسانه‌ها، از تایید نهایی لایحه بودجه سال آینده با توجه به اصلاحات صورت گرفته در مجلس خبر داده بود.


پاک کردن اطلاعات شخصی از روی عکس|مشاوره|موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:46

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

پاک کردن اطلاعات شخصی از روی عکس

هربار که شما از گوشی یا دوربین خود عکسی می گیرید، اطلاعات بسیاری از شما درون جزئیات عکس ذخیره می شود. توصیه ما به شما این است که قبل از به اشتراک گذاری عکس این اطلاعات را پاک کنید.  

این اطلاعات شامل چه جزئیاتی می باشند؟

تنها با نگاه کردن به عکس این جزئیات برای شما نشان داده نمی شوند، اما اگر به بخش properties عکستان مراجعه کنید خواهید دید که اطلاعاتی درباره گوشی و حتی در برخی مواقع موقعیت مکانی عکس نیز درون آن وجود دارد.   

بسته به این که این عکس چگونه بوجود آمده است، می تواند شامل اطلاعاتی مانند، فاصله کانونی، سرعت دوربین، تنظیمات فلش دوربین و اطلاعات بسیار دیگر را دارا باشد.
چگونه این اطلاعات را پاک کنم؟

برای پاک کردن این اطلاعات در ویندوز ، بر روی عکس مورد نظر کلیک راست کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب کنید.

به تب Details بروید و هرآنچه اطلاعات در مورد آن عکس وجود دارد را خواهید دید.

اگر دقت کنید در زیر این بخش گزینه ای وجود دارد با عنوان پاک کردن خصوصیات و اطلاعات شخصی  – Remove Properties and Personal Information اگر بر روی این گزینه کلیک کنید دو  گزینه برای شما به نمایش در می آید :                                                          
            
روش اول ساخت یک کپی از تمامی اطلاعاتی که می خواهید پاک کنید، است. این روش از این جهت که شاید بعدا این اطلاعات را برای خودتان بخواهید مفید است.

راه دوم تخریب پذیرتر است که با انتخاب این گزینه تمامی اطلاعات عکس پاک می شود و دیگر کپی درکار نیست البته دست شما برای این که کدام یک از این اطلاعات پاک شود باز است.

پس از انتخاب یکی از گزینه های پاک کردن، بر روی OK کلیک کنید.

همچنین شما می توانید این اطلاعات را ویرایش کنید و چیزی که می خواهید بجای آن ثبت کنید و یا اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنید.


تصویب بازرسی از مدارک و دفاتر شرکت های خصوصی|مشاوره|حسابداری|پاسخگویی
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:18

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تصویب بازرسی از مدارک و دفاتر شرکتهای خصوصی صرفا در آخرین سال مالی  

متن بند یک مصوبه ۱۷۵۵ مین جلسه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی مورخ ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ :

” تصویب انجام بازرسی از مدارک و دفاتر شرکتهای خصوصی صرفا در آخرین سال مالی ” به استثنا موارد ذیل :

۱) در مواردی که موضوع ادعای سابقه و یا دستمزد اشخاص مطرح باشد.

۲) درخواست مستند به آرا مراجع قضایی و شبه قضایی و شرکتهای در حال تسویه

۳) بازرسی با تشخیص و دستور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در صورت وصول مستندات به سازمان تامین اجتماعی دال بر عدم اجرای قانون از جمله ماده ۳۸ و تبصره الحاقی و عدم اعلام واقعی
دستمزد بیمه شدگان          



محاسبه مزایای پایان سال در مناطق آزاد|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:49

مشاوره و پاسخگويي به مشكلات كامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

 
محاسبه مزاياي پايان سال در مناطق آزاد   

قابل توجه شركتهاي ثبت مناطق آزاد

 1- حق سنوات در اين مناطق 15 روز محاسبه ميگردد نه يكماه

 2- حق مرخصي 20 روزه محاسبه ميگردد نه يكماه

 3- كارگر ميتواند 20 روز مرخصي خود را ذخيره و در پايان سال در صورت استفاده نكردن بايد وجه 20 روز محاسبه و به وي پرداخت گردد اما در مناطق غير آزاد كارگر فقط ميتواند 9 روز ذخيره نمايد.


روش های افزایش سرعت اینترنت 2|مشاوره|اینترنت
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:18


مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

روش هاي افزايش سرعت اينترنت بخش دوم

3- جلوگيري از اتصلات اشباع شده

اگر اينترنت توسط تمام دستگاه‌هاي موجود در خانه به اشتراک گذاشته شده است، بنابراين ساير دستگاه‌هاي موجود در شبکه شما مي‌توانند سرعتش را کاهش دهند.
به‌عنوان مثال، اگر دو يا چند نفر در تلاش براي دانلود يک فايل و يا انجام عمليات‌هاي مشابه باشند، قطعا کند شدن سرعت اينترنت دور از انتظار نيست.
اگر اين يک مشکل پي‌در‌پي است که نمي‌توانيد در آن تغييري ايجاد کنيد، ممکن است مجبور شويد بسته اينترنت خود را ارتقا دهيد. با اين حال، شما همچنين مي‌توانيد ببينيد که آيا روتر داراي سرويس کيفيت

(QoS) است يا خير.
اين سرويس به شما اجازه مي‌دهد مسيرياب خود را به‌طور خودکار مديريت کرده و ميزان پهناي باند دستگاه‌هاي مختلف را تعيين کنيد و خدمات مورد نظرتان را دريافت نماييد.

4- تقسيمات کواکس را بررسي کنيد

اگر شما از اينترنت کابلي استفاده مي‌کنيد، اين مي‌تواند قدرت سيگنال شما را کاهش داده و منجر به کاهش سرعت اتصال به اينترنت شود. کيفيت تقسيم کننده‌ها متفاوت هستند. موارد بد و ارزان‌قيمت مي‌تواند

قدرت سيگنال شما را نسبت به موارد باکيفيت‌تر کاهش دهد. اگر شما در خط کابل خود شکاف را مشاهده کرديد، سعي کنيد آن‌ها را قطع نماييد تا مشکل اتصال اينترنت‌تان برطرف شود. اگر سرعت اينترنت

بسيار سريع‌تر شد، مشکل‌تان را پيدا کرده‌ايد.

5- تغيير سرور DNS

در برخي موارد و در صورتي‌که سرور DNS پيش‌فرض ارايه دهنده خدمات اينترنت شما کند باشد، سوئيچينگ سرور DNS مي‌تواند سرعت اتصال شما را به شکل ظاهري افزايش دهد. در ادامه نحوه عملکرد

سرور DNS را شرح مي‌دهيم:
هنگامي‌که شما به يک وب‌سايت مانند گوگل متصل مي‌شويد، کامپيوتر شما با سرورهاي DNS خود ارتباط مي‌گيرد و مي‌پرسد: “کدام آدرس IP عددي با google.com مرتبط است؟” و پس از دريافت پاسخ، به

آن آدرس IP متصل مي‌شود. ممکن است اين آدرس چيزي شبيه 216.58.193.78 باشد.
به‌طور معمول، سرورهاي DNS شما توسط ارايه دهندگان خدمات اينترنتي عرضه مي‌شوند. اما اگر آن‌ها آهسته بارگذاري شوند، مي‌توانيد با سوئيچ به مجموعه ديگري از سرورهاي DNS، سرعت بيشتري را

دريافت کنيد.
Google Public DNS و OpenDNS، هر دو در اين زمينه بسيار محبوب هستند.

6- با ISP تماس بگيريد و مشکل را گزارش کنيد

اگر تمام مراحل عيب‌يابي ذکر شده را اجرا کرديد و باز هم نتوانستيد مشکل خود را برطرف کنيد، بايد روش ديگري را انتخاب نماييد. ممکن است مشکل از ارايه دهنده سرويس اينترنت شما باشد. به‌عنوان

مثال، ممکن است خطوط کابل از خانه به ISP يا با برخي از تجهيزات ديگر که در اختيار دارند، مشکلي ايجاد کند. در اين مورد، بايد با ارايه دهنده سرويس اينترنت خود تماس بگيريد و مشکل را گزارش کنيد.

به ياد داشته باشيد که براي دريافت خدمات مناسب هزينه‌اي را به سرويس‌دهنده اينترنت خود پرداخت مي‌کنيد تا يک اتصال پايدار را دريافت کنيد، بنابراين آن‌ها موظف هستند تا مشکل شما را برطرف کنند.

فقط مطمئن شويد که اين مسئله واقعا به آن‌ها مربوط مي‌شود و هيچ مشکلي در مورد مسايلي مانند قدرت سيگنال واي‌فاي و يا موارد ديگر وجود ندارد.


روش های افزایش سرعت اینترنت 1|مشاوره|اینترنت
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:47

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

روش هاي افزايش سرعت اينترنت بخش اول

دلايل زيادي براي سرعت پايين اتصال اينترنت وجود دارد. اين مشکل مي‌تواند مربوط به مودم يا روتر، سيگنال واي‌فاي و قدرت آن‌ها، تعداد دستگاه‌هاي موجود در شبکه، پهناي باند و حتي يک سرور DNS کند

باشد.
محدود کردن صفحات باز وب سايت‌ها و دستگاه‌هاي متصل

يکي از دلايلي که موجب کند شدن سرعت اينترنت شما مي‌شود، باز کردن صفحات سايت‌هاي مختلف در مرورگر و يا اتصال چندين دستگاه به مودم مورد استفاده است. بايد توجه داشته باشيد که اگر سرعت

پايين را فقط با يک وب‌سايت تجربه مي‌کنيد، احتمالا مشکل وب‌سايت است نه سرعت اينترنت شما. در اين زمينه هيچ راه‌کاري در دسترس نيست که بتوانيد اين مشکل را برطرف کنيد؛ مگر آن‌که منتظر بمانيد تا

مسئول پشتيباني وب‌سايت آن را برطرف کند.

سوال- آيا فقط يک رايانه با سرعت پايين درگير است و يا اين‌که تمام دستگاه‌هاي شما با اين مشکل مواجه هستند؟ اگر فقط يک رايانه است، قطعا مي‌دانيد که راه‌حل آن نيز احتمالا در همان رايانه قرار دارد.

ممکن است مجبور باشيد سيستم را مجددا راه‌اندازي کنيد و يا اين‌که لازم باشد تا آن را با آنتي ويروس خود اسکن کنيد تا در صورت وجود بدافزار، آن را شناسايي و حذف نماييد.

اما در صورتي‌که کامپيوتر و يا تلفن‌همراه و يا چندين دستگاه ديگر با اين مشکل مواجه هستند، بايد نتيجه گرفت که پايين بودن سرعت قطعا به وجود يک مشکل در شبکه مربوط مي‌شود و بايد مسير روتر يا مودم

خود را بررسي نماييد.
با يک آزمايش ساده سرعت اينترنت را بررسي کنيد

قبل از آن‌که به سراغ روش‌هاي عيب‌يابي برويد، بهتر است از طريق يک وب‌سايت معتبر مانند Speedtest.net، سرعت اينترنت خود را محک بزنيد. بهتر است قبل از اجراي آزمون، اطمينان حاصل کنيد که

هرگونه فعاليت شامل دانلود، آپلود و يا ساير فعاليت‌هاي اينترنتي سنگين را متوقف کرده‌ايد تا تداخل کمتري با نتايج ايجاد شود.

البته به اين نکته توجه داشته باشيد که اگر سرعت اتصال شما کمي پايين مي‌آيد، اين کاملا عادي است چراکه شما معمولا هزينه‌هاي در نظر گرفته شده تا يک ميزان مشخص سرعت را پرداخت مي‌کنيد. سرعت

اينترنت همچنين مي‌تواند در زمان‌هايي از روز که ترافيک بالاتري وجود دارد، نسبت به ساعات عادي، کندتر باشد.

همچنين ممکن است کندي سرعت مربوط به شرکت ارايه دهنده اينترنت باشد که در اين‌صورت بايد با واحد پشتيباني تماس گرفته تا آن را برطرف کنند و يا اين‌که هزينه بيشتري را براي ارتقاي خدمات

دريافتي پرداخت کنيد.

با اين حال، اگر شما براي دريافت يک سرعت خاص هرينه‌اي را پرداخت مي‌کنيد و به‌طور مداوم نتايج دريافتي مربوط به تست سرعت بسيار پايين‌تر از حد مورد انتظار شماست، وقت آن رسيده که به

مرحله‌هاي عيب‌يابي که در ادامه به توضيح آن‌ها مي‌پردازيم، مراجعه کنيد:

1- راه‌اندازي مجدد مودم يا روتر

مانند رايانه‌ها، مودم‌ها و روترها نيز گاهي اوقات در وضعيت بد و بارگذاري آهسته قرار مي‌گيرند. اين مشکل را مي‌توان با راه‌اندازي مجدد آن‌ها برطرف کرد. اگر خيلي وقت است که روتر و مودم خود را

مجددا راه‌اندازي نکرده‌ايد، بهتر است اين کار را انجام دهيد.

اگر يک واحد مودم روتر ترکيبي داريد، ممکن است فقط يک دستگاه براي راه‌اندازي مجدد در اختيار باشد. براي راه‌اندازي مجدد آن‌ها، کافي است هر يک را به مدت 10 ثانيه از منبع برق قطع کرده و مجددا

متصل کنيد. پس از انجام اين کار، ممکن است چند دقيقه طول بکشد تا مودم مجددا به سرويس دهنده اينترنت خود متصل شده و ارتباط اينترنتي خودش را به‌صورت آنلاين برقرار کند، بنابراين صبور باشيد.

حال بايد بررسي کنيد که آيا سرعت شما پس از راه‌اندازي مجدد سيستم بهبود يافته است يا خير.

2- بهبود سيگنال واي‌فاي

ممکن است سرعت اينترنت شما خوب باشد، اما سيگنال‌هاي واي‌فاي که شما را به اينترنت متصل مي‌کند، دچار مشکل شده باشند. يک اتصال بد واي‌فاي مي‌تواند به‌عنوان يک مشکل اتصال به اينترنت ظاهر

شود، به خصوص اين‌که مي‌تواند بر تمام دستگاه‌هاي موجود در خانه تاثير بگذارد. چند دليل وجود دارد که شما ممکن است يک سيگنال بد واي‌فاي داشته باشيد.

ممکن است امواج راديويي موجود در اطراف شما که مي‌توانند دستگاه‌هاي زيادي را پشتيباني کنند، بسيار متراکم باشند، به‌ويژه اگر از بازه 4.2 گيگاهرتز به جاي 5 گيگاهرتز استفاده مي‌کنيد. اين يک مشکل

خاص در مناطق شهري متراکم است؛ مثلا اگر شما در يک مجتمع آپارتماني زندگي مي‌کنيد که داراي تعداد زيادي روترهاي بي‌سيم و ديگر دستگاه‌هاي مشابه هستند، قطعا با اين مشکل مواجه مي‌شويد.

 
 


تفاوت علی الحساب و پیش پرداخت|پاسخگویی|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:43

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تفاوت علی_الحساب و پیش_پرداخت

برابر ماده 28 و 29 قانون محاسبات عمومی کشور تعریف پیش پرداخت و علی الحساب بشرح زیل بیان شده است :
 ماده 28 _ پیش پرداخت عبارت است از ، پرداختی که از محل اعتبارات مربوط بر اساس حکم و قراردادها طبق مقررات پیش از انجام تعهد صورت میگیرد .
ماده 29 _ علی الحساب عبارت است از ، پرداختی که به منظور ادای قسمتی از تعهد با رعایت مقررات صورت میگیرد . در کل علی الحساب در ازای خدماتی که انجام شده پرداخت می گردد ، ولی پیش

پرداخت جهت خدماتی که در آینده دریافت خواهد شد پرداخت می گردد .


انواع حساب|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:14

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

انواع حساب‌

با توجه به انتقال دادن یا ندادن مانده حساب به سال بعد مالی، حساب‌ها را به دسته‌های زیر تقسیم می‌کنند:

۱- حساب‌های دائمی
آنهایی هستند که مانده آنها به دوره بعد منتقل می‌شود. مانند دارایی‌ها، بدهی‌ها، و سرمایه. به این حساب‌ها حساب‌های ترازنامه‌ای هم می‌گویند.

۲- حساب‌های موقت
آنهایی هستند که در پایان سال مالی بسته می‌شوند. مانند حساب‌های درآمد و هزینه و برداشت. به این حساب‌ها به استثنای حساب برداشت، حساب‌های سود و زیانی می‌گویند.

۳- حساب‌های مختلط
برخی از حساب‌ها دوگانه هستند یعنی بخشی از آنها دائمی و بخش دیگری از آن موقت است که به همین خاطر به آنها حساب‌های مختلط می‌گویند.


مالیات مسکن مهر|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 13:49

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

متقاضیان مسکن مهر تنها مکلف به پرداخت مالیات نقل و انتقالات هستند .

 معاون ماليات های مستقيم سازمان امور مالياتی در مورد مالیات دهی متقاضیان مسکن مهر اظهار  کرد : در گذشته برای مسکن مهری ها برگه تشخیص صادر می شد و مالیات آنها همانند پیمان کاران مورد محاسبه قرار می گرفت.

برای مثال پیمانکاران مطابق قرارداد آنها سودی عایدشان می شد که باید ۲۵ درصد آن را بابت مالیات خود در نظر می‌گرفتند و چنین سازوکاری هم برای مسکن مهری ها با توجه به درآمد آنها در نظر گرفته شده بود.

 روال مالیات دهی مسکن مهری‌ها در چند سال  گذشته مورد بازبینی قرار گرفت و مطابق مصوبات دولت، اگر ساکنان این منازل دارای تفاهم نامه های یک جانبه و یا چند جانبه باشند، حداکثر هر واحد آپارتمان موظف به پرداخت ۳۰۰ هزار تومان مالیات نقل و انتقالات است.


توسعه شبکه یکپارچه دوربین های خانگی|مشاوره|تکنولوژی
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:5

 مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

توسعه‌ي اکوسيستم يکپارچه براي دوربين‌هاي هوشمند خانه با برند‌هاي مختلف، کمک زيادي به رشد اين گجت‌ها خواهد کرد.

دوربين‌هاي نظارتي خانه‌هاي هوشمند، با استقبال زيادي روبه‌رو شده‌اند و در همين راستا شرکت‌هاي نام‌دار به ورود به اين حوزه ترغيب شده‌اند. به تازگي سوني، نيکون،  فاکسکان، سينرا (Scenera) و ويستران (Wistron) با تشکيل اتحادي به توسعه‌ي شبکه و اکوسيستم دوربين‌هاي هوشمند نظارتي خانه‌ها خواهند پرداخت. اين اکوسيستم جديد (NICE (Network of Intelligent Camera Ecosystem نام  دارد و به لطف آن، کاربران قادر خواهند بود تا تصاوير زنده يا ضبط‌شده از دوربين‌هايي با برند‌هاي مختلف را در يک رابط کاربري مشاهده کنند.          

اکوسيستم NICE در واقع مشخصات فني لازم را در اختيار توليدکنندگان دوربين‌هاي نظارتي خانه‌هاي هوشمند قرار خواهد داد تا تصاوير ثبت شده توسط اين دوربين‌ها قابليت تقسيم به چندين فايل، نام‌گذاري،امکان جستجو، ايجاد تامبنيل و ذخيره‌سازي در فضاي ابري را داشته باشند تا کاربران به راحتي با جستجوي يک واژه به محتواي مورد نظر آن دسترسي يابند.         
        
استفاده‌ي چندين برند مختلف از سخت‌افزاري با مشخصات فني مشابه، امکان توسعه‌ي شبکه‌ي يکپارچه و اپليکيشن‌هاي لازمه را تسهيل خواهد بخشيد و همچنين دوربين‌هاي با برند مختلف را مي‌توان در يک  مکان و در کنار يکديگر به کار برد. پلتفرمي يکپارچه امکان استفاده از هوش مصنوعي ترکيب شده‌ را به تمامي دوربين‌‌هاي نظارتي با برند‌هاي مختلف خواهد داد تا از قابليت‌هاي مانند تشخيص اجسام بهره ببرند و بدين ترتيب عملکرد به مراتب بهتري نسبت به الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي يک شرکت خاص داشته باشند.                 
                           
در حال حاضر شرکت‌هاي تامين‌کننده‌ي سنسور و پردازنده‌ي مورد نياز دوربين‌هاي نظارتي و هم‌‌چنين شرکت‌هاي توسعه‌دهنده‌ي نرم‌افزاري به عضويت اين پروژه درآمده‌اند. انتظار مي‌رود تدوين استاندارد‌هاي اکوسيستم NICE تا پايان سال 2018 نهايي شود و محصولات آن در ابتداي سال 2019 به بازار عرضه شود. البته هنوز مشخص نيست آيا شرکت‌هايي مانند نِست و آمازون نيز به اين اکوسيستم خواهند پيوست.
           


دلایل برگشت چک در بانک ها|پاسخگویی|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:22

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چک امکان دارد به ۱۰ دلیل در شعب بانک‌ها برگشت بخورد.

۱. امضا مطابقت ندارد.

۲. نقص امضا داردـ

۳. مغایرت تاریخ عددی و حروفی.

۴. امضا چک مخدوش است.

۵. مندرجات چک مخدوش است.

۶. مبلغ حروفی با عددی چک مغایر است.

۷. حساب مورد نظر مسدود است.

۸. چک با این سری و سریال مسدود است.

۹. حساب دارای کسر موجودی است.

۱۰. حساب مورد نظر فاقد موجودی است.

***اعلامیه عدم پرداخت این قبیل چک‌ها با درخواست مشتری صادر می‌شوند.


به روزرسانی های خراب یا ناقص ویندوز را حذف کنیم|مشاوره|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:44

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چگونه به‌روز‌رسانی‌های خراب یا ناقص ویندوز را حذف کنیم؟!

معمولا شرکت مایکروسافت به کاربران توصیه می‌‌کند که در اولین فرصت ممکن، اقدام به دانلود و نصب به‌روز‌رسانی‌های ویندوز نمایند. به همین‌ خاطر هم هست که اکیدا اصرار دارد گزینه به‌روز‌رسانی خودکار ویندوز، همواره فعال و روشن باشد.

در حالی که این توصیه، در ظاهر بسیار معقولانه و خوب است اما شواهد تاریخی نشان داده که همین به‌روز‌رسانی‌های وقت و بی‌وقت مایکروسافت، قادر است همه چیز از قابلیت‌های معمولی ویندوز تا کل سیستم عامل را به نابودی بکشاند. برخی از روش‌های معمولی حذف این به‌روز‌رسانی‌ها را شاید شنیده یا با آنها آشنا شده باشید اما با توجه به افتضاح اخیر Meltdown و Spectre و چندین به‌روز‌رسانی دیگر، شاید بد نباشد تا مروری بر نحوه حذف فایل‌های به‌روز‌رسانی خراب و ناقص داشته باشیم.

 نکته مهم این که این روش‌ها بر روی تمام نسخه‌های ویندوز قابل اجراست.

روش اول: استفاده از برنامه تنظیمات یا همان Settings

شرکت مایکروسافت خیلی مشتاق است که به زودی از دست قسمت کنترل‌پنل (Control Panel) خلاص شود و انجام وظایف را به عهده بخش تنظیمات بگذارد. به نظر هم منطقی است که برنامه‌های آینده شرکت شامل نسخه‌هایی از ویندوز بدون کامپوننت افسانه‌ای Win32 باشد. هرچند برای برخی کاربران باید بسیار سخت باشد که با این تغییر جدید خود را سازگار کنند.

خب بگذاریم شما برای فراگرفتن نحوه حذف به‌روز‌رسانی ناقص ویندوز وارد این مطلب شده‌اید، پس برای شروع شما باید حتما به‌روز‌رسانی مشکل‌زا (که کامپیوتر‌تان را دچار مشکل کرده‌ است) را شناسایی کنید. در بیشتر مواقع آخرین به‌روز‌رسانی که انجام شده است به عنوان مقصر شناخته می‌شود ولی گاهی اوقات که این به روز‌رسانی بسیار گسترده و وسیع باشد مانند Patch Tuesday، دیگر یافتن عامل خراب‌کاری چندان آسان نخواهد بود.

شما می‌توانید لیست آخرین به‌روز‌رسانی‌ها (همراه با تاریخ به‌روز‌رسانی) را از مسیر تنظیمات (Settings) > Update & security > Windows Update >  Update history مشاهده کنید. سپس هر کدام از به‌روز‌رسانی‌هایی که مایلید حذف شود را پیدا می‌کنید و بر روی گزینه Uninstall updates، کلیک نمایید تا وارد بخش حذف شوید و در اینجا با انتخاب به‌روز‌رسانی مورد نظر گزینه Uninstall را می‌زنید. به طور معمول هم بعد از انجام این‌کار لازم است تا یکبار سیستم را ریستارت نمایید، هرچند پیشنهاد می‌کنم قبل از این کار، به آخرین نکات در انتها، نگاهی بیاندازید.

نکته: شاید متوجه شده باشید که شما با کلیک بر روی گزینه Uninstall updates در ویندوز ۱۰، به همان صفحه قدیمی کنترل‌پنل هدایت می‌شوید، تمامی تغییرات و به‌روز‌رسانی جدید نصب شده ویندوز در تنظیمات، اینجا لیست می‌شوند. با این حال، استفاده از همان گزینه Uninstall برای حذف پیشنهاد می‌شود.

روش دوم: خط فرمان (Command line)

برخی مواقع پیش خواهد آمد که حذف به‌روز‌رسانی از قسمت تنظیمات امکان‌ پذیر نیست، مانند مواردی که برنامه خاصی بالا نمی‌آید و یا مشکلاتی دیگر مانند ویروس و بد‌افزار‌ها در آن دخیل هستند و دسترسی به این قابلیت را غیر فعال کرده‌اند. در چنین وضعیت‌های ناخوشایندی، شما می‌توانید از خط‌فرمان استفاده کنید. هرچند که باز هم در ابتدا باید بدانید کدام به‌روز‌رسانی را لازم است حذف کنید.

برای مثال اگر شما پچ KB را برای حذف انتخاب کرده‌اید، برای این‌کار در ویندوز ۱۰ کافی است بر روی دکمه استارت، راست کلیک کنید و از لیست گزینه Windows PowerShell را با مجوز دسترسی به مدیریت (Admin) انتخاب نمایید (در نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز به همان نام آشنای Command Prompt نامیده می‌شود).

در پنجره باز شده PowerShell، کافی است دستور زیر را تایپ کنید (به جای عدد نوشته شده، شماره پچ KB مورد نظر خود را وارد نمایید):

wusa /uninstall /kb:0123456

به علاوه در همین فرمان، شما می‌توانید موارد بیشتری از جمله نادیده‌ گرفتن اعلان‌های مرتبط و عدم ریستارت اجباری ویندوز را بگنجانید. به صورت زیر:

wusa /uninstall /kb:0123456 /quiet /norestart

ادمین‌هایی که می‌خواهند کار حذف یک به‌روز‌رسانی را بسیار سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهند کافی است اقدام به ایجاد یک فایل bat نمایند. با استفاده از این روش تنها چیز لازم برای حذف سریع به‌روز‌رسانی، همان فایل bat خواهد بود. برای ایجاد فایل bat، ابتدا یک فایل متنی ساده ایجاد کنید سپس کد زیر را به آن اضافه نمایید و با پسوند bat ذخیره کنید. دقت داشته باشید که تنها شماره پچ KB که می‌خواهید حذف شود در این کد وارد کنید.

@echo off

wusa /uninstall /kb:0123456

END

نکته: اگر شما می‌خواهید یک به‌روزرسانی که موجب اختلال در سیستم‌تان شده است را حذف نمایید، قویا پیشنهاد می‌شود که ابتدا پیش از ریستارت آن را یکبار مخفی کنید و سپس بار دیگر آن را به‌روز‌رسانی کنید.


حذف برنامه های از پیش نصب شده در ویندوز10|مشاوره|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:15

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

حذف برنامه‌های از پیش نصب شده در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ شامل برنامه‌های از پیش نصب شده (Built-in) بسیار زیادی است که پنهان کردن آن‌ها از قسمت All Apps در منوی Start کار ساده‌ای نیست. این برنامه‌ها قابل حذف شدن هستند، ولی نه با
روش‌های معمول.  

پیش از شروع، لازم است بگوییم که به هیچ وجه پیشنهاد نمی‌کنیم برنامه‌های اولیه و اپلیکیشن‌هایی را که به‌صورت پیش‌فرض در ویندوز ۱۰ وجود دارند، پاک کنید. این برنامه‌ها فضای بسیار کمی از هارد
دیسک سیستم را اشغال می‌کنند. بنابراین اگر از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنید، بهترین راه حل، نادیده گرفتن آن‌ها است. البته به یاد داشته باشید که برخی از آپدیت‌‌های ویندوز، این برنامه‌ها را مجددا نصب می‌کنند. ولی اگر واقعا تصمیم به انجام این کار گرفته‌اید، می‌توانید به سادگی برنامه‌ها را حذف کنید. همچنین اگر پیش از این برنامه‌ای را حذف کرده‌اید و اکنون به آن نیاز دارید، فقط با یک دستور می‌توانید آن برنامه را برگردانید.                 
  
پاک کردن برنامه به‌صورت عادی

برای این منظور فقط کافی است که بر روی برنامه مورد نظر در منوی Start و قسمت All Apps کلیک راست کنید و گزینه Uninstall را انتخاب نمایید.
از این روش می‌توان برای برنامه‌هایی همچون Get Office ،Get Skype ،Get Started ،News ،Phone Companion و Sports استفاده کرد. همچنین برنامه‌هایی که به‌صورت خودکار توسط ویندوز ۱۰
دانلود و نصب شده‌اند، با این روش قابل حذف شدن هستند. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به Candy Crush ،FarmVille ،TripAdviser ،Netflix و Pandora اشاره کرد. به یاد داشته باشید که بسیاری از برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۰ را نمی توان از این طریق حذف کرد.              
استفاده از PowerShell برای حذف برنامه‌های از پیش نصب شده
شما می‌توانید اکثر برنامه‌های پیش‌فرض ویندوز ۱۰ را حذف کنید، حتی آن‌هایی که گزینه Uninstall برای‌شان تعریف نشده است. با استفاده از خط فرمان PowerShell ویندوز می‌توان این کار را انجام داد.              
با این حال توجه داشته باشید که حتی با استفاده از این روش نیز نمی‌توان برخی برنامه‌های از پیش نصب شده را حذف کرد. به‌عنوان مثال اگر بخواهید اپلیکیشن‌هایی مانند Cortana و Edge را با این روش
حذف کنید، پیغام خطایی را مبنی بر عدم امکان پاک شدن برنامه، دریافت خواهید کرد.     
ابتدا PowerShell را با سطح دسترسی مدیر سیستم باز کنید. برای این منظور کلید‌های Windows+X را بفشارید، سپس گزینه (Windows PowerShell (Admin را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که اگر آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را از بهار امسال تا کنون نصب نکرده‌اید، در این منو به‌جای PowerShell، گزینه Command Prompt را مشاهده خواهید کرد. در این حالت، در منوی
Start عبارت Powershell را تایپ کنید. سپس روی نتیجه کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب نمایید. 
حال با وارد کردن هر یک از دستورات زیر در محیط PowerShell و پس از آن فشردن کلید Enter، می‌توانید برنامه مورد نظر را حذف کنید.

حذف برنامه ۳D Builder:

Get-AppxPackage *3dbuilder* | Remove-AppxPackage

حذف ابزار Alarms and Clock:

Get-AppxPackage *windowsalarms* | Remove-AppxPackage

حذف برنامه ماشین حساب:

Get-AppxPackage *windowscalculator* | Remove-AppxPackage

حذف برنامه‌های Calendar و Mail:

Get-AppxPackage *windowscommunicationsapps* | Remove-AppxPackage

حذف برنامه دوربین (Camera):

Get-AppxPackage *windowscamera* | Remove-AppxPackage

حذف Get Office:

Get-AppxPackage *officehub* | Remove-AppxPackage

حذف Get Skype:

Get-AppxPackage *skypeapp* | Remove-AppxPackage

حذف Get Started:

Get-AppxPackage *getstarted* | Remove-AppxPackage

حذف برنامه Groove Music:

Get-AppxPackage *zunemusic* | Remove-AppxPackage

حذف برنامه Maps:

Get-AppxPackage *zunemusic* | Remove-AppxPackage

حذف ابزار News:

Get-AppxPackage *bingnews* | Remove-AppxPackage

حذف برنامه OneNote:

Get-AppxPackage *onenote* | Remove-AppxPackage

حذف Photos:

Get-AppxPackage *photos* | Remove-AppxPackage

حذف برنامه ضبط صدا (Voice Recorder):

Get-AppxPackage *soundrecorder* | Remove-AppxPackage

حذف اپلیکیشن پیش‌بینی وضعیت آب و هوا (Weather):

Get-AppxPackage *bingweather* | Remove-AppxPackage


مرور تغییرات به وجود آمده در قانون مالیات های مستقیم|پاسخگویی|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:7

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


مرور سریع تغییرات به وجود آمده در قانون مالیات های مستقیم

1- اصلاح نرخ مالیات بر ارث و برخی ضوابط حاکم بر آن.

2- ممنوع شدن بانکها و موسسات مالی و اعتباری و کلیه اشخاص حقوقی دولتی و غیر دولتی به تسلیم اموال و دارایی های متوفی به وراث قانونی آنها قبل از اخذ گواهی اخذ مالیات.

3- وضع مالیات بر اموالی که به موجب وصیت یا نذر به وراث یا غیر وراث منتقل می شود.

4- مبنای اخذ مالیات اجاره املاک در هر نوع قرارداد اعم از رسمی و عادی نمی تواند از ۸۰ درصد جدول ارزش املاک (تهیه شده توسط سازمان امور مالیاتی) کمتر باشد.

5- اخذ مالیات اجاره از واحدهای مسکونی خالی از سال دوم به بعد به صورت تصاعدی.

6- ارزش معاملاتی املاک توسط کمیسیون تقویم املاک تعیین می شود که در سال اول اجرای قانون اصلاحی معادل دو درصد قیمت روز منطقه خواهد بود و در سالهای بعد سالانه دو واحد افزایش می یابد تا

اینکه ارزش معاملاتی هر منطقه به بیست درصد میانگین قیمت های روز برسد.

7- الزام شهرداری ها به گزارش نمودن هر فقره صدور پروانه ساختمان و پایان کار اشخاص به سازمان امور مالیاتی، در شهر های بالای یکصد هزار نفر جمعیت به منظور تشکیل پرونده مالیاتى.

8- اخذ مالیات از سود حاصل از ساخت و فروش هر نوع ساختمان علاوه بر مالیات نقل و انتقال.

9- نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی مازاد بر معافیت مالیاتی سالانه مقرر،۱۰ درصد تا هفت برابر آن؛ و نسبت به مازاد آن ۲۰ درصد است.

10- پرداخت های کارفرمایان به اشخاص حقیقی از قبیل حق مشاوره، حق حضور در جلسات، حق التحقیق و حق پژوهش مشمول مالیات مقطوع به نرخ ده درصد خواهد بود.

11- موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی مودیان مالیاتی پایان خرداد هر سال خواهد بود.

12- مالیات تکلیفی موضوع ماده ۱۰۴ ق.م.م حذف خواهد شد.

13- نرخ مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی حداقل ۱۵ و حداکثر ۲۵ درصد به صورت تصاعدی خواهد بود.

14- شرط پذیرش هزینه های پرداختی قابل قبول مالیاتی بالاتر از ۵۰ میلیون ریال پرداخت از طریق سیستم بانکی است.

15- افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی داراییهای اشخاص حقوقی با رعایت استانداردهای حسابداری مشمول پرداخت مالیات بر درآمد نمی باشد.

16- بانکها و موسسات مالی موظف به ارائه گردش کلیه حسابهای بانکی اشخاص اعم از جاری و سپرده به سازمان امور مالیاتی خواهند بود.

17- ایجاد واحد بازرسی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی کشور به منظور کنترل دفاتر ، اسناد و مدارک مودیان مالیاتی اعم از دستی و ماشینی.

18- الزام دفاتر اسناد رسمی به ارسال یک نسخه از اسناد وکالتی بلا عزل تنظیمی در خصوص اموال منقول و غیر منقول و حقوق مالی حداکثر ظرف یک ماه به سازمان امور مالیاتی کشور.

19- جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی مودیان مشمول قانون سی درصد مالیات متعلق و برای سایر مودیان ده درصد مقرر شده است.

20- جرایم و مجازات های متخلفین مالیاتی به میزان قابل توجه افزایش یافته و بعلاوه جرایم جدیدی تحت عنوان جرایم مالیاتی با مجازات های تعزیری درجه شش پیش بينى شده است.


تجزیه تحلیل و ثبت سند حسابداری مرکب|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:27

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تجزیه تحلیل و ثبت سند حسابداری مرکب
 
همانطور که میدانیم در حسابداری دوطرفه دو حساب را باید درگیر نماییم.
 یکی در ستون بدهکار و دیگری در ستون بستانکار ، اگر یک مبادله دو حساب را مورد تاثیر قرار دهد از ثبت سند حسابداری ساده استفاده می نماییم .
 گاهی اتفاق می افتد که از چند حساب استفاده نماییم و مبادلات ما را وادار نمایند که از چند حساب استفاده نماییم .
 در این حالت از ثبت سند حسابداری مرکب استفاده می نماییم . این در حالتی است که مهم نیست از چند حساب در سمت بدهکار و بستانکار استفاده می نماییم.
 در حسابداری و ثبت سند مرکب رسم بر این است که تمام حسابهای بدهکار قبل از حسابهای بستانکار به ثبت برسند.
 
ثبت های مرکب را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

 یک حساب بدهکار و چند حساب بستانکار
 یک حساب بستانکار و چند بدهکار
 چند حساب بدهکار و چند حساب بستانکار
 
تمامی حساب ها در انتهای ستون بدهکار و ستون بستانکار جمعی برابر دارند.


تایید رای دیوان عدالت اداری در خصوص بازنشستگی پیش از موعد و شرایط آن|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:20

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تایید رای دیوان عدالت اداری در خصوص بازنشستگی پیش از موعد

نظر به اینکه به موجب ماده ١٠ قانون تسھیل نوسازی صنایع کشور کارفرمایان واحدھای صنعتی مجاز به بازنشسته نمودن ھر یک ازکارگران خود که دارای ٢۵ سال سابقه کار بوده با پرداخت ۵٠ درصد حق

بیمه بیش از ٢۵ سال تا زمان بازنشستگی قانونی به ازای یک نفر اشتغال جدید بازنشسته نمایند و از طرفی پنجاه درصد حق بیمه مربوط به بعد از ٢۵ سال سابقه را دولت باید پرداخت کند تاامکان استفاده از

بازنشستگی پیش از موعد برای کارگر فراھم شود و چون در مانحن فیه شرایط مذکور تحقق نیافته و صرف اعلام کارفرما مبنی بر موافقت با بازنشستگی کارگر که فقط دارای ٢۵ سال سابقه کار می باشد

بدون انجام شرایط قانونی دیگر ایجاد تکلیف برای تأمین اجتماعی مبنی برموافقت با بازنشستگی کارگر نمی کند.

شروط بازنشستگی پیش از موعد  

باتوجه به تعارض آراء در خصوص بازنشستگی با قانون نوسازی صنایع ،دادنامه شماره ٩٢٠ مورخ ٩٦/١٠/٦ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری صادر وشروط چهارگانه برقراری این نوع از مستمری مورد

تاکید قرارگرفت:

1- داشتن ٢٥ سال سابقه پرداخت حق بیمه توسط بیمه شده

2- داشتن پروانه بهره برداری معتبر توسط کارگاه

3- پرداخت ٥٠ درصد حق بیمه سنوات ارفاقی توسط کارفرما

4- معرفی نیروی جایگزین توسط کارفرما تأکید نموده است که رعایت آن برای کلیه شعب  دیوان لازم الاجراست.


ثبت برگشت از فروش سنواتی به روش دایمی|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:30

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

ثبت برگشت از فروش سنواتی به روش دایمی

 اگر برگشت از فروش سال یا سالهای قبل داشته باشیم نمیتوانیم به حساب برگشت از فروش ثبت کنیم  بلکه بصورت زیر باید ثبت شود :

با فرض اینکه فروش ۱۰۰ ریال و قیمت تمام شده کالا فروش رفته سنواتی برگشت شده 90 ریال ثبت شده باشد .

1 تعدیلات سنواتی بد 100
       مالیات وعوارض   بد 9
             حسابهای دریافتنی تجاری  بس  109

2 موجودی کالا  بد 90
            تعدیلات سنواتی بس  90 


گلوگاه در کامپیوتر چیست و چگونه می توان با آن مقابله کرد؟|مشاوره|پاسخگویی|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:14

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر و حسابداري، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

گلوگاه در رايانه چيست و چطور مي‌توان با آن مقابله کرد؟

گلوگاه شدن در رايانه اتفاقي است که مانع از بهره‌گيري کاربر از حداکثر توان قطعات مي‌شود. آشنايي با اين معضل مي‌تواند در پيشگيري از آن مؤثر باشد.

براي افرادي که قصد جمع کردن يک سيستم جديد را دارند يا حتي کساني که قصد ارتقاء سخت‌افزاري سيستم فعلي خود را دارند، يکي از اساسي‌ترين نکات که بايد مد نظر قرار گيرد سنخيت و سازگاري قطعات، مخصوصا CPU و کارت گرافيک است. اگرچه ممکن است هماهنگي کامل و بي عيب و نقص بين اين دو قطعه هرگز اتفاق نيفتد، اما مي‌توان با بررسي دقيق و انتخاب هوشمندانه تا حد امکان از وقوع گلوگاه جلوگيري کرد.

گلوگاه

گلوگاه شدن يا Bottleneck مي‌تواند هم براي سي‌پي‌يو و هم براي واحد پردازش گرافيک يعني جي‌پي‌يو اتفاق بيفتد. اين اتفاق زماني مي‌افتد که يکي از اجزا به دليل کندي بيش از حد مانع از کار کردن ساير اجزا با حداکثر توان مي‌شود. براي فهم بهتر مطلب تصور کنيد يک منبع آب با توان ريختن يک ليتر آب در ثانيه داريم. حال تصور کنيد که قرار است اين آب در قيفي ريخته شود که توان عبور دادن تنها نيم‌ليتر آب در ثانيه را دارد. بنابراين، واضح است که قيف باعث مي‌شود سرعت ريختن آب پايين بيايد و از حداکثر توان آب‌رساني منبع استفاده نشود. در اين حالت در واقع قيف گلوگاه شده است. در مواقعي که هر کدام از دو واحد پردازشي CPU و GPU اختلاف فاحشي از لحاظ سرعت عملکرد با ديگري داشته باشد باعث به وجود آمدن گلوگاه مي‌شود. در اين حالت يک واحد با حداکثر توان کار مي‌کند و واحد ديگر به اصطلاح معطل مي‌شود.

گلوگاه شدن CPU و GPU

اگر يک پردازنده‌ي دو هسته‌اي اينتل مثل G3930 را با کارت گرافيک GTX 1080 Ti کنار هم بسته و مورد استفاده قرار دهيم، قطعا با گلوگاه شدن سي‌پي‌يو مواجه خواهيم شد. در اين حالت با وجود اين‌که GTX 1080 Ti به راحتي از پس اجراي بازي‌ها با رزولوشن 4K برمي‌آيد، سلرون به اندازه‌ي سريع نبوده و نمي‌تواند داده‌ها را پردازش کرده و انتقال دهد.

گلوگاه شدن جي‌پي‌يو

يک رايانه‌ي شخصي را با پردازنده‌ي پرسرعت Intel Core i7-7700K در نظر بگيريد. تصور کنيد اين پردازنده را در کنار کارت گرافيک مبتدي RX 550 يا GT 1030 قرار دهيم. هرچند سي‌پي‌يو قادر به اجراي بازي‌ها با نمايش بيش از ??? فريم بر ثانيه است، کارت‌هاي گرافيک يادشده مشخصا چنين قدرت پردازشي را ندارند. به اين حالت گلوگاه شدن جي‌پي‌يو مي‌گويند.

تشخيص گلوگاه

راحت‌ترين راه براي تشخيص گلوگاه استفاده از برنامه‌اي مثل MSI Afterburner است که عملکرد سي‌پي‌يو و جي‌پي‌يو را در حين اجراي بازي تحت‌نظر مي‌گيرد. اگر پردازنده به صورت مداوم با ??? درصد توان خود کار کند، اما کارت گرافيک استفاده‌ي ?? درصدي را نشان دهد، مشخص است که سي‌پي‌يو گلوگاه شده است. از طرف ديگر، اگر جي‌پي‌يو به صورت مداوم با ??? درصد توان کار کند و فشار روي سي‌پي‌يو زير ?? درصد باشد، با گلوگاه شدن جي‌پي‌يو روبه‌رو هستيد.


بايد توجه داشته باشيد که هميشه نمي‌توان به سادگي گفت که پردازنده‌ي X با کارت گرافيک Y باعث بروز گلوگاه خواهد شد. مثلا اگر کسي بپرسد که FX 8350 براي gtx 970 ايجاد گلوگاه مي‌کند يا خير، ممکن است جواب خير باشد؛ چرا که روي کاغذ احتمالا بتوان از دو پردازنده با حداکثر توان استفاده کرد؛ اما، به هرحال ممکن است در مواردي گلوگاه رخ دهد؛ زيرا برخي بازي‌ها بيشتر به پردازنده و بعضي ديگر بيشتر به کارت گرافيک وابسته هستند.

در مواقعي که با گلوگاه شدن سي‌پي‌يو مواجه هستيد، بالا بردن رزولوشن تصوير مي‌تواند تا حدودي کمک حال باشد؛ دليل اين موضوع اين است که در رزولوشن بالاتر، جي‌پي‌يو بيشتر از سي‌پي‌يو تحت فشار قرار مي‌گيرد. بنابراين، فشار کار جي‌پي‌يو بيشتر شده و سي‌پي‌يو زمان بيشتري براي پردازش پيدا مي‌کند و کم و بيش وضعيت متعادل مي‌شود.

نکته‌ي ديگر اين‌که اکثر افراد فکر مي‌کنند براي اجراي بازي‌هاي سنگين ارتقاء کارت گرافيک کافي است. در صورتي که همان‌طور که ذکر شد اگر سي‌پي‌يو توان پردازشي کافي نداشته باشد، ممکن است سيستم دچار هنگ و فريز شود؛ پس بهتر است همواره سي‌پي‌يو را قوي‌تر انتخاب کنيد؛ زيرا گلوگاه شدن کارت گرافيک مشکل خاصي به حساب نمي‌آيد و شما را چندان با مشکلات ياد شده مواجه نخواهد کرد و نهايتا با تنظيم گرافيک بازي آن را مرتفع خواهيد کرد.
بنابراين، در صورت امکان، بهتر است با بالا بردن رزولوشن و افزايش آن به 4K گلوگاه را از سي‌پي‌يو به جي‌پي‌يو منتقل کنيد.

همان‌طور که اشاره شد جلوگيري از بروز گلوگاه، علاوه بر هم‌رده بودن پردازنده‌ها به عوامل ديگري مانند بهينه بودن بازي يا سبک برنامه‌نويسي آن نيز بستگي دارد. چنان‌چه يک بازي مانند ARMA III يا Watchdog بد نوشته شده باشد، استفاده از قوي‌ترين پردازنده‌ها نيز نمي‌تواند شما را از گلوگاه در امان نگه دارد.

تمام کاري که مي‌توان انجام داد اين است که بر اساس نياز خود پردازنده‌هاي هم‌رده‌اي را انتخاب کنيم. مثلا اگر قصد داريم بازي‌هاي روز را با رزولوشن ???? پي اجرا کنيم، مي‌توان گفت که پردارنده‌اي مانند Intel Haswell Core i5 در کنار يک کارت گرافيک GTX 970 يا R7 370 ترکيب متناسبي است. از سوي ديگر اگر به رزولوشن ??? پي رضايت مي‌دهيد، پردازنده‌ي Core i3 Haswell و کارت گرافيک‌هاي GTX 750 II يا يک R7 370 کفايت خواهد کرد.


برنامه گروه حسابداری|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:56

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

برنامه حسابداری صنعتی بشرح زیر می باشد :

سیستم قیمت تمام شده در شرکت های تولیدی - فعلا تمرکز بر این بخش است
سیستم قیمت تمام شده در شرکت های بازرگانی
سیستم قیمت تمام شده در شرکت های پیمانکاری
چرا باید منطق تولید را بدانیم
مفاهیم اساسی در مدیریت تولید
توضیح در مورد مدل های مختلف تولید
توضیح در مورد مدل های برنامه ریزی تولید
مدل رابطه بین سیستم حسابداری صنعتی با سایر سیتسمها
موضوع آنالیز قیمت   پیش بینی فروش – باتوجه به اینکه هنودز تولیدی صورت نگرفته است .
موضوع بودجه عملیاتی و رابطه با قیمت تمام شده
موضوع ظرفیت سنجی
آیا با اکسل هم میتوان قیمت تمام شده را محاسبه نمود ؟ ارائه یک نمونه فایل اکسل
محاسبه نقطه سربسر با توجه به اطلاعات تراز آزمایشی
محاسبه نقطه سربسر چند محصولی – از طریق اکسل
ازکجا شروع کنیم برای استقرار حسابداری صنعتی
 
مرحله اول : سیستم قیمت تمام شده در شرکت های تولیدی
در این بخش لازم است اطلاعات پایه و عملیات مورد نیاز را تعریف کنیم .

بخش اطلاعات پایه :
تعریف دوره محاسبه قیمت تمام شده
تعیین الگو هزینه یابی
روش هزینه یابی
سیستم هزینه یابی
موضوع هزینه یابی
بخش معرفی کالا
بخش فرمول ساخت
بخش تعریف فرایند کاری
بخش مراکز هزینه
بخش ایستگاه کاری
موضوع محرک های هزینه ای
رابطه محرک هزینه ای با ایستگاه کاری یا مراکز هزینه
منطق رابطه بین مراکز هزینه بایکدیگر
تعریف انحرافات و فعال نمودن آنها
انتخاب مدل تسهیم اولیه – بر اساس سربار جذب شده
مدل ثانویه – مدل ریاضی – بر اساس سربار جذب شده
بخش رابطه حساب با مراکز هزینه و تعیین رفتار هزینه
تعریف موجودی ابتدای دوره – محصول – نیمه ساخته
جمع آوری اطلاعات واقعی – مقدار تولید – مقدار ضایعات – ساعات انجام کار
محاسبه دستمزد
محاسبه سربار- اولیه – ثانویه
بستن قیمت تمام شده دوره 
محاسبه انحرافات
بستن انحرافات
انتقال به دوره بعد
محاسبه سود وزیان ناخالص
صدور سند حسابداری سیستم قیمت تمام شده
گزارشات مربوطه
هزینه یابی برمبنای هدف
هزینه یابی بر مبنای فعالیت


اندروید چیست؟|مشاوره|موبایل|اندروید
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:19

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

اندروید چیست؟

اندروید یک سیستم‌عامل منبع باز است زیرا کد اصلی آن برای استفاده رایگان بوده و می‌تواند توسط هر کسی که می‌خواهد آن را برای دستگاه خود سازگار کند، استفاده شود. با توجه به ماهیت منبع باز و پایه
آشنای اندروید، این سیستم‌عامل در تعدادی از دستگاه‌های شخصی و فراتر از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. شما می‌توانید اندروید را در کنسول‌های بازی ویدیویی، ماشین، تلویزیون و بسیاری از موارد دیگر پیدا کنید.                   

تفاوت بین گوشی اندرویدی و آی فون در چیست؟

بدون توجه به هر ترجیح شخصی، احتمالا تفاوت بین این دو را از لحاظ کارهای روزانه به دست می‌آورید، زیرا هر دو وظایف تلفن‌های هوشمند معمولی را به شیوه‌ای مشابه انجام می‌دهند. اما اگر شما
علاقه‌مند به دریافت کنترل‌های بیشتری هستید، باید سیستم‌عامل اندروید را برای خود انتخاب کنید چراکه بر خلاف سیستم‌عامل iOS که از سوی اپل محدود شده است، اندروید با چنین مشکلی مواجه نیست و گوگل به هیچ‌عنوان این محدودیت را برای آن قائل نشده است.
طبیعت متن باز بودن سیستم‌عامل اندروید فقط به این معنی است که سازندگان می‌توانند این سیستم‌عامل را برای دستگاه‌های خود سفارشی کنند و این سفارشی سازی را در اختیار کاربران قرار دهند. اکثر
دستگاه‌های استاندارد اندرویدی نیز توانایی اجرای قابلیت “custom launcher” را دارند. این سفارشی‌سازی درواقع برنامه‌ای است که به جای صفحه اصلی معمولی شما اجرا می‌شود و این امکان را می‌دهد که ظاهر دستگاه خود را تغییر دهید، از چیزهای ساده مانند نحوه نمایش آیکون‌ها، تا تصمیم‌گیری در مورد چگونگی حرکت کشویی برنامه‌ها و تعداد آیکون‌ها در یک صفحه، شامل این سفارشی‌سازی می‌شود.                                  

اندروید استوک چیست؟

ممکن است شما قبلا هم نام stock Android را به‌عنوان سیستم‌عامل در حال اجرا بر روی یک دستگاه و یا نقطه‌ای برای مقایسه شنیده باشید.  
اندروید استوک، به نسخه سیستم‌عامل مورد استفاده توسط صاحب اندروید و توسعه دهنده اصلی آن یعنی گوگل اشاره دارد که از آن در تلفن‌های هوشمند پیکسل و نکسوس خود استفاده کرده است. این نسخه
معمولا به‌عنوان پایه‌ای‌ترین نسخه اندروید در نظر گرفته می‌شود و نشان دهنده لایه پایه این سیستم‌عامل، همراه با برنامه‌های استاندارد گوگل مانند یوتیوب، نقشه‌های گوگل و گوگل درایو است. اما این موضوع به معنای این نیست که برخی قابلیت‌ها را در بر ندارد، بلکه باید توجه داشته باشید که اندروید استوک، به‌طور گسترده ای به‌عنوان یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها در نظر گرفته شده است. اگرچه این یک ترجیح کاملا شخصی است که شما از کدام‌یک از نسخه‌های اندروید استفاده می‌کنید، اما جالب است بدانید که یکی از سریع‌ترین و در عین حال کم طرفدارترین نسخه‌های اندروید همین مدل استوک است.                   
    
اندروید Oreo چیست؟

شاید وقتی شما تفاوت بین اندروید “نوقا” و “اوریو” را متوجه شوید، تعجب کنید. هر به‌روزرسانی اندروید به اندازه کافی بزرگ است تا شماره‌ای را به خود اختصاص دهد. به‌عنوان مثال شماره ۷ به اندروید نوقا
و شماره ۸ به اندروید اوریو داده شده است.                                                                              
در واقع هر نسخه جدید برخی تغییرات را به ارمغان می‌آورد و معمولا چند پالایش و ویژگی‌های جدید را اضافه می‌کند. از آن‌جا که هیچ سیستم به روز رسانی جهانی برای همه دستگاه‌های اندرویدی وجود
ندارد، طیف گسترده‌ای از نسخه‌های مختلف اندروید در گوشی‌های گوناگون وجود دارد که به‌عنوان تکه‌های اندروید شناخته می‌شوند.                                                      
اندروید ۸ یا همان اوریو آخرین نسخه اصلی اندروید است، اما انتظار می‌رود که اندروید ۹ در کنفرانس سالانه گوگل در ماه می ۲۰۱۸ معرفی شود. از آن‌جایی که نسخه‌های اندروید ادامه حروف الفبا و
مطابق با ترتیب آن‌هاست، بنابراین به نظر می‌رسد که اندروید ۹.۰ چیزی است که با حرف P آغاز می‌شود.          

اندروید Go یا اندروید One چیست؟

اندروید Go یک نسخه از اندروید استوک است که مخصوص دستگاه‌های دارای سخت‌افزار ضعیف‌تر طراحی شده است. این نسخه از اندروید که به‌تازگی عرضه شد، با توجه به دستگاه‌های ضعیف‌تر در
بازارهای هند و برزیل است. از سوی دیگر، Android One یکی از نسخه‌های پیشگام Android Go و به عبارت بهتر نسخه ساده‌تر از stock Android است.                 
رابط‌های کاربری و پوسته‌های سازندگان گوگل تنها شرکتی نیست که در حال تغییر اندروید است. هر سازنده دارای گزینه‌ای برای ایجاد ظاهر موردنظر خود برای اندروید در محصولاتش است، و این
گزینه‌ای است که بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند.                           
به‌طور کلی مهم نیست که ما از چه نسخه‌ای از اندروید استفاده می‌کنیم، از آن‌جا که همه آن‌ها در همان چارچوب اندروید اجرا می‌شوند، شما همچنان قادر به دسترسی به برنامه‌های مشابه هستید. با این حال،
اگر شما طرفدار داشتن آخرین وصله‌های امنیتی و نرم‌افزاری هستید، ممکن است بخواهید از کاربران دستگاه مبتنی بر stock Android مانند Google Pixel یا یک گوشی با Android One باقی بمانید، زیرا این دستگاه‌ها مستقیما از طریق گوگل از به روز رسانی‌ها بهره می‌برند. به‌طور معمول دریافت به‌روزرسانی‌ها و ارتقای تلفن‌های همراه با پوسته‌های سفارشی تولید کنندگان کمی طول می‌کشد، زیرا هر سازنده باید نرم‌افزار خود را برای اجرای سیستم‌عامل جدید به روز کند و همچنین آزمایش‌هایش را انجام دهد. به همین دلیل است که سامسونگ گلکسی S8 در فوریه ۲۰۱۸، آپدیت اندروید اوریو را دریافت کرد درحالی‌که این به‌روز رسانی رسمی در اوت ۲۰۱۷ منتشر شد.                                                     

اندروید Forked چیست؟

این یک عنصر از اندروید است که شما احتمالا هرگز نیاز به فکر کردن در مورد ندارید، اما اگر صحبت از اندروید استوک و سازنده پوسته‌ها به میان بیاید، احتمالا بیشتر مشتاق به دریافت اطلاعات در
خصوص Forked Android خواهید شد.                           
همان‌طور ‌که گفته شد، از آن‌جا که اندروید منبع باز است، کد اصلی که اکثر توابع در آن پایه‌گذاری می‌شود، تقریبا می‌تواند مورد استفاده هر کسی باشد. به همین دلیل چنین تنوع‌هایی را در اکوسیستم اندرویدی

مشاهده می‌ شود، و بسیاری از تولید کنندگان نسخه‌های اندرویدی خود را می‌سازند. با این حال، اگرچه اندروید رایگان و متن باز است، اما خدمات گوگل به این شکل نیستند و برای دسترسی به مخزن گسترده‌ای از برنامه‌ها در فروشگاه گوگل‌پلی شما باید با قوانین خود بازی کنید و هزینه‌ای را پرداخت نمایید. برخی از تولید کنندگان نمی‌خواهند با قوانین گوگل بازی کنند و این جایی است که Forked Android وارد می‌شود. دلیل انتخاب نام Forked این است که توسعه‌دهنده آن یعنی ” forks” مستقل از توسعه‌دهنده اصلی است. در واقع یک بسته مستقل توسعه یافته نرم‌افزاری است که از اندروید به‌عنوان پایه خود استفاده می‌کند، اما مجبور به اتصال به اکوسیستم گوگل نیست. شما شاید از نسخه forked اندروید استفاده کرده باشید؛ نمونه این محصول، سیستم‌عامل Fire آمازون است که از هیچ برنامه یا سرویس گوگل در طراحی آن استفاده نشده است. همچنین شما می‌توانید Android forks را بر روی برخی از دستگاه‌های ساخته شده چینی پیدا کنید که رابط‌های شگفت‌انگیزی مانند اندروید را در اختیار کاربران قرار می‌دهد اما به فروشگاه گوگل‌پلی دسترسی ندارد.                                                                                                                             
                                        



برنامه گروه حسابداری|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:13

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

برنامه  گروه حسابداری صنعتی بشرح زیر می باشد :
سیستم قیمت تمام شده در شرکت های تولیدی - فعلا تمرکز بر این بخش است
سیستم قیمت تمام شده در شرکت های بازرگانی
سیستم قیمت تمام شده در شرکت های پیمانکاری
چرا باید منطق تولید را بدانیم
مفاهیم اساسی در مدیریت تولید
توضیح در مورد مدل های مختلف تولید
توضیح در مورد مدل های برنامه ریزی تولید
مدل رابطه بین سیستم حسابداری صنعتی با سایر سیتسمها
موضوع آنالیز قیمت   پیش بینی فروش – باتوجه به اینکه هنودز تولیدی صورت نگرفته است .
موضوع بودجه عملیاتی و رابطه با قیمت تمام شده
موضوع ظرفیت سنجی
آیا با اکسل هم میتوان قیمت تمام شده را محاسبه نمود ؟ ارائه یک نمونه فایل اکسل
محاسبه نقطه سربسر با توجه به اطلاعات تراز آزمایشی
محاسبه نقطه سربسر چند محصولی – از طریق اکسل
ازکجا شروع کنیم برای استقرار حسابداری صنعتی
مرحله اول : سیستم قیمت تمام شده در شرکت های تولیدی
در این بخش لازم است اطلاعات پایه و عملیات مورد نیاز را تعریف کنیم .
بخش اطلاعات پایه :
تعریف دوره محاسبه قیمت تمام شده
تعیین الگو هزینه یابی
روش هزینه یابی
سیستم هزینه یابی
موضوع هزینه یابی
بخش معرفی کالا
بخش فرمول ساخت
بخش تعریف فرایند کاری
بخش مراکز هزینه
بخش ایستگاه کاری
موضوع محرک های هزینه ای
رابطه محرک هزینه ای با ایستگاه کاری یا مراکز هزینه
منطق رابطه بین مراکز هزینه بایکدیگر
تعریف انحرافات و فعال نمودن آنها
انتخاب مدل تسهیم اولیه – بر اساس سربار جذب شده
مدل ثانویه – مدل ریاضی – بر اساس سربار جذب شده
بخش رابطه حساب با مراکز هزینه و تعیین رفتار هزینه
تعریف موجودی ابتدای دوره – محصول – نیمه ساخته
جمع آوری اطلاعات واقعی – مقدار تولید – مقدار ضایعات – ساعات انجام کار
محاسبه دستمزد
محاسبه سربار- اولیه – ثانویه
بستن قیمت تمام شده دوره  
محاسبه انحرافات
بستن انحرافات
انتقال به دوره بعد
محاسبه سود وزیان ناخالص
صدور سند حسابداری سیستم قیمت تمام شده
گزارشات مربوطه
هزینه یابی برمبنای هدف
هزینه یابی بر مبنای فعالیت


تست سلامت باتری گوشی اندروید|مشاوره
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:44

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

سلامت باتری یک فاکتور بسیار مهم در گوشی‌های هوشمند است. شاید هم‌ اکنون و بیش از هر زمان دیگر با وجود رسوایی که آی‌فون در این زمینه داشت، این موضوع اهمیت داشته باشد. در حالی‌که این امر لزوما به هیچ‌وجه بر روی گوشی‌های اندروید تاثیر نمی‌گذارد، حفظ سلامت باتری دستگاه هرگز ایده بدی نیست.

هیچ راه آسان و یا از پیش مشخص شده‌ای برای بررسی سلامت باتری در دستگاه‌های اندرویدی وجود ندارد و این یک نقص واضح در بخش گوگل است، اما خوشبختانه شما می‌توانید با استفاده از برنامه‌های جانبی این مشکل را برطرف کنید. در حالی‌که چند گزینه برای انجام این کار وجود دارد، اما در این مطلب قصد داریم به برنامه‌ای با نام AccuBattery بپردازیم که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام خواهد داد.

قبل از این‌که بتوانید از برنامه استفاده کنید، اجازه دهید یک نکته را برای شما روشن کنیم، باید بازی طولانی در این برنامه انجام دهید. از آن‌جایی‌که اندروید به‌طور خاص از یک روش برای کنترل سلامت باتری استفاده نمی‌کند، بنابراین هر برنامه‌ای که برای این منظور استفاده می‌شود، باید بیش از چند روز، هفته و یا ماه‌ها منتظر بمانید تا بتواند سلامت آن را تعیین کند. این در حالی است که AccuBattery، در چند چرخه شارژ و بیشترین استفاده‌ای که می‌کنید، شروع به دریافت ایده سلامت باتری دستگاه شما به شکل دقیق‌تری می‌کند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که باید این نرم‌افزار را نصب و اجرا کنید. به محض این‌که AccuBattery را اجرا کردید می‌توانید با یک مرور ساده از نحوه کار با این نرم‌افزار آشنا شوید. لازم به ذکر است که این برنامه علاوه‌بر سنجش سلامت باتری، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهد اما ما در این مطلب فقط به این جنبه آن اشاره می‌کنیم.

پس از اجرای برنامه، در صفحه‌ای قرار می‌گیرید که در مورد سلامت باتری اطلاعاتی را به شما ارایه می‌دهد و این همان جایی است که در این مطلب به آن می‌پردازیم. همچنین در صفحه بعد، شما می‌توانید یک نوار لغزنده را تنظیم کنید که میزان باتری را به صورت درصد به شما نشان می‌دهد.

تنظیم پیش‌فرض ۸۰ درصد است، که به‌طور کلی به عنوان بهترین مقدار برای حفظ سلامت و طول عمر باتری پذیرفته شده است. در نهایت، AccuBattery از طریق یک کالیبراسیون بسیار سریع اجرا می‌شود و ظرفیت باتری دستگاه اندرویدی شما را تشخیص می‌دهد.

توجه: در حال حاضر نسخه‌‌های رایگان AccuBattery وجود دارند و شما به نسخه پولی آن نیاز ندارید تا بتوانید سلامت باتری خود را کنترل کنید. با این حال اگر از این برنامه لذت بردید به شما پیشنهاد می‌کنیم که نسخه پولی آن را خریداری کنید و از توسعه این برنامه عالی حمایت کنید. در این نسخه تبلیغات حذف شده‌اند و همچنین شما می‌توانید از طریق سایر گزینه‌‌ها علاوه‌بر بررسی اطلاعات باتری، وضعیت پردازنده گوشی را نیز بررسی کنید.

از این‌جا به بعد شما باید به صورت کاملا نرمال از دستگاه خود استفاده کنید و کارهای خود را طبق روال عادی با آن انجام دهید. با گذشت زمان، AccuBattery چرخه شارژ و دشارژ باتری دستگاه را ردیابی می‌کند و سپس از طریق این اطلاعات به منظور نظارت بر سلامت باتری استفاده می‌کند.

برای مشاهده این اطلاعات، روی گزینه Health در پایین ضربه بزنید. در ابتدا، فقط یک صفحه بدون هیچ اطلاعاتی به شما نشان داده می‌شود که این یعنی هیچ اطلاعاتی در اختیار ندارد. از آن‌جا که اندروید هیچ اطلاعی در خصوص تاریخچه باتری را به برنامه ارایه نمی‌کند، اساسا این فرآیند باید از ابتدا کار خود را شروع کند.

با گذشت زمان، AccuBattery میزان مصرف باتری و ظرفیت کلی خود را بررسی می‌کند. باز هم، این اطلاعات همانند گذشته در طول زمان و بر اساس بیشترین زمان استفاده شما از گوشی جهت بررسی سلامت باتری، جمع‌آوری می‌شوند. همچنین یک یادداشت کوچک نیز وجود دارد که به شما می‌گوید که ظرفیت باتری چقدر است، اما اگر تمایلی به نمایش آن ندارید، می‌توانید آن را رد کنید.

بهتر است همان‌طور که تلفن‌تان را شارژ و تخلیه می‌کنید، برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره سلامت باتری گوشی خود، این صفحه را نیز بررسی کنید تا بتوانید از این طریق اطلاعات دقیق‌تری را در این خصوص بدست بیاورید.


شاخه های رشته حسابداری|پاسخگویی|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:17

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

انواع شاخه های رشته حسابداری

حسابداری یکی از رشته های پر طرفدار در بین افراد می باشد که به دلیل تنوع شاخه های آن، هر فردی می تواند زمینه ای که بیشترین ارتباط را با آن برقرار می کند انتخاب
نماید و پس از تحصیل در آن شاخه وارد بازار کار مرتبط شود. بر اساس آخرین آمار بدست آمده؛ حسابداری جزو ۱۰ شغل پول‌ساز در سال ۲۰۱۶ شناخته شده است که همین عامل میتواند باعث رشد انگیزه برای تحصیل افراد بیشتری در این زمینه باشد. رشته حسابداری به رشته های مجزا و تخصصی زیر تقسیم میشود.         

1- حسابداری مالی (عمومی) :

در این رشته که در واقع زیر بنای کلیه رشته های حسابداری است و اکثر موسسات بازرگانی از ان استفاده می نمایند، کلیه فعالیتهای مالی در دفاتر خاص ثبت و در پایان هر
دوره مالی، صورتها یا گزارشهای مالی مورد نیاز تهیه می شود.
   
2- حسابداری دولتی :

چگونگی ثبت و نگهداری حسابها در موسسات و شرکتهای دولتی، دراین رشته از حسابداری مورد بحث قرار می گیرد . قابل ذکر است که این شاخه نیز مانند تمام شاخه های دیگر
حسابداری نیاز به دقت و تجربه کافی دارد چرا که کوچکترین اشتباهات در چنین سازمان هایی میتواند موقعیت مالی شرکت ها را تهدید کند.   

3- حسابداری صنعتی ( قیمت تمام شده ) :

در حسابداری صنعتی، نحوه محاسبه قیمت تمام شده هر واحد محصول در هر یک از مراحل تولید، توضیح داده می شود، از این رو به حسابداری قیمت تمام نیز معروف است.

4- حسابداری مالیاتی :

در این رشته از حسابداری در مورد چگونگی تعیین میزان مالیات بر درآمد موسسات و افراد با توجه به قوانین و مقررات مالیاتی مصوب، گفتگو می شود . با توجه به قوانین
مالیاتی که نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر نیز برقرار می باشد، تسلط کافی بر قوانین مالیاتی حاکم، میتواند حائز اهمیت باشد و همین مسئله می تواند به عنوان یک برگ برنده در موقعیت های شغلی به شما کمک کند.   
    
5- حسابداری بودجه ای :

حسابداری بودجه ای، چگونگی تهیه و تنظیم بودجه با توجه به نتایج فعالیتهای مالی و مقایسه بودجه تنظیم شده (پیش بینی عملیات مالی آینده ) با نتایج واقعی عملیات مالی را مورد
بررسی قرار می دهد، در این رشته، روشهای مختلف تهیه بودجه آموزش داده میشود .
       
6- حسابرسی :

حسابرسی عبارتست از بررسی اسناد، مدارک، دفاتر و گزارشات مالی یک موسسه و اظهار نظر نسبت به صحت نسبی آنها. معمولا دو مرحله عملیات حسابرسی در یک موسسه 
انجام می پذیرد .   
مرحله اول، حسابرسی داخلی که توسط حسابرسان عضو موسسه انجام می شود؛ مرحله دوم، که حسابرسی توسط حسابداران مستقل حرفه ای که وابسته به موسسه نمی باشند
صورت می پذیرد. حسابرسی هنوز هم عمده ترین خدمتی است که حسابداران مستقل ارائه می کنند. اما در حال حاضر، کمک به موسسات در حل مسائل مربوط به برنامه ریزی،کنترل و تصمیم گیری که خدمات مشاوره مدیریت نامیده می شود؛ از دیگر خدماتی است که وقت زیادی صرف آن می گردد و در طی سالها توسعه یافته است و همچنین بخش عمده ای از فعالیت اکثر موسسات حسابرسی را تشکیل می دهد .              

7- حسابداری سیستمها :

در این رشته آموزشهای لازم جهت ارائه یک سیستم حسابداری مناسب برای هر موسسه با توجه به نوع فعالیت، کمیت و کیفیت کار و همچنین میزان سرمایه آن موسسه داده می
شود. سیستم ارائه شده چگونگی گردش کارها را معین می سازد. 

8- حسابداری موسسات غیر انتفاعی :

در این رشته از حسابداری، از سیستم و عملیات حسابداری سازمانهای غیر انتفاعی، مانند موسسات خیریه و موسسات آموزشی صحبت می شود . عامل اساسی در این رشته اتخاذ
سیستمی است که پیروی دقیق مدیریت از محدودیتهای مقرر از طرف قوانین یا اشخاص و افراد تامین کننده منابع مالی موسسه را تضمین نماید .    

9- حسابداری اجتماعی :

یکی از جدیدترین رشته های حسابداری است که جهت اندازه گیری هزینه ها و فایده اجتماعی آنها که قبلا غیر قابل اندازه گیری به حساب می آمد مورد استفاده قرار می گیرد. یک
نمونه از موارد استفاده این رشته را میتوان اندازه گیری الگوی ترافیک بخشهای پر جمعیت یک کشور نام برد که دولت می تواند با استفاده از آن، موثرترین شیوه استفاده از منابع حمل و نقل را جهت تسهیل کار تجارت و تامین محیط زیست مناسب برای ساکنین منطقه ایجاد نماید .        

اصول حسابداري نیز به طور کلی شامل موارد زیر می باشند که دانستن آنها برای هر حسابداری ضروری می باشد.

 اصل قيمت تمام شده

 اصل وضع هزينه هاي همان دوره از درآمد همان دوره

 اصل افشاي حقايق

اصل قابل اعتماد بودن

اصل قابليت مقايسه

 اصل ثبات رويه


راهکارهایی برای استفاده برنامه های مایکروسافت در آیفون ایکس اپل|موبایل|مشاوره|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:8

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

راه های ساده برای استفاده از برنامه‌های مایکروسافت در آیفون X اپل

اگر طرفدار ویندوز هستید و از یک گوشی آی‌فون استفاده می‌کنید، خبر خوب این است که شما می‌توانید مایکروسافت را به گوشی اپل خود بیاورید. ویندوزفون قدیمی شده است و
بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند به محصولات اندرویدی و یا نسل جدید گوشی‌های آی‌فون مانند آی‌فون X رو آورده‌اند. اما این تجربه برای افرادی که هنوز هم می‌توانند از
خدمات مایکروسافت در گوشی هوشمند خود استفاده کنند، بسیار شگفت‌آور است.
            
  

Outlook یک برنامه عالی در آی‌فون است

برنامه ایمیل اصلی و تقویم در آی‌فون X، همان Outlook است که بسیاری از کابران به آن علاقه‌مند هستند. ویژگی مورد علاقه بسیاری از آن‌ها Focused Inbox است که
ایمیل‌های مهم را فیلتر می‌کند، بنابراین در زمان کاربران برای یافتن ایمیل‌های مهم صرفه‌جویی می‌کند و از این طریق آن‌ها نیاز به مرور هرزنامه‌ها و یا ایمیل‌های خبری و تبلیغاتی ندارند.   
کاربرد Outlook در مورد آی‌فون تنها به بررسی ایمیل ختم نمی‌شود بلکه توسط آن دسترسی به تقویم و همچنین دسترسی سریع به فایل‌های ذخیره شده در فضای ذخیره‌سازی ابری
برای ضمیمه کردن به ایمیل‌ها به‌سرعت انجام می‌شود. شما می‌توانید Outlook را به صفحه ویجت آی‌فون خود اضافه کنید و از این طریق رویدادهای مهم آتی را تنها با یک ضربه بر روی تقویم بررسی کنید.                                               
                

پشتیبان‌گیری اتوماتیک از تصاویر با OneDrive

وقتی صحبت از فضای ذخیره‌سازی ابری به میان می‌آید، Microsoft OneDrive در آیفون X، فوق‌العاده عمل می‌کند. در ابتدا بسیاری از کاربران از Microsoft OneDrive
برای آپلود تصاویر خود و پشتیبان‌گیری اتوماتیک از آن‌ها استفاده می‌کنند. این ویژگی مخصوصا در هنگام تعویض دستگاه یا صرفه‌جویی در فضای ذخیره‌سازی در تلفن شما بسیار مفید است. استفاده از برنامه iOS برای استفاده و دسترسی به فایل‌ها در فضای ابری بسیار مفید و کاربردی است. به عنوان مثال، بسیاری از کاربران اسناد مهمی مانند گذرنامه خود را در آن‌جا نگهداری می‌کنند، بنابراین در زمان نیاز جهت‌ ارایه اطلاعات لازم برای سفر دیگر احتیاجی به گذرنامه ندارید. اما از آن‌جایی که بسیاری از کاربران همچنین از Google Drive و Adobe Creative Cloud استفاده می‌کنند، حتما چگونگی باز کردن فایل‌های اپل در ترکیبی از این سه سرویس در یک برنامه نیز برای آن‌ها جذاب است.                                       
              
یادداشت‌ها و لیست‌های سازمان‌یافته با OneNote

شاید شما نیز یکی از کاربران ثابت OneNote مایکروسافت باشید. بسیاری از کاربران از این برنامه برای سازمان‌دهی لیست خرید و کارهایی که باید انجام دهند، استفاده می‌کنند.
علاوه‌بر این شما می‌توانید یادداشت‌های خود را در طول جلسات بنویسید؛ بنابراین هر چه که در لپ‌تاپ خود بنویسید، به‌راحتی روی آی‌فون قابل دسترسی است و بالعکس. این بسیار عالی است.              

دسترسی به برنامه‌های آفیس

برنامه‌های آفیس مانند ورد، اکسل و پاورپوینت در iOS نیز در دسترس هستند، اما بسیاری از افراد به‌ندرت از آن‌ها در تلفن خود استفاده می‌کنند. بسیاری از آن‌ها نمی‌توانند اسناد
طولانی را در ورد بنویسند و یا قادر به ایجاد صفحه گسترده در یک صفحه نمایش کوچک نیستند؛ اما خوب است بدانید که اگر نیاز به مشاهده اسناد و یا اسلایدهای خود داشته باشید، شما می‌توانید به‌راحتی به این برنامه‌ها در آی‌فون خود دسترسی داشته باشید.                    
         
کورتانا (Cortana) در مقابل سیری (Siri)

فشار دادن و نگه داشتن دکمه سمت راست در آی‌فون X دسترسی به Siri  را برای شما ممکن می‌کند، اما متاسفانه شما نمی‌توانید آن را با Cortana جایگزین کنید. شما هنوز هم
می‌توانید از کورتانا استفاده کنید. اما سریع‌ترین راه استفاده از کورتانا کشیدن صفحه اصلی و یا قفل به سمت راست است.                    

از گوشی به کامپیوتر با استفاده از برنامه Continue on PC

 
جالب است بدانید که دسترسی به Microsoft Edge نیز در iOS امکان‌پذیر است اما از آن‌جا که اپل اجازه نمی‌دهد که از چیزی بجز مرورگر پیش فرض iOS استفاده کنید، هنوز اجازه می‌دهد تا بتوانید به‌سرعت صفحات وب را از آی‌فون به کامپیوتر خود ارسال کنید که از درون دکمه اشتراک در Safari قابل دسترس است. با ضربه زدن روی “Continue on PC” در آی‌فون، همان صفحه در کامپیوتر شما و از طریق Microsoft Edge باز می‌شود.                                                             
هم بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از Safari استفاده کنند. با این حال، یک ابزار عالی که می‌توانید از آن به‌راحتی استفاده کنید Continue on PC، نام دارد. این ابزار به شما
اجازه می‌دهد تا بتوانید به‌سرعت صفحات وب را از آی‌فون به کامپیوتر خود ارسال کنید که از درون دکمه اشتراک در Safari قابل دسترس است. با ضربه زدن روی “Continue on PC” در آی‌فون، همان صفحه در کامپیوتر شما و از طریق Microsoft Edge باز می‌شود.  
                       
 
پیام‌رسانی در سیستم‌عامل‌های مختلف با GroupMe

 
برخی کاربران از چند برنامه پیام‌رسان استفاده می‌کنند، اما برنامه مورد علاقه بسیاری از آن‌ها GroupMe مایکروسافت است. این برنامه در هر دو ویندوز ۱۰ و iOS در دسترس است، بنابراین شما می‌توانید به مکالمات خود در هر دو دستگاه ادامه دهید. متأسفانه برخی از کابران از واتس‌آپ، فیس‌بوک مسنجر و یا آی‌مسیج برای این منظور استفاده می‌کنند اما امیدواریم که آن‌ها نیز به قابلیت‌های GroupMe پی ببرند و آن را جایگزین سایر پیام‌رسان‌ها کنند. 
                     
                                       
برنامه ایکس‌باکس به عنوان کنترل از راه دور تلویزیون با صفحه کلید

 
یکی دیگر از برنامه‌های مایکروسافت که می‌توان از آن در آی‌فون نیز استفاده کنید، ایکس‌باکس است. این برنامه دارای ویژگی‌های متعددی مانند خرید بازی‌ها، تماشای کلیپ‌های بازی ضبط شده و یا استفاده از آن به‌عنوان یک ریموت‌کنترل برای پخش ویدئو است. همچنین می‌توانید با استفاده از این برنامه برای ارسال و پاسخ به پیام‌ها پس از بازی‌های آنلاین استفاده کنید. تایپ کردن با آی‌فون بسیار بهتر از تایپ با کنترلر ایکس‌باکس است.                              

                                      

      





نکاتی در خصوص تهیه صورت های مالی3|پاسخگویی|حسابداری|ترازنامه
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:28

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

نکاتی در خصوص تهیه صورت های مالی (بخش پایانی)
 
10- باید ثبات رویه در ارائه صورتهای مالی رعایت گردد، مگر اینکه:

الف) تغییری کلی در ماهیت فعالیت واحد تجاری یا تجدید نظر در نحوه ارائه گزارشات مربوط به صورت های مالی حاکی از این باشد که تغییر مزبور به ارائه مناسب تر
معاملات یا سایر رویدادها منجر شود.    

ب) تغییر در نحوه ارائه، بر اساس یک استاندارد حسابداری الزامی می باشد. ( بند 25 )
 
تمام اقلام با درجه اهمیت بالا باید به طور تفکیک شده در صورتهای مالی ذکر گردد مبالغ کم اهمیت باید با مبالغ دارای ماهیت و کارکرد مشابه جمع گردد و نیازی به ارائه
جداگانه آنها نیست.(بند27)   

12- اطلاعاتی با اهمیت تلقی می شود که عدم افشای آن بر تصمیمات اقتصادی مصرف کنندگان که بر مبنای صورت های مالی اتخاذ می شود موثر واقع شود. (بند23)
 
13- دارایی ها و بدهی ها نباید با یکدیگر تهاتر شوند بدین معنا که دارایی شخصی به عنوان بدهی به شخص دیگری پرداخت نگردد مگر اینکه طبق استاندارد دیگری،الزامی یا
مجاز باشد. (بند31)   

14- اقلام درآمد و هزینه تنها زمانی تهاتر شوند که:

الف ) یک استاندارد حسابداری، تهاتر را الزامی یا مجاز کرده باشد.

ب) درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی حاصل از معاملات واحد یا مشابه با اهمیت تلقی نگردند.(بند32)

15- تهاتر دو یا چند قلم دریافتنی و پرداختنی تنها زمانی مجاز است که توان واحد تجاری برای تسویه حساب از طریق پرداخت مبلغ یا عدم پرداخت و الزام دیگری به پرداخت
مبلغ خالص تضمین شده باشد. (بند 34)    

16- صورت های مالی باید ارائه دهنده اقلام مقایسه ای دوره قبل باشد مگر اینکه یک استاندارد حسابداری، نحوه عمل دیگری را مجاز یا الزامی کرده باشد. (بند 37)

17- هزینه های عملیاتی باید بر حسب کارکرد هزینه ها در واحد تجاری محاسبه گردد و در موارد خاص که انجام این امر مفید نباشد(بند62).

18- در روش دسته بندی بر مبنای کارکرد هزینه، هزینه ها بر حسب کارکرد به عنوان بخشی از قیمت تمام شده فروش، توزیع یا اداری دسته بندی می شود. (بند62)
 
19- در روش دسته بندی بر طبق ماهیت هزینه، اقلام هزینه بر حسب ماهیت با یکدیگر جمع شده و در سود و زیان نشان داده می شود. (بند63)
 


نکاتی در خصوص تهیه صورت های مالی2|پاسخگویی|حسابداری|ترازنامه
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:34

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


نکاتی در خصوص تهیه صورت های مالی بخش دوم(ترازنامه)

 6- صورتهای مالی باید بر مبنای فعالیت پی در پی تهیه شود، مگر اینکه مدیریت قصد انحلال یا توقف عملیات واحد تجاری را داشته باشد. ( بند 22 )
 
7- مدیریت برای سنجش تداوم فعالیت، تمام اطلاعات موجود درباره ی آینده قابل پیش بینی (حداقل 12 ماه پس از تاریخ ترازنامه) را بررسی می کند. ( بند22)

8- به جز اطلاعات مربوط به جریان های وجوه نقدی، واحد تجاری باید صورت های مالی خود را بر مبنای تعهدی تنظیم کند. (بند 23)

9- بر اساس مفهوم تطابق، شناسایی و بررسی اقلامی در ترازنامه که با مفهوم دارایی ها و بدهی ها انطباق ندارد، مجاز نمی باشد. ( بند 24 )

ادامه دارد...


نکاتی در خصوص تهیه صورت های مالی1|پاسخگویی|حسابداری|ترازنامه
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:10

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

نکات قابل توجه در خصوص تهیه صورت های مالی(ترازنامه)

1 ارائه اطلاعاتی درباره وضعیت فعالیت های مالی و انعطاف پذیری مالی واحد تجاری در قالب اطلاعات طبقه بندی شده که می توان از آن ها برای اخذ تصمیمات اقتصادی

استفاده کرد را صورت های مالی گویند. ( بند 2 )

2 هیئت مدیره یا سایر ارکان اداره کننده واحد تجاری مسئول تهیه و ارائه گزارش های صورت های مالی را بر عهده دارند. (بند 7 )

3 صورت های مالی که در مجموعه های کامل ارائه می شوند شامل موارد زیر هستند : ( بند1 )

الف) صورتهای مالی اساسی:
 1- ترازنامه
2- صورت سودوزیان
 3- صورت سودوزیان جامع  
 4- صورت جریان وجوه نقد

ب) یادداشتهای توضیحی

4 افشای استانداردهای حسابداری در یادداشت های توضیحی یک از روش های به کار گیری نامناسب استانداردهای حسابداری است که جبران نمی شود پس باید به آن ها توجه
کرد. ( بند11)   

 5 شرایط گزارش صورتهای مالی به نحو مطلوب:

الف) انتخاب و انجام روش های حسابداری

ب) گزارش اطلاعات مرتبط،مطمئن،قابل مقایسه و مفهومی

 ج)  گزارش اطلاعات اضافی (بند 13)

 ادامه دارد .........


پاک کردن اکانت اسنپ چت|مشاوره|موبایل|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:1

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چگونه اکانت اسنپ‌چت خود را حذف کنیم؟

اسنپ‌‌چت یک هیولای بامزه است. برخی از قابلیت‌های آن به شدت اعتیاد آور است، اما این شرکت به دلیل ادامه دزدی‌های سایر رقبا مانند فیس‌بوک و اینستاگرام از ایده‌هایش،
مجبور است همواره دست به نوآوری‌هایی بزند.  

به علاوه پایگاه کاربری اسنپ‌چت نیز از وضع موجود راضی نیستند. طراحی مجدد اپلیکیشن نیز به حدی مایوس‌کننده بود که بسیاری از افراد درخواست بازگشت طرح قبلی را
داشتند. اما براساس اظهار نظر ایوان اشپیگل (Evan Spiegel) مدیرعامل اسنپ‌چت، به نظر چنین چیزی بعید خواهد بود:   

” به احتمال قوی این نکته که در کوتاه مدت طراحی مجدد اپلیکیشن، موجب آسیب و ضرر به کسب و ‌کار ما شود، محتمل خواهد بود و ما هنوز به درستی نمی‌دانیم که بعد از
به‌روز‌رسانی اپلیکیشن، مجموعه کاربری ما چه عکس‌العملی به آن نشان خواهند داد. ”   
 پس باید برای هر شرایطی خودتان را آماده کنید، شاید بعد از به‌روز‌رسانی اپلیکیشن شما از طراحی مجدد و قابلیت‌های جدید آن مایوس شوید و بخواهید هر چه سریع‌تر خود را
از شر آن خلاص کنید و با حذف آن، یک اپلیکیشن بهتر را امتحان نمایید.   
به این نکته دقت کنید که شما نمی‌توانید اکانت اسنپ‌چت را از طریق سیستم عامل‌های اندروید و یا iOS حذف کنید. به جای آن مجبورید  ازمرورگر اینترنت‌تان استفاده کنید و
سری به وبسایت اسنپ‌چت بزنید.  

 دستورالعمل‌های زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱.وارد قسمت accounts.snapchat.com شوید.

۲. اطلاعات کاربری اسنپ‌چت خود را وارد کنید و بر روی Log in کلیک کنید.

۳. یک منوی پاپ‌آپ خواهید دید. گزینه Delete My Account را پیدا و کلیک کنید.

۴. برای بار دوم اطلاعات کاربری اسنپ‌چت خود را وارد کنید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

 اکنون بعد از کلیک کردن بر روی گزینه Continue، اسنپ‌‌چپ اکانت شما را غیر فعال خواهد کرد. به این معنا که دیگر هیچکدام از دوستان شما قادر به مشاهده اکانت و
برقراری تماس با شما در اپلیکیشن اسنپ‌چت نخواهند بود. اما برای حذف کامل اکانت‌تان، لازم است شما تا ۳۰ روز دندان بر جگر بگذارید و بعد از گذشت این مدت، حساب کاربری شما بدون هیچ درخواست و مرحله اضافه دیگری برای همیشه از صفحه روزگار محو خواهد شد.       
  
البته اگر به هر دلیل بخواهید فرایند حذف اکانت را لغو کنید کافی است قبل از پایان فرصت سی روزه، بار دیگر سری به accounts.snapchat.com بزنید و وارد اکانت‌تان
شوید.     




اشتراک اینترنت اندروید با دیگر دستگاه ها|مشاوره|موبایل|اینترنت
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:45

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چگونه اینترنت گجت اندرویدی خود را با دستگاه‌‌های مختلف به اشتراک بگذاریم؟

اصطلاح tether در سیستم عامل اندروید به معنی اشتراک گذاری اینترنت دیتای موبایل است که از طریق راه‌های مختلف به تبلت یا لپ‌تاپ و دستگاه‌های دیگر متصل می‌شود و از
طریق دیتای همراه، اینترنت موبایل را با دستگاه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارد. چندین راه مختلف برای اشتراک گذاری اینترنت در اندروید وجود دارد.تترینگ برای زمان‌هایی مناسب است که شما دسترسی به اتصال وای‌فای و مودم خانگی ندارید اما اتصال اینترنت موبایل شما می‌تواند برقرار شود و نیاز دارید که در عوض استفاده از موبایل، از لپ‌تاپ و یا کامپیوتر برای وب‌گردی استفاده کنید. البته ممکن است وب‌گردی در این زمان هزینه بیشتری نیز برای شما داشته باشد.            

انواع تترینگ در اندروید

وای‌فای تترینگ: این روش گوشی اندرویدی شما را به یک منبع ارسال کننده وای‌فای تبدیل می‌کند. یک شبکه وای‌فای را تشکیل می‌دهد که می‌توانید توسط کامپیوتر به آن متصل
شوید. استفاده از این روش مزیت سرعت و اتصال چند کاربره را به ارمغان می‌آورد اما باتری گوشی شما را در مقایسه با روش‌های زیر به سرعت تخلیه خواهد کرد.   

 بلوتوث تترینگ: بلوتوث تترینگ به‌مراتب سرعت کمتری نسبت به وای‌فای تترینگ دارد همچنین در یک زمان بیشتر از یک کاربر نمی‌تواند به شبکه بلوتوث متصل شود. در حقیقت 
یو‌اس‌بی تترینگ: یو‌اس‌بی تترینگ سریع‌ترین سرعت ممکن را برایتان به ارمغان می‌آورد اما به اجبار باید برای اتصال از یک کابل USB استفاده کنید. باتری تلفن همراه شما انرژی خود را از دست نمی‌دهد زیرا که انرژی مورد نیاز این اتصال را کامپیوتر و یا لپ‌تاپ شما تامین می‌کند.علاوه بر روش‌های پیش‌فرض تعبیه شده در محیط اندروید روش‌های دیگری هم برای تترینگ وجود دارد که ممکن است بخواهید از آنها استفاده کنید.     

نرم‌افزار‌های تترینگ: در صورتی که به هر دلیلی تترینگ پیش‌فرض اندروید شما غیر‌فعال بوده و نتوانستید از آن استفاده کنید می‌توانید از نرم‌افزار‌های گوناگون برای اینکار بهره
بگیرید.  

تترینگ معکوس: در شرایطی ممکن است بخواهید اینترنت کامپیوتر را به گوشی اندرویدی خود انتقال دهید البته این ویژگی زمانی مفید است که اتصال اینترنت شما فقط به صورت
سیمی بوده و دسترسی به شبکه وای‌فای نداشته باشید.  

وای‌فای تترینگ

اندروید ویژگی وای‌فای تترینگ را به طور پیش‌فرض برای کاربران فعال کرده است. برای دسترسی به این ویژگی در اندروید وارد تنظیمات شوید سپس گزینه more options را
انتخاب کنید و گزینه Tethering & portable hotspot را برگزینید.
به‌روی عبارت Set up Wi-Fi hotspot کلیک کنید در این زمان نقطه اتصال یا همان هات‌اسپات شما روشن می‌گردد.
می‌توانید SSID و همچنین پسورد خود را تغییر دهید اما اجازه دهید نوع شبکه همان WPA2 باقی بماند مگر اینکه از یک دستگاه قدیمی استفاده می‌کنید که از این نوع شبکه
پشتیبانی نمی‌کند. در ضمن به‌خاطر داشته باشید که WPA2 امن‌ترین نوع شبکه است. 
پس از تنظیم و تایید تنظیمات هات‌اسپات در اندروید و اطمینان از روشن شدن نقطه اتصال، اکنون می‌توانید توسط لپ‌تاپ، تبلت و یا دستگاه‌های دیگر به هات‌اسپات گوشی متصل
شوید. 

بلوتوث تترینگ

می‌توانید اینترنت گوشی را از طریق شبکه بلوتوث نیز به اشتراک بگذارید فقط کافی است لپ‌تاپ شما مجهز به بلوتوث داخلی باشد که اکثر لپ‌تاپ‌ها این شبکه را دارند.

ابتدا باید بلوتوث اندروید و ویندوز را جفت کنید. در ویندوز ۱۰ باید منوی بلوتوث را باز کرده و اطمینان حاصل کنید که دستگاه بلوتوث شما قابل شناسایی است.

وارد منوی بلوتوث دستگاه اندروید خود شوید و به دنبال دستگاه‌های جدید برای جفت سازی بگردید سپس بلوتوث لپ‌تاپ را برای جفت‌ سازی انتخاب کنید.

هر دو دستگاه برای جفت سازی نیاز دارند که یک کد واحد در آنها وارد شود. کد به نمایش در‌آمده در اندروید یا ویندوز را در دستگاه دیگر وارد کنید. اکنون هر دو دستگاه از
طریق بلوتوث به هم اتصال پیدا کرده‌اند.   

حال وارد Tethering & Portable Hotspot در تنظیمات گوشی شوید و گزینه Bluetooth tethering را فعال کنید.

به محیط ویندوز بازگردید و به‌روی آیکون بلوتوث راست کلیک کنید و گزینه Join a personal area network را برگزینید.

زمانی که پنجره پایین را مشاهده کردید گوشی شما آماده است. به‌روی آن کلیک کنید سپس Connect using را انتخاب و گزینه Access Point را برگزینید.

به محض اینکه اتصال دو دستگاه برقرار شد در محیط اندروید یک پنجره پاپ‌آپ مربوط به برقراری اتصال بین دو دستگاه دریافت می‌کنید. اکنون می‌توانید از تترینگ بلوتوث خود
استفاده کنید. 

یو‌اس‌بی تترینگ

با استفاده از یک کابل یو‌اس‌بی دستگاه اندرویدی خود را به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ متصل کنید. سپس در قسمت hotspot & tethering می‌بینید که یو‌اس‌بی تترینگ ظاهر شده است،
آن را فعال کنید. 
کامپیوتر شما باید به سرعت اتصال این نوع شبکه را تشخیص داده و آن را برایتان فعال کند.
 
تترینگ توسط اپلیکیشن‌های مختلف

تعدادی اپلیکیشن را برای اینکار می‌توانید از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید که البته برای برخی نیازمند پرداخت وجه برای خرید آن هستید و برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها دسترسی
روت را از شما تقاضا می‌کنند.   

به هر‌حال اپلیکیشن +PdaNet نرم‌افزاری مناسب در این زمینه است که توسط آن می‌توانید اتصال یو‌اس‌بی و بلوتوث را برای تترینگ برقرار کنید در حالی که استفاده از وای‌فای
تترینگ در این برنامه فقط برای برخی از گوشی‌ها می‌تواند فعال شود. نسخه رایگان این نرم‌افزار به طور مرتب اتصال شما را قطع خواهد کرد تا شما را مجبور به پرداخت وجه برای خرید نسخه فول‌ آنلاک کند. برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای تترینگ، +PdaNet به دسترسی روت در گوشی شما نیازی ندارد.  
در صورتی که با ویژگی‌های +PdaNet نمی‌توانید کنار بیایید و فعال کردن مکرر اتصال در اپلیکیشن برایتان آزاردهنده است و یا به اتصال وای‌فای نیازمند هستید، پیشنهاد ما
استفاده از اپلیکیشن Magisk/Xposed module است که البته برای استفاده از این اپلیکیشن باید دسترسی روت را برای آن ایجاد کنید. 

تترینگ معکوس

کم پیش ‌می‌آید که بخواهیم از این روش برای تترینگ اینترنت استفاده کنیم. اما این روش‌ هم نیازمند دسترسی روت بوده و شما باید دستگاه خود را به وسیله کابل یو‌اس‌بی به
کامپیوتر متصل کنید تا اینترنت کامپیوتر و یا لپ‌تاپ را با دستگاه اندرویدی خود به اشتراک بگذارید.
 
   



انتقال تصاویر دوربین دیجیتال به سیستم عامل مک|مشاوره|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:5

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)  


http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چگونه تصاویر دوربین دیجیتال خود را به پوشه‌ای مخصوص در سیستم عامل مک انتقال دهیم؟

زمانی که دوربین دیجیتال خود را به مک خود متصل می‌کنید، می‌توانید محتوا دوربین را به نرم‌افزار photos انتقال دهید همچنین می‌توانید اپلیکیشن
را تنظیم نموده تا در هر بار اتصال دستگاهی خاص به سیستم عامل، محتوا درون آن را به طور اتوماتیک استخراج کند. در نسخه High Sierra همچنین می‌توانید انتخاب کنید که عکس‌های شما در کدام آلبوم ذخیره‌سازی شود علاوه بر این در صورتی که تمایل داشته باشید می‌توانید برای دسته‌ای از عکس‌هایتان که مرتبط به هم هستند پوشه‌ای ایجاد کرده و آنها را برای دسته‌بندی بهتر عکس‌هایتان به این پوشه انتقال دهید.          

چگونه پوشه‌ای را در نرم‌افزار Photos در سیستم‌ عامل مک برای انتقال عکس‌ها انتخاب کنیم؟

پس از آماده کردن دوربین دیجیتال و اتصال آن به مک ۵ گام زیر را دنبال کنید.

۱. اپلیکیشن Photos را در صورتی که به طور اتوماتیک اجرا نشد به‌صورت دستی باز کنید.

۲. به‌روی دوربین دیجیتالی خود در ساید‌بار کلیک کنید.

۳. عکس‌هایی که می‌خواهید آنها را استخراج کنید، انتخاب کنید.

۴. گزینه Library در قسمت بالای پنجره نرم‌افزار Photos را انتخاب کنید.

۵. پوشه‌ای که می‌خواهید عکس‌های انتخاب شده شما به آن منتقل شود را انتخاب کنید.

عکس‌ها به‌طور مستقیم به پوشه‌ انتخاب شده توسط شما منتقل خواهند شد. در صورتی که می‌خواهید عکس‌های دیگری را به پوشه‌های مختلف انتقال
دهید، گام‌های بالا را تکرار کنید و عکس‌هایتان را به پوشه‌هایی که می‌خواهید انتقال دهید؛ تا زمانی که تمام عکس‌های دوربین شما استخراج شوند.ممکن است برایتان پیش بیایید که قصد داشته باشید عکس‌های تعطیلات آخر هفته خود را در قسمتی‌ جداگانه درون Photos نگه‌داری کنید اما در هنگام انتقال متوجه شوید که پوشه‌ای مرتبط با موضوع عکس‌های شما در Photos وجود ندارد. برای ایجاد یک پوشه جدید گام‌های زیر را طی کنید.        

۱. اپلیکیشن Photos را در صورتی که به طور اتوماتیک اجرا نشد به‌صورت دستی باز کنید.

۲. به‌روی دوربین دیجیتالی خود در ساید‌بار کلیک کنید.

۳. عکس‌هایی که می‌خواهید آنها را به پوشه جدید منتقل کنید را انتخاب کنید.

۴. گزینه Library در قسمت بالای پنجره نرم‌افزار Photos را انتخاب کنید.

۵. به‌روی عبارت New Album کلیک کنید.

۶. یک نام دلخواه برای آلبوم خود انتخاب کنید.

۷. به‌روی OK کلیک کنید.

عکس‌های انتخاب شده شما به پوشه‌ای که برای آنها ایجاد کرده‌اید منتقل خواهند شد. اما اگر می‌خواهید تمام عکس‌های خود را در پوشه‌های مختلفی
وارد کرده و آنها را دسته‌بندی کنید می‌بایست گام‌‌های بالا را تکرار نموده و برای هر دسته از عکس‌های خود پوشه‌ای جدید تشکیل دهید.    

چگونه عکس‌هایی را که درون پوشه‌ای در اپلیکیشن ‌photos انتقال داده‌ایم، پیدا کنیم؟

پس از انتقال عکس‌های خود به پوشه‌ایجاد شده و یا انتخاب شده در Photos می‌توانید آنها را در My Albums پیدا کنید.

۱. اپلیکیشن Photos را باز کنید.

۲. در سایدبار برنامه، My Albums را برگزینید.

۳. به‌روی آلبوم مورد نظر خود دابل‌کلیک کنید.
 
درصورتی که پوشه‌ای را برای ذخیره‌سازی انتخاب نکنید، عکس‌‌های شما کجا ذخیره می‌شوند؟

در صورتی که در هنگام انتقال عکس‌ها هیچ پوشه‌ای را انتخاب نکرده‌اید هنوز هم می‌توانید آنها را به راحتی پیدا کنید. چه پوشه‌ای را انتخاب کنید یا
نه، عکس‌های شما به library نرم‌افزار Photos شما تحویل داده می‌شوند که در سمت راست سایدبار در قسمت بالایی آن قرار دارد علاوه بر این می‌توانید آنها را در بخش Imports پیدا کنید که البته در این قسمت تمام عکس‌هایی که تا به حال از هر دستگاهی استخراج کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید.      

۱. اپلیکیشن Photos را باز کنید.

۲. به‌روی Imports کلیک کنید.

می‌توانید عکس‌های خود را در بخش Imports به حالت‌های مختلف فیلتر کنید، می‌توانید طبق موارد ویرایش شده، علاقه‌مندی‌ها، نمایش عکس‌ها،
نمایش فیلم‌ها و… عکس‌های خود را دسته‌بندی کنید.    

گزینه Showing در قسمت بالای نرم‌افزار را انتخاب نموده و یک فیلتر برای دسته‌بندی عکس‌های خود انتخاب کنید.
 


فرمول محاسبه عیدی کارگران درصورت کارکرد یکسال کامل|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:26

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

فرمول محاسبه عیدی کارگران در صورت کارکرد یکسال کامل در واحد مربوطه

حداقل دستمزد روزانه مصوب۹۶ مبلغ ۳۰۹۹۷۷ریال
میزان حداقل عیدی=حداقل دستمزد روزانه×۶۰
میزان حداکثر عیدی=حداقل دستمزد روزانه×۹۰

حداقل عیدی کارگران ۱میلیون و ۸۵۰هزار تومان و حداکثر عیدی ۲میلیون و ۷۸۰هزار تومان برای سال ۹۷ است.(کارکرد یکسال کامل)

 فرمول محاسبه عیدی کارگران در صورت کارکرد کمتر از  یکسال در واحد مربوطه

فرمول محاسبه مبلغ عیدی به نسبت تعداد ماه کارکرد با در نظرگرفتن حداقل مزد ماهیانه ۹۲۹ هزار ۹۳۱ تومان (مصوب شورای عالی کار): مزد ماهیانه ضربدر ۲ تقسیم بر ۱۲ ضربدر تعداد ماه کارکرد

عیدی برای ۱۲ ماه کارکرد ۱.۸۵۹.۸۶۲ تومان
عیدی برای ۱۱ ماه کارکرد ۱.۷۰۴.۸۷۳ تومان
عیدی برای ۱۰ ماه کارکرد ۱.۵۴۹.۸۸۵ تومان
عیدی برای ۹ ماه کارکرد ۱.۳۹۴.۸۹۶ تومان
عیدی برای ۸ ماه کارکرد ۱.۲۳۹.۹۰۸ تومان
عیدی برای ۷ ماه کارکرد ۱.۰۸۴.۹۱۹ تومان
عیدی برای ۶ ماه کارکرد ۹۲۹.۹۳۱   تومان
عیدی برای ۵ ماه کارکرد ۷۷۴.۹۴۲   تومان
عیدی برای ۴ ماه کارکرد ۶۱۹.۹۵۴   تومان
عیدی برای ۳ ماه کارکرد ۴۶۴.۹۶۵   تومان
عیدی برای ۲ ماه کارکرد ۳۰۹.۹۷۷   تومان
عیدی برای ۱ ماه کارکرد ۱۵۴.۹۸۸   تومان


فرمول های محاسبه اضافه کاری،تعطیل کاری و شب کاری|حسابداری|محاسبه|پاسخگویی
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:2

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

فرمول های محاسبه اضافه کاری، تعطیل کاری، شب کاری

اضافه کاری = ساعات اضافه کاری × ۱۴۰% × ۲۲۰ ساعت ÷ حقوق پایه

ماده ۵۹ - در شرایط عادی ارجاع كار اضافی به كارگر با شرایط ذیل مجاز است:

الف – موافقت كارگر
ب – پرداخت ۴۰% اضافه بر مزد هر ساعت كار عادی.

تعطیل کاری =ساعات تعطیل کاری × ۱۴۰% × ۲۲۰ ساعت ÷ حقوق پایه

ماده ۶۲ – روز جمعه، روز تعطیل هفتگى كارگران با استفاده از مزد مى باشد.
كارگرانى كه به هر عنوان به این ترتیب روزهاى جمعه كار مى كنند، در مقابل عدم استفاده از تعطیل روز جمعه ۴۰% اضافه بر مزد دریافت خواهند كرد.

شب کاری = ساعات شب کاری × ۱۳۵% × ۲۲۰ ساعت ÷ حقوق پایه

ماده ۵۸ - برای هر ساعت کار درشب تنها به کارگران غیر نوبتی ۳۵% اضافه بر مزد ساعت کار عادی تعلق می گیرد.

(ساعات شب کاری از ۲۲ تا ۶ بامداد می باشد)


دفاتر قانونی د رحسابداری چیست؟|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:20

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

دفاتر قانونی در حسابداری چیست؟

یکی از کارهای مستمر و البته مهم هر حسابدار ثبت اطلاعات اسناد حسابداری در دفاتر قانونی است. طبق قانون تجارت، حسابدار باید کلیه رویدادهای مالی را پس از ثبت در اسناد حسابداری و تایید آنها توسط مقام مسئول، به دفاتر حسابداری منتقل کند.

دقت در صحت و درستی موارد درج شده در این دفاتر و اسناد حائز اهمیت است و نباید هیچگونه خطا و اشتباهی در آنها رخ دهد. روش های مختلفی برای تهیه دفاتر قانونی در حسابداری وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

دفاتر حسابداری به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:
۱) دفاتر رسمی و قانونی: شامل دفتر روزنامه و دفتر کل است.
۲) دفاتر غیررسمی یا کمکی: مهمترین آنها دفتر معین است.

 دفتر روزنامه چیست؟
دفتر روزنامه، دفتری است که کلیه عملیات و معاملات مالی موسسه به ترتیب تاریخ وقوع باید در آن ثبت شود.
دفتر روزنامه دارای ستون هایی برای درج شماره سند حسابداری، تاریخ، شرح، مبلغ بدهکار و بستانکار هر رویداد مالی است. در ستون شرح، نام حسابی که بدهکار یا بستانکار شده به همراه شرح مختصری از رویداد مالی درج می شود. کلیه اسناد حسابداری،

به ترتیت تاریخ در دفتر روزنامه وارد می شوند.

دفتر روزنامه خود شامل دو نوع است:
دفتر روزنامه عمومی: کلیه معاملات و رویدادهای مالی در آن ثبت میشود.
دفتر روزنامه اختصاصی: فقط یک نوع خاص از معاملات در آن ثبت میشود. مثل دفتر روزنامه خرید، دفتر روزنامه فروش، دفتر روزنامه پرداخت های نقدی و دفتر روزنامه دریافت های نقدی.

دفتر کل چیست ؟
دفتر روزنامه با توجه به ماهیتش و شکل ثبت اطلاعات در آن، امکان تهیه صورت های مالی را فراهم نمی کند. مثلا نمی توان از روی آن، مانده یک حساب را در یک مقطع بدست آورد. به همین دلیل در حسابداری، دفتر دیگری به نام دفتر کل تهیه می شود.

 تمامی اطلاعات دفتر روزنامه، باید در دفتر کل ثبت شود. در دفتر کل، برای هر حساب، یک صفحه جداگانه در نظر گرفته می شود و تمام اقلام بدهکار و بستانکار هر حساب در صفحه مربوط به خودش نوشته می شود. بنابراین دفتر کل، دفتری است که حساب

های یک موسسه به تفکیک در آن نگهداری می شود.

کلیه معاملات ثبت شده در دفتر روزنامه باید در هر ماه و یا نهایتا تا پانزدهم ماه بعدی به دفتر کل منتقل شود. دفتر کل شامل ستون های شماره سند، تاریخ، شرح، بدهکار، بستانکار و مانده است.

مانده گیری در دفتر کل
برای مانده گیری هر حساب کافی است که جمع اقلام بدهکار و بستانکار هر حساب را از یکدیگر کسر نمایید. به عبارت دیگر مانده حساب در دفتر کل در هر زمان عبارت است از مابه التفاوت جمع اقلام بدهکار و بستانکار ثبت شده در آن حساب تا آن مقطع.

اگر مانده بدهکار بیشتر باشد، ماهیت مانده بدهکار و در غیر اینصورت مانده بستانکار خواهد بود. معمولا در دفتر کل ستونی به نام تشخیص هم وجود دارد که ماهیت مانده حساب به صورت بد (بدهکار) یا بس (بستانکار) در آن ثبت می شود.

دلایل نگهداری دفاتر روزنامه و کل
1) تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز که نشان دهنده افزایش و کاهش و یا مانده حساب در هر زمان می باشد.
2) تهیه اسناد و مدارکی که بتواند اشتباهاتی مانند دوباره ثبت کردن اقلام بدهکار و بستانکار و یا عمل ثبت نکردن در هر معامله را کاهش دهد.
3) تهیه اسناد و مدارکی که اطلاعات کاملی از معاملات انجام شده در اختیار بگذارد که شامل موارد زیر می باشد :
تاریخ معامله / مبلغ بدهکار / نام حساب بدهکار / مبلغ بستانکار / نام حساب بستانکار
4) تهیه اسناد و مدارکی که اطلاعات کاملی در مورد تاریخ معاملات را به طور مرتبی طبقه بندی کرده باشد به گونه ای که اطلاعات هر معاملاه در هر زمان قابل دسترس باشد.


اثر جرایم و خسارات در سند حقوق و دستمزد|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:13

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

اثر جرائم و خسارات در سند حقوق و دستمزد

در محاسبات حقوق بخشی از کسورات بابت جرائم و خسارات ناشی از عملکرد کارکنان میباشد. این جرائم توسط کارفرما پرداخت نمی شود و در نتیجه بعنوان هزینه ثبت نمی گردد. جهت ثبت در سند حسابداری جرائم باید از هزینه های حقوق کسرشود یا

بصورت بستانکار در سر فصل مجزا ثبت شود.
که در این مورد اکثرا' در ثبت سند دچار خطا میشوند .


مزایای پایان کار|پاسخگویی|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:47

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

مزایای پایان کار

عیدی و پاداش :

باتوجه به مصوبه مورخ 6/ 12 /70 مجلس شورای اسلامی،مزایای عیدی و پاداش به هر یک از کارگران  کارگاه بر مبنای 60 روز آخرین مزد قابل پرداخت خواهد بود.

نحوه محاسبه:

مدت کارکرد (به روز) × 365 ÷ (60 × مزد ثابت روزانه ) = عیدی و پاداش

حق سنوات خدمتی :
 
با عنایت به ماده 21 قانون کار قراردادکار طرفین کار در صورت بروز یکی ازموارد شامل فوت ، بازنشستگی ، از کارافتادگی کلی ، انقضاءقراردادکار ، پایان کار معین ، استعفا و تحقق شرایط فسخ مطروحه در قرارداد فی مابین خاتمه می یابد و مشمول

پرداخت حق سنوات بشرح  ماده 24 و تبصره 4 ماده 8 مصوبه مورخ 25/ 8 /87 مجمع  تشخیص مصلحت نظام در راستای رفع برخی موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی قانون کار می گردد.
 
بدیهی است ترک کار کارگر در آخرین قرارداد کار مدت محدود صرفا متوجه همان قرارداد بوده فلذا مزایای پایان کار خواهان در قراردادهای منقضی شده قبلی بدیشان تعلق خواهد گرفت.

نحوه محاسبه :
 
مدت کارکرد ( به روز ) × 365 ÷ ( 30 × مزد ثابت ) = حق سنوات

3- مانده مرخصی استحقاقی:

به استناد ماده 64 و 66  قانون کار مرخصی استحقاقی سالانه کارگران با استفاد از مزد و احتساب چهار روز جمعه جمعا یک ماه است که کارگر نمی تواند بیش از 9 روز از مرخصی سالانه خود را ذخیره نماید.

نحوه محاسبه:

میزان مانده مرخصی ( به روز ) × حق السعی روزانه = مانده مرخصی استحقاقی


مزایای پایان کار|پاسخگویی|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:47

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

مزایای پایان کار

عیدی و پاداش :

باتوجه به مصوبه مورخ 6/ 12 /70 مجلس شورای اسلامی،مزایای عیدی و پاداش به هر یک از کارگران  کارگاه بر مبنای 60 روز آخرین مزد قابل پرداخت خواهد بود.

نحوه محاسبه:

مدت کارکرد (به روز) × 365 ÷ (60 × مزد ثابت روزانه ) = عیدی و پاداش

حق سنوات خدمتی :
 
با عنایت به ماده 21 قانون کار قراردادکار طرفین کار در صورت بروز یکی ازموارد شامل فوت ، بازنشستگی ، از کارافتادگی کلی ، انقضاءقراردادکار ، پایان کار معین ، استعفا و تحقق شرایط فسخ مطروحه در قرارداد فی مابین خاتمه می یابد و مشمول

پرداخت حق سنوات بشرح  ماده 24 و تبصره 4 ماده 8 مصوبه مورخ 25/ 8 /87 مجمع  تشخیص مصلحت نظام در راستای رفع برخی موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی قانون کار می گردد.
 
بدیهی است ترک کار کارگر در آخرین قرارداد کار مدت محدود صرفا متوجه همان قرارداد بوده فلذا مزایای پایان کار خواهان در قراردادهای منقضی شده قبلی بدیشان تعلق خواهد گرفت.

نحوه محاسبه :
 
مدت کارکرد ( به روز ) × 365 ÷ ( 30 × مزد ثابت ) = حق سنوات

3- مانده مرخصی استحقاقی:

به استناد ماده 64 و 66  قانون کار مرخصی استحقاقی سالانه کارگران با استفاد از مزد و احتساب چهار روز جمعه جمعا یک ماه است که کارگر نمی تواند بیش از 9 روز از مرخصی سالانه خود را ذخیره نماید.

نحوه محاسبه:

میزان مانده مرخصی ( به روز ) × حق السعی روزانه = مانده مرخصی استحقاقی