مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر و حسابداری، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
بررسی هارد اکسترنال ای دیتا|مشاوره|سخت افزار
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:36

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

بررسی هارد اکسترنال ای‌دیتا HD725، یک دستگاه مقاوم برای ذخیره اطلاعات شما.

بعد از افزایش حجم داده‌ها و تقاضای بیش از حد کاربران برای حافظه‌های ذخیره سازی بالا، کمپانی‌های سازنده به‌فکر ساخت هاردهای اکسترنال افتادند. وسیله‌ای که می‌تواند تمام اطلاعات حجیم شما را در خودش نگاه دارد و اجازه دهد که آزادانه آن را به
این سو و آن سو ببرید.   

طراحی و کیفیت ساخت

ای‌دیتا HD725 در نگاه نخست یک هارد نسبتا بزرگ و ضخیم به‌نظر می‌رسد. ابعاد آن در طول ۱۳ و در عرض ۱۰ سانتی‌متر بوده که تقریبا هم‌رده سایر محصولات بازار است اما ضخامتش بیش از ۲ سانتی‌متر اندازه گیری شده که مسلما حمل و نقل آن را
کمی با مشکل مواجه می‌کند.    

اگر بخواهید ای‌دیتا را با مدل محبوبی همچون مای‌پاسپورت وسترن دیجیتال مقایسه کنید، در می‌یابید که از لحاظ ابعاد و شکل ظاهری ای‌دیتا حرف چندانی برای گفتن ندارد چرا که هارد وسترن بسیار نازک‌تر و خوش دست‌تر است. جدای از این مسائل وزن
هارد اکسترنال قصه امروز ما نیز نسبتا بالاست و البته باید به این موضوع هم توجه داشت که کسب استاندارد IP68 خود یک دلیل مهم برای افزایش وزن و ضخامت دستگاه است.  

ای‌دیتا HD725 از دو بخش سیاه و رنگی تشکیل شده که ظاهری جالب را به آن می‌دهد. بخش میانی هارد مشکی بوده و دارای خطوطی بر روی خود است و کناره‌های آن از رنگ‌های متنوعی تشکیل شده که همین مورد قدرت انتخاب خریدار را بالا می‌برد.

البته قاب بیرونی که سیلیکونی است، به راحتی از دور هارد جدا شده و اگر هسته اصلی که همان هارد با بدنه پلاستیکی با ۶ ضلعی‌های حک شده بر رویش را به تنهایی در دست بگیرید، متوجه می‌شوید که محصول ای‌دیتا چندان هم بزرگ و سنگین نیست.

حال هارد را با همان قاب سیلیکونی خودش در نظر می‌گیریم، جنسی از کیفیت ساخت نسبتا خوبی نیز بهره‌مند است. اگر بخواهید جنس آن را در ذهن تجسم کنید، کافی‌ست به یک پاک‌کن که بچه‌ها در جامدادی خود دارند، دست بزنید! در دو طرف بدنه اصلی
محلی برای نگه‌داری کابل در نظر گرفته شده که می‌توان کابل ۳۰ سانتی‌متری دستگاه را در آن قرار داد و دیگر نگران گم‌شدنش نبود.  

در بخش جلویی هارد یک نشان‌گر آبی‌رنگ قرار گرفته که وضعیت کلی هارد را به نمایش می‌گذارد و در زیر یک درپوش پورت اتصال کابل به‌چشم می‌خورد.

مقاومت

ای‌دیتا تصمیم گرفته تا ظاهر و وزن هارد را فدای مقاومت و کسب گواهینامه‌های مختلف کند. به همین دلیل در این بخش با دستی پر وارد رقابت با سایر محصولات بازار می‌شود. HD725 توانسته تا گواهینامه IP68 را کسب کند که این به منزله ضد‌آب بودن
دستگاه است، در حدی که می‌توانید آن را در آب غوطه‌ور کنید (به مدت دو ساعت و در عمق دومتری)!  

کمپانی سازنده برای جلوگیری از صدمه دیدن اطلاعات، هارد جدیدش را به نسل جدید سنسور G-Shock مجهز کرده است تا خیال‌تان را از این بابت راحت کند. این سنسور می‌تواند ضربات را تشخیص داده و قبل از آن هارد را خاموش کند تا قدمی محکم در
جهت حفظ اطلاعات شما برداشته شود.   

این هارد همچنین در برابر سقوط از ارتفاع نیز تا فاصله ۱.۸ متری مقاوم است؛ یعنی اگر از این فاصله (یا چیزی نزدیک به آن) هارد از دست‌تان رها شود، برای HD275 هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. البته انتظار خیلی بی‌جایی هم نیست چراکه یک پوشش
سیلیکونی، اطراف آن را به‌خوبی فرا گرفته و ظاهرش را کمی خشن و اندازه‌اش را بزرگ کرده است.  

قابلیت‌ها و امکانات

ای‌دیتا HD725 از پورت USB 3.1 سود می‌برد. توسط این پورت می‌توانید اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی منتقل کنید و دیگر نیازی نیست که برای انتقال چند گیگابایت دیتا از هارد به سیستم، مدتی طولانی صبر کنید! در ادامه می‌توانید سرعت خواندن و
نوشتن این هارد را هنگام استفاده از این پورت مشاهده کنید. تست پایین در هنگام اتصال هارد به لپ‌تاپ اچ‌پی Spectre X360 و نرم‌افزار کریستال دیسک مارک، نسخه ۶ آن گرفته شده است.  

ای‌دیتا محصول خاصش را به برنامه‌های متفاوتی تجهیز کرده است. شما می‌توانید با استفاده از HDD to GO نسبت به گرفتن بک‌آپ از اطلاعات خود اقدام کنید و یا از OS To GO بهره بگیرید و هارد خودتان را بوتیبل کنید تا بتوانید از طریق آن کارهای
جالبی انجام دهید؛ مثلا ویندوز نصب کنید و… . 

این هارد در انواع و حجم‌های مختلفی عرضه می‌شود. محصولی که ما برای بررسی در نظر گرفتیم، نمونه یک ترابایتی آن بود اما نسخه دو ترابایتی نیز در دسترس است.

بایستی پذیرفت که اطلاعات درون یک هارد، از ظاهر و حتی چند گرم تفاوت وزن آن مهم‌تر است. یک هارد پرتابل هم گوشی موبایل‌تان نیست که آن را در جیب‌تان گذاشته و یا در مهمانی و جلسات بخواهید در جلوی دیدگان همه افراد، بر روی میز بگذارید!

پس اولویت با حفظ اطلاعات شما با مطمئن‌ترین روش است.


انواع مالیات را بشناسیم|مشاوره|حسابداری|مالیات
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:38

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

انواع مالیات را بشناسیم

مالیات‌ها عموما به دو گروه مالیات‌های مستقیم و مالیات‌های غیرمستقیم تقسیم می‌شوند که هر کدام هم دارای انواع گوناگونی است.

به گزارش ایبِنا، انواع مالیات ها در ایران به شرح زیر است:

مالیات های مستقیم:
مالیات هایی هستند که به صورت مستقیم از درآمد یا دارایی اشخاص حقیقی یا حقوقی دریافت می شود و شامل انواع زیر است:
 الف- مالیات بر درآمد شامل:
مالیات بر درآمد املاک:
این نوع مالیات از درآمد اجاره دریافت می شود.
مالیات بر درآمد مشاغل:
مالیاتی است که از درآمد شخص حقیقی وصول می شود.
مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی:
مالیاتی است که از جمع درآمد شرکت ها و همچنین درآمد ناشی از فعالیت های انتفاعی سایر اشخاص حقوقی که از منابع مختلف در ایران یا خارج از ایران تحصیل می شود دریافت می شود.
مالیات بر درآمد اتفاقی:
مالیاتی است که از درآمد نقدی و یا غیرنقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به صورت بلاعوض و یا از طریق معاملات محاباتی و یا به عنوان جایزه یا هر عنوان دیگر از این قبیل تحصیل می نماید دریافت می شود.
 ب- مالیات بر دارایی شامل:
مالیات بر ارث:
مالیاتی است که در نتیجه فوت شخص اعم از فوت واقعی یا فرضی بر اموال باقی مانده متوفی طبق قانون تعلق می گیرد.
 مالیات حق تمبر:
نوعی مالیات مستقیم است که از طریق الصاق و ابطال تمبر بر اسناد، اوراق و مدارک به منظور رسمیت بخشیدن یا لازم الاجرا نمودن آنها، از مودی گرفته می شود.
مالیات های غیر مستقیم:
مالیات‌هایی که پرداخت‌کننده آن مشخص و معین نبوده و تحقق مالیات بستگی به یک قسمت از فعالیت‌های اقتصادی و عملیات افراد داشته و قابلیت انتقال آنها بسیار زیاد باشد و شامل موارد زیر است:
 الف- مالیات بر واردات:
مالیات بر حقوق گمرکی
مالیات بر سود بازرگانی
مالیات بر حق ثبت سفارش کالا
مالیات بر واردات اتومبیل
مالیات بر حق ثبت
 ب- مالیات بر مصرف و فروش:
مالیات بر فرآورده های نفتی
مالیات بر تولید الکل طبی و بهداشتی
مالیات بر فروش سیگار
مالیات بر اتومبیل
مالیات بر نقل و انتقال اتومبیل
مالیات بر ارزش افزوده


افزایش سرمایه از محل معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی تصویب شد|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:36

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

افزایش سرمایه از محل معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی تصویب شد

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز صبح بهارستان، بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه بودجه را که بر این اساس #افزایش_سرمایه از معافیت مالیاتی #تجدیدارزیابی دارایی مجاز می شود را تصویب کردند.

به گزارش خانه ملت،  طبق بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ لایحه بودجه سال آینده، انتقال مازاد تجدید ارزیابی شرکت ها، موضوع ماده ۱۴۹ اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم مصوب سال ۳۱ تیر ۹۴ به حساب افزایش سرمایه با رعایت شروط ذیل بلامانع است و

مشمول مالیات بر نرخ صفر می شود:

بر اساس جزء یک این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید براساس صورت های مالی عملکرد سال ۱۳۹۶ مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده باشند.



لازم به ذکر است، بر اساس بخش دو این بند الحاقی، شرکت های مذکور باید با این تجدید ارزیابی از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شوند.


اولین موبایلی که سنسور اثر انگشت زیر صفحه دارد|مشاوره|موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:49

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

Doogee V اولین موبایلی که سنسور اثر انگشت زیر صفحه دارد !

معرفی و بررسی

موبایل دوژی وی (Doogee V)  بسیار شبه به (iPhone X) می باشد, گوشی ای تمام صفحه اما در قسمت بالای آن بریدگی کاملا شبیه به آیفون ده وجود دارد, دوربین های عمودی ( اما در این مورد دوربین ها در مرکز موبایل قرار داره ) و هیچ سنسور

اثر انگشت ای روی یا پشت موبایل وجود ندارد !

یکی از برتری های این دستگاه نسبت به دیگر پرچم دار ها داشتن سنسور اثر انگشت میباشد, که در زیر صفحه نمایش جایگذاری شده.شبیه به آیفون ده

اولین موبایلی که سنسور آن دیده نمیشود و به خوبی تمامی سنسور های دیگر کار می کند , اما تکنولوژی آن که برای شرکت  Synaptics می باشد, برای دیگر شرکت ها نیز قابل دسترسی می باشد که به همین دلیل امسال شاهد قرار گیری این سنسور در

مویابل های دیگر خواهیم بود.

شرکت Doogee اعلام نکرده که آیا از تکنولوژی شرکت Synaptics استفاده می کند ولی سنسور داخل صفحه ی این موبایل واقعا کار میکند, نه تبلیغات غلط و نه کانسپت, یک محصول کاملا واقعی است.

داشتن این تکنولوژی جدید به این معناست که هیچ راه دیگری برای باز کردن موبایل مانند Face ID یا اسکنر قرنیه چشم در آن وجود ندارد و به همین دلیل داشتن بریدگی بالای صفحه این موبایل ضروری نیست و فقط برای شبیه کردن آن به آیفون شرکت

دوژی این تصمیم رو گرفته که این بریدگی رو در موبایل خودش جایگذاری کنه.

با اینکه شکل و سایز این موبایل کاملا شبیه به آیفون میباشد اما داخل آن هیچ شباهتی به آیفون ندارد.

 قیمت و تاریخ معرفی

قیمت و موجودی این موبایل هنوز معلوم نیست. هیچ اطلاعی هم از داخل این گوشی نداریم اما ما یک چیز رو میدونیم , به لطف VentureBeat از Evan Blass که یک ماه پیش اطلاعاتی از این گوشی را فاش کرد گفت این گوشی تصویر ۶٫۲ اینچی دارد.

تاریخ عرضه این گوشی ۲۷ فوریه یا ۸ اسفند میباشد.


فراریان مالیات چقدر مالیات پرداخت کردند؟|مشاوره|حسابداری|مالیات
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:21

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

فراریان مالیات چقدر مالیات پرداخت کردند؟

رییس سازمان امور مالیاتی گزارش داد: ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم و نسبت مالیات بر تولید ناخالص داخلی در ایران، ۸ درصد است.

سیدکامل تقوی نژاد رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در حاشیه نشست مالیاتی سازمان ملل گفت: ۱۵۰ درصد بیشتر از درآمدهای نفتی درآمد مالیاتی داشتیم.  

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: افزایش مالیات از طریق فشار به مودیان موجود به دست نیامد و در سال گذشته ده هزار میلیارد تومان از طریق مبارزه قاطع و جدی با فرار مالیاتی و شناسایی سیصد هزار مودی جدید که سابقه ای در پرداخت نشدند حاصل

شد.


رفع مشکلات رایج سخت افزاری|کامپیوتر|مشاوره|پاسخگویی
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:15

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

آموزش رفع مشکلات رایج سخت افزاری
 
یکی از عذاب آور ترین مشکلات کامپیوتری، از کار افتادن ناگهانی سیستم است. این مشکلات ممکن است از طرف ویندوز یا سخت افزار کامپیوتر بوجود بیاید. در صورت خرابی ویندوز شما با تغییر در تنظیمات بایوس یا تعویض ویندوز میتوانید این مشکل را
حل کنید. اما اگر مشکل از سخت افزار ها باشد نیاز به تعمیر یا تعویض آن ها دارید.
  

در این مطلب مشکلات رایج سخت افزاری را بررسی خواهیم کرد.

Power

مسئولیت برق رسانی به کلیه بخش های سیستم به عهده پاور است. پاور برق را از کابل اتصال به برق شهری دریافت کرده و در سیستم پخش میکند. اگر کامپیوتر شما به کلی روشن نشد، پس از بررسی برق و کابل برق ابتدا پاور را بررسی کنید. تنها راه
فهمیدن سالم بودن یا نبودن پاور تعویض آن با یک پاور سالم است. یک پاور دیگر روی سیستم بگذارید، در صورت روشن شدن کامپیوتر مشکل از پاور است و میتوانید جهت تهیه یک پاور جدید اقدام نمایید.   

CPU Fan

سیستم خود را روشن میکنید، اندکی با آن کار میکنید اما ناگهان سیستم خاموش یا ریستارت میشود. این مشکل میتواند از ویندوز یا فن سی پی یو باشد. قبل از هر کاری درب کیس را باز کنید و به فن روی CPU توجه کنید. این فن ممکن است کاملا ایساده باشد
یا قطع و وصل شود. در برخی موارد نیز به دلیل خاک گرفتگی سرعت آن پایین می آید یا خاک جلوی خنک کردن CPU را میگیرد که با فشار باد میتوانید این مشکل را رفع کنید.  

Hard

در ابتدای بالا آمدن سیستم برخی از مادربورد ها، هارد را چک میکنند. در این نوع سیستم ها به راحتی میتوان تشخیص داد که در هارد مشکل وجود دارد یا خیر. در برخی موارد نیز هارد دچار صداهای ریزی میشود. با مشاهده هر کدام از این علامت ها
میتوانید متوجه وجود Bad Sector یا سوختن هارد شوید.  
برای از بین بردن Bad Sector میتوانید از نرم افزار های مربوط به تعمیر هارد دیسک استفاده نمایید. طرز کار نرم افزار به این صورت است که روی یک سیستم سالم این برنامه را نصب میکنید، سپس هارد را به سیستم وصل کرده و در داخل برنامه آن را
اسکن میکنید. اگر Bad Sector  قابل حل باشد برنامه آن را از بین میبرد.  
در برخی اوقات Bad Sector  به گونه ای نیست که هارد کاملا از کار بیفتد و شما میتوانید نرم افزار را روی همان هارد نصب کنید و بعد از آن اسکن را شروع کنید.

Graphic Card

کامپیوتر خود را روشن میکنید اما هیچ تصویری مشاهده نمیشود. اگر صدایی به صورت یک بوق بلند سپس دو تک بوق از کیس آمد به معنی سوختن کارت گرافیک است. اگر این بوق را نشنیدید میتوانید ابتدا مانیتور و کابل اتصال مانیتور به کیس را بررسی کنید
و در صورت سالم بودن آن ها با یک کارت گرافیک دیگر سیستم خود را بررسی کنید. 


RAM

سوختن رم به ندرت در کامپیوتر ها مشاهده میشود. اگر کامپیوتر خود را روشن کردید و صدای یک بوق ممتد شنیدید به معنی سوختن رم کامپیوتر است. اما قبل از خریدن یک رم جدید ابتدا رم را از اسلات خود خارج کرده و در یک اسلات دیگر بگذارید زیرا
ممکن است رم شما سالم بوده و مشکل از اسلات نصب شده روی مادر بورد باشد.    



معرفی بهترین کارت کارت های میکرو اس دی|پاسخگویی|موبایل|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 14:17

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

معرفی بهترین کارت‌های میکرو‌اس‌دی برای گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها

در این مطلب، پنج عدد از بهترین کارت‌های میکرو‌اس‌دی را برای گوشی‌های هوشمند بررسی کرده‌ایم، اما کارت درست و مناسب برای شما بستگی به دستگاه و نیازهای شما دارد. ممکن است بخواهید از این لیست فراتر بروید و موارد دیگری را نیز بررسی

کنید، اما توصیه می‌کنیم که برای اطمینان بیشتر، برندهای شناخته شده‌ای مانند Samsung ،Lexar ،SanDisk ،Toshiba و Kingston را خریداری کنید.

توجه داشته باشید از آن‌جایی‌که بازار کارت‌های میکرو‌اس‌دی به سرعت رو به رونق و افزایش است، انتظار می‌رود که قیمت‌های ثبت شده با قیمت‌هایی که در بازار اعلام می‌شود کمی متفاوت باشد.

Sandisk Extreme؛ ۳۲ گیگابایتی

Sandisk Extreme، یک کارت SDHC سریع است که سرعت خواندن تا ۹۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا ۶۰ مگابایت بر ثانیه را ارایه می‌دهد. همچنین این کارت با دوام، دارای گارانتی مادام‌العمر است و انتخاب مناسبی به نظر می‌رسد. این کارت با

ویدئوهای ۱۰۸۰p مشکلی ندارد و حتی می‌تواند فرمت ۴K را نیز پشتیبانی کند، هرچند ممکن است ظرفیت بزرگتری را در صورت نیاز برای آن خریداری کنید. این کارت همچنین دارای یک آداپتور SD مناسب است.

Samsung EVO Plus؛ ۶۴گیگابایتی

Samsung EVO Plus، یک کارت SDXC است و در کلاس ۱۰ یا UHS-1 رتبه‌بندی شده که سرعت انتقال تا ۸۰ مگابایت بر ثانیه را ارایه می‌دهد. Sandisk Extreme، یک کارت میکرو‌اس‌دی با دوام و قابل‌اعتماد با بسیاری از ویژگی‌های مثبت است و در ضمن گزینه‌ای سریع و کارآمد برای استفاده در گوشی‌ها و تبلت‌ها محسوب می‌شود. همان‌طور که اشاره شد، این کارت هیچ مشکلی در ضبط ویدیو ۱۰۸۰p ندارد، اما برای ۴K، باید کارت دیگری را انتخاب کنید. در نهایت، یک وسیله بسیار عالی و با قیمت مناسب است.


Lexar Professional؛ ۱۲۸ گیگابایتی

اگر به دنبال یک کارت حافظه سریع با ظرفیت مناسب و معقول هستید، Lexar Professional، گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. این یک کارت SDXC با امتیاز UHS-II است که سرعت خواندن تا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه را ارایه می‌دهد. سرعت نوشتن این کارت

در حدود ۴۵ مگابایت بر ثانیه، اما ناامید کننده است، در عوض می‌تواند ضبط ویدئو ۴K را انجام دهد. این کارت بسیاری از ویژگی‌های خوب را داراست، علاوه‌بر این‌که، مجهز به کارت‌خوان USB بوده و برای اتصال به کامپیوتر و یا لپ‌تاپ مناسب است.

SanDisk Ultra؛ ۲۰۰ گیگابایتی

شما ممکن است کارت میکرو‌اس‌دی جدید SanDisk 256 گیگابایتی و کلاس A1 را برای خرید ترجیح دهید، اما قطعا می‌دانید که برای آن باید هزینه بالایی را پرداخت کنید.

کارتی که ما در این‌جا توصیه می‌کنیم نیازهای شما را برای مدت‌زمان زیادی برآورده می‌کند و بنابراین قیمت آن به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. SanDisk Ultra، یک کارت کلاس ۱۰ است که با ظرفیت ۲۰۰ گیگابایتی عرضه می‌شود و به اندازه کافی

برای ضبط ویدئو ۱۰۸۰p مناسب است. سرعت خواندن این کارت تا ۹۰ مگابایت بر ثانیه است، اما سرعت نوشتن آن بسیار پایین‌تر است، بنابراین، این کارت گزینه خوبی برای ضبط ویدیو ۴K نیست.


چگونه بهترین کارت های میکرو اس دی را انتخاب کنیم؟|مشاوره|موبایل|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 13:46

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

چگونه بهترین کارت‌های میکرو SD را برای گوشی یا تبلت خود انتخاب کنیم؟!

اگر فضای ذخیره‌سازی روی تلفن‌همراه و یا تبلت شما پر شود قطعا به دنبال راهی می‌گردید که بتوانید آن را افزایش دهید. یکی از ساده‌ترین گزینه‌ها برای این کار این است که از کارت‌های میکرو‌اس‌دی استفاده کنید. متاسفانه، همه گوشی‌های هوشمند و

تبلت‌ها، از کارت‌های میکرو‌اس‌دی پشتیبانی نمی‌کنند. اگر شما یک آی‌فون یا آی‌پد دارید، شانس استفاده از این کارت‌ها را از دست داده‌اید، اما بسیاری از دستگاه‌های اندروید و همچنین برخی از تلفن‌های ویندوزفون و بلک‌بری نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.

برای اطمینان از این‌که تلفن‌همراه شما از این نوع‌ کارت‌ها پشتیبانی می‌کند کافی است، مشخصات کامل گوشی خود را در وب‌سایت سازنده بررسی کنید و یا اسلات کارت میکرو‌اس‌دی در تلفن‌همراه خود را پیدا کنید. معمولا این اسلات در گوشی‌های جدیدتر

بخشی از قسمت تعبیه شده برای سیم کارت است.

در هنگام خرید یک کارت میکرو‌اس‌دی باید چه چیزهایی را در نظر بگیریم؟

چند نکته جهت خرید کارت‌های میکرو‌اس‌دی برای تلفن‌همراه وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. بدیهی است که قیمت و ظرفیت از جمله ویژگی‌هایی است که باید در نظر بگیرید اما شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که نوع کارتی که انتخاب می‌کنید،

توسط دستگاه شما پشتیبانی می‌شود و برای نیازهای شما مناسب است.

SDHC و SDXC

SDHC مخفف عبارت Secure Digital High Capacity است و SDXC نیز کوتاه شده عبارت Secure Digital Extended Capacity است. تنها تفاوت واقعی این دو اسلات، دامنه‌ای از اطلاعاتی است که می‌توانند ذخیره کنند. کارت‌های SDHC‌، از ۲ تا

۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را برای کاربران فراهم می‌کند، در حالی‌که کارت‌های SDXC می‌توانند از ۳۲ گیگابایت تا ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی را ارایه دهند. هر چند که بزرگترین کارت میکرو‌اس‌دی که ما تاکنون دیده‌ایم ۵۱۲ گیگابایت بوده است!

کلاس و رتبه‌بندی UHS

رتبه کلاس یک کارت میکرو‌اس‌دی، به حداقل سرعت انتقال آن اشاره دارد. UHS مخفف Ultra High Speed (سرعت فوق‌العاده بالا) است. در ادامه این مطلب حداقل سرعت برای کلاس‌های مختلف را توضیح داده‌ایم.

بیشتر کارت‌های میکرو‌اس‌دی بسیار سریع‌تر از حداقل سرعت خود هستند. به‌عنوان مثال، ممکن است کارت کلاس ۱۰، سرعت انتقال ۹۵ مگابایت بر ثانیه را ارایه دهد در حالی‌که سرعت انتقال کارت‌های UHS تا ۳۱۲ مگابایت بر ثانیه نیز افزایش می‌یابد.

کلاس عملکرد کاربردی

انجمن SD در سال گذشته استاندارد جدیدی را به نام App Performance Class معرفی کرد که برای برجسته کردن کارت‌های میکرو‌اس‌دی مناسب برای استفاده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها طراحی شده است که براساس حداقل سرعت قابل نوشتن

(write) روی کارت‌ها دسته بندی می‌شود.

نحوه انتخاب یک کارت میکرو‌اس‌دی

شما قطعا به دنبال بالاترین سرعت و ظرفیت و در عین حال مناسب‌ترین قیمت در کارت‌های میکرو‌اس‌دی هستید. ما به شما توصیه می‌کنیم که شهرت برند، گزارش عملکرد و قابلیت اطمینان کارت را در زمان خرید حتما در نظر بگیرید و نهایت دقت را داشته

باشید. شرایط گارانتی را فقط در صورتی‌که چیزی نادرست باشد، بررسی کنید. اگر قصد خرید از سایت‌های فعال در این زمینه را دارید، حتما نظرات مشتریان را مطالعه کنید و و کارت‌های میکرو‌اس‌دی جعلی را نیز مشاهده کنید، تا بتوانید با اطلاعات و

آگاهی بیشتر، خرید موفقی داشته باشید.


اپدیت تلگرام ایکس در پلی استور منتشر شد|پاسخگویی|موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:43

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


آپدیت جدید Telegram X در پلی استور منتشر شد: اضافه شدن ویژگی های جدید و رفع باگ

 منتقل شدن تمام تنظیمات جانبی برنامه به بخش Interface: پخش خودکار گیف، استفاده از مرورگر داخلی، پیش نمایش چت ها، تعریف عملکرد Swipe چت ها و ...

 اضافه شدن کیبورد ناشناس به سکرت چت ها برای عدم ثبت احتمالی تاریخچه تایپ یا ....

 تنظیمات نوتیفیکیشن با چراغ ال ای دی

 تاریخ شناور در صفحه چت ها

 بهبود نتایج جستجو در چت ها

 ظاهر جدید صفحه Night-Mode

تنظیمات تماس صوتی Peer To Peer

پشتیبانی از "ورود سایت با تلگرام"

رفع باگ ها


شرایط احراز هزینه قابل قبول مالیاتی|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:56

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

شرایط احراز هزینه قابل قبول مالیاتی

آئين نامه اجرايی احراز شروط سه گانه موضوع بند (۹) ماده ۱۴۸اصلاحی قانون مالياتهای مستقیم(هزینه های مربوط به جبران خسارت وارده مربوط به فعالیت و دارائی موسسه)

1- اعلام کتبي موضوع خسارت توسط مؤدي ( اعم از اشخاص حقيقي و حقوقي) حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاريخ ايجاد خسارت به فعاليت و دارايي موسسه ، همراه با اسناد مدارکي که در اختيار دارد به اداره امور مالياتي ذيربط.

2- احراز خسارت وارده از سوی اداره امور مالياتی ذيربط پس از بررسی اسناد ومدارک ارائه شده توسط مؤدی و اطلاعات مکتسبه باتوجه به مستندات زير:

۲ - ۱ . گواهی يا تائيديه خسارت وارده از سوی مراجع ذيصلاح که متولی تشخيص  خسارت می باشند و ياهرگونه سند معتبر ديگری که خسارت وارده را تائيد نمايد.

۲ - ۲ . صورتجلسه يا صورتجلساتی که درخصوص ايجاد خسارت توسط مؤدی يا ساير مراجع ذيربط دراين زمينه تنظيم گرديده است.

۲ - ۳ . قراردادهای بيمه مربوط.

3 . خسارت وارده طبق قانون و مقررات يا قراردادهای موجود جبران آن به عهده ديگری نبوده و يا درهرصورت از طريق ديگر جبران نشده باشد.

4. ارائه تعهد کتبی مؤدي مبنی بر اينکه اين خسارت از طرف هيچ مرجعی جبران نشده است.


تلگرام ایکس از فروشگاه گوگل حذف شد|مشاوره|موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 16:9

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تلگرام ایکس از فروشگاه گوگل حذف شد / نسخه دسکتاپ تلگرام هک شد

گوگل ساعاتی پیش اپلیکیشن جدید تلگرام ایکس را از فروشگاه خود حذف کرد. کسپرسکی نیز اعلام کرده است که نسخه دسکتاپ تلگرام هک شده است.

اول فوریه ۲۰۱۸ هم تلگرام و هم تلگرام ایکس از اپ‌استور حذف شدند اما روز بعد مجددا قابل دانلود شدند. حالا فروشگاه اصلی گوگل اپلیکیشن تلگرام ایکس را از فهرست دانلود خود حذف کرده است.

مدیر اپ استور علت این امر را به رصد محتوای پورتوگرافی کودکان هر دو اپ تلگرام و تلگرام ایکس دانسته اما گوگل هنوز توضیحی درباره بستن لینک تلگرام ایکس نداده است؛ هرچند اپلیکیشن اصلی همچنان قابل دانلود است.


هزینه های غیر قابل قبول مالیاتی|مشاوره|حسابداری|پاسخگویی
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 14:46

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

طبق مفاد ماده 147 قانون مالیاتهای مستقیم،معیارهای تشخیص هزینه های قابل قبول عبارتند از :

الف- تصریح در قانون قانون مالیاتهای مستقیم یا پرداخت بموجب سایر قوانین یا مصوبات هیات وزیران.
ب- در حدود متعارف متکی به مدارک.
ج- مربوط به تحصیل درآمد مودی در دوره مالی مربوط.
د- رعایت حد نصابهای مقرر.

عناوین و شرایط هزینه های قابل قبول از نظر قانون مالیاتهای مستقیم در مواد 148 الی 151 آن ذکر گردیده است.

عوارض و ارزش افزوده پرداختی توسط مودیانی که به عرضه کالا و خدمات معاف طبق قانون مذکور اشتغال دارند،جزو هزینه های قابل قبول آنان محسوب می شود.

نمونه هزینه هایی که طبق مصوبات هیات وزیران جزو هزینه های قبول محسوب شده است:

-(بخشنامه 5441/210 مورخ 1/3/89 )هزینه های انجام شده از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در احداث یا تکمیل طرحهای عمرانی،فرهنگی،بهداشتی،درمانی و امور خیریه در روستاها و شهرهای زیر یکصد هزار نفر جمعیت پس از تایید سازمانهای دولتی

ذیربط.

-(بخشنامه 57903/210 مورخ 27/6/89)کمکهای نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی به انجمن های علمی دارای مجوز فعالیت قانونی.

اگر اسناد هزینه ای که به لحاظ عنوان و شرایط قابل قبول محسوب می شود، ارائه نگردد،هزینه مزبور غیر قابل قبول تلقی می گردد.اما این مطلب لزوما" در همه موارد صادق نیست.بطور مثال،انجام هزینه در محلی صورت گرفته که عرفا" تهیه مدرک میسر

نیست.مانند:خرید دام و محصولات کشاورزی از اهالی روستای نزدیک محل فعالیت مودی.

-در صورتی که اسناد هزینه ضمیمه سند حسابداری نیست، این مطلب از واحد مورد رسیدگی پرس و جو کنید و یا در پایان رسیدگی،صورتی از این گونه موارد به واحد مورد رسیدگی ارائه نموده تا موضوع مشخص شود.

اگر هزینه ای،علیرغم مدرک معتبر ارتباطی با فعالیتهای تحصیل درآمد مودی نداشته باشد،غیر قابل قبول محسوب می شود.

تاریخ انجام هزینه باید در طی سال مربوط باشد.هزینه های سنوات که در سال مورد رسیدگی ثبت شده ،در صورت احراز شرایط زیر می تواند جزو هزینه های قابل قبول محسوب شود:

۱-۵- جزو هزینه های قابل قبول باشد.

۲-۵- در محاسبه درآمد مشمول مالیات سنوات قبول لحاظ نشده باشد.

۳-۵- عدم ثبت آن در سنوات قبل خارج از اراده مودی بوده باشد.

در خصوص برخی هزینه ها در قانون مالیاتهای مستقیم  و سایر قوانین حدنصاب تعیین شده است. مانند:

۱-۶-(جزء ب بند 2 ماده 148)هزینه سفر و ماموریت(شامل پذیرایی) مدیران،بازرسان و کارکنان به خارج از کشور به منظورحوائج مربوط به شرکت(در مورد اشخاص حقوقی با فعالیت تولیدی،روزی یک میلیون ریال و حداکثر 4 ماه - سایر اشخاص حقوقی،

روزی یک میلیون ریال و حداکثر 2 ماه )همچنین در مورد شرکتهای تولیدی حداکثر 2 ماه دیگر به قرار روزی یک میلیون ریال بابت آموزش به عنوان هزینه اقامت .

۲-۶- (جزء ه بند 2 ماده 148)تا میزان 3 درصد حقوق پرداختی سالانه  بابت پس اندازکارکنان  طبق آیین نامه مربوط.

۳-۶- (جزء و بند 2 ماده 148) ذخیره سنوات خدمت معادل یک ماه آخرین حقوق و مزایا و همچنین مابه التفاوت تعدیل حقوق سنوات قبل.

۴-۶- (بند 10 ماده 148)هزینه های فرهنگی،ورزشی و رفاهی کارگران-پرداختی به وزارت کار و حداکثر معادل 10،000 ریال به ازای هر کارگر.

۵-۶- (بند 28 ماده 148)هزینه خرید کتاب و سایر کالاهای فرهنگی - هنری برای کارکنان و افراد تحت تکفل آنها تا میزان 5% معافیت مالیاتی موضوع ماده 84 ق.م.م به ازای هر نفر.

۶-۶- عیدی براساس ضوابط وزرات کار( 2 ماه حقوق به شرطی از 3 برابر حداقل دستمزد بیشتر نشود)

۷-۶- نرخ اضافه کاری (40%).

در مفاد ماده 148 ق.م.م، برخی هزینه ها برای اینکه قابل قبول باشند باید در حد منتاسب/متعارف باشند:

۱-۷- هزینه های استخدامی کارکنان متناسب با خدمت آنان.

۲-۷- هزینه اجاره محل در صورتی که اجاره نامه رسمی موجود نیست.

۳-۷- حق الزحمه های پرداختی متناسب با کار انجام شده بابت حق العمل،دلالی،حق الوکاله،حق المشاوره،حق حضور،هزینه حسابرسی و خدمات مالی و اداری و بازرسی،هزینه نرم افزاری،طراحی و استقرار سیستم های مورد نیاز،سایر هزینه های کارشناسی

در ارتباط با فعالیت موسسه و حق الزحمه بازرس قانونی.

(تبصره 2 ماده 148 ق.م.م )هزینه حقوق و مزایای مدیران و صاحبان سرمایه اشخاص حقوقی در صورتی که دارای شغل موظف باشند جزو هزینه های قابل قبول محسوب می شود.

هزینه های تاسیس از قبیل مخارج ثبت موسسه،حق مشاوره و نظایر آن و    هزینه های زاید بر درآمد "دوره قبل از بهره برداری و دوره بهره برداری آزمایشی"جز در مواردی که ضمن جدول مقرر در ماده 151 ق.م.م تصریح خواهد شد،طی 10 سال از

تاریخ بهره برداری مستهلک می گردد.

هزینه های نرم افزاری(در صورتیکه متعارف باشد)حداکثر تا 5 سال قابل استهلاک است.اگر در سال اول کلا" هزینه شود نیز قابل قبول است.

داراییهای ثابت استهلاک پذیری که برای بازسازی،جایگزینی خطوط تولید یا توسعه و تکمیل خریداری گردیده است را می توان با 2 برابر نرخ یا نصف مدت،مستهلک نمود.

هزینه استهلاک ناشی از تجدید ارزیابی داراییهای ثابت جزو هزینه های قابل قبول نیست.

در صورتیکه نرخ و روش استهلاک داراییهای ثابت مودی با نرخ و روش داراییهای مذکور طبق جداول استهلاک ماده 151 ق.م.م تفاوت داشته باشد:

۱-۱۳- اگر استهلاک اضافی شناسایی شود،مازاد قابل قبول نیست.

۲-۱۳-اگر استهلاک کمتری شناسایی شود،قابل پذیرش است.

هزینه استهلاک داراییهای اجاره سرمایه ای در صورتی که مطابق استانداردهای حسابداری شناسایی شود،جزو هزینه های قابل قبول است.

سایر هزینه های غیر قابل قبول:

۱-۱۵- پاداش اعضای هیات مدیره

۲-۱۵- کاهش ارزش داراییها(سرمایه گذاریها و موجودی کالا)

۳-۱۵- هزینه های مرتبط به دارایی که مالکیت آن متعلق به واحد رسیدگی نیست.

۴-۱۵- عوارض و مالیات بر ارزش افزوده مخارج مرتبط با درآمدهای غیر معاف.

۵-۱۵- هزینه مرخصی(در صورتی که پرداخت نشده باشد).

هزینه های غیر واقعی:

طبق بند 2 بخشنامه شماره 17940 مورخ 12/10/1384 سازمان امور مالیاتی کشور،هزینه های غیر واقعی،هزینه هایی هستند که در دفاتر قانونی ثبت شده و ممکن است متکی به مدارکی نیز باشند اما ماموران مالیاتی پس از تحقیقات لازم و یا دسترسی به قرائن

و مدارک قابل اعتماد احراز نمایند که هزینه موصوف صوری بوده یا تحقق نیافته و یا مدارک مربوط به آنها نیز غیر واقعی و مجازی بوده است.اینگونه هزینه ها مشمول 40% مالیات متعلق که غیر قابل بخشش نیز است،می باشند.همچنین جزو موارد رد دفاتر

قانونی( بند 16 ماده 20 آیین نامه تحریر دفتر) نیز است.


استهلاک چیست؟|مشاوره|حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:53

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

استهلاک چیست؟

در حسابداری سرشکن کردن و تخصیص دادن بهای تمام شده دارایی ثابت را به طریقی معقول و منظم به دوره های استفاده از آن را استهلاک گویند.

علل استهلاک را به صورت کلی می توان به صورت زیر شناسایی کرد.

1- فرسودگی ناشی از استفاده از دارایی

2- گذشت زمان

3- پوسیدگی و زنگ زدگی

4- عدم کفایت

5-  نابابی که تعویض زودرس را نیز شامل می شود.

استهلاک در حسابداری

باید بدانید که حسابداری؛ استهلاک دارایی ثابت را به عنوان یک هزینه شناسایی می کند و در زمان برآورد هزینه استهلاک حساب هزینه استهلاک را بدهکار و حساب استهلاک انباشته را بستانکار می کند.
یعنی:

هزینه استهلاک               ××

                  استهلاک انباشته              ××

بابت ثبت و محاسبه هزینه استهلاک             

توجه داشته باشید که برای برآورد هزینه استهلاک روش های خاصی موجود می باشد که در ادامه توضیح داده خواهند شد.

دقت کنید در پایان هر دوره مالی هزینه استهلاک دارایی ثابت محاسبه شده و با محاسبه هزینه استهلاک دارایی ثابت ثبت فوق الذکر در حساب ها صورت می پذیرد؛ که در نتیجه حساب هزینه استهلاک به حساب سود و زیان بسته خواهد شد.

اما حساب استهلاک انباشته یک حساب ترازنامه ایست که ماهیت بستانکار دارد و در ترازنامه به صورت یک رقم منفی در زیر حساب دارایی های ثابت نشان داده می شود و از بهای تمام شده دارایی های ثابت کم می شود که اصطلاحا به حساب استهلاک انباشته

یک حساب دارایی کاه نیز گفته می شود.

باید بدانیم زمانی که صحبت از ارزش دفتری دارایی ثابت است مبلغ بهای تمام شده دارایی ثابت پس از کسر استهلاک انباشته آن دارایی در حساب ها می باشد.

استهلاک انباشته - قیمت تمام شده دارایی ثابت = ارزش دفتری دارایی ثابت


اشتباهات رایجی که علاقمندان به فناوری نباید مرتکب شوند| مشاوره| کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:36

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

۷ اشتباه رایج میان علاقه‌مندان به سخت افزار و فناوری که می‌توانید مرتکب آن نشوید!

طبیعی است هیچ کس نمی‌تواند در هر زمینه متخصص باشد، از این رو هنگامی که به مباحث تخصصی چون سخت افزار می‌رسیم؛ اشتباهات شایع است. با این حال این اشتباهات صرفاً به افراد غیر متخصص محدود نمی‌شود و گاهی حتی در مجله‌ها و نشریه‌های تخصصی کامپیوتر و فناوری هم به چشم می‌خورند. در نوشتار پیش رو به ۷ مورد از این اشتباهات می‌پردازیم.

تراشه (چیپ)، چیپ ست، پردازنده (پردازشگر-CPU)، پردازنده گرافیکی (پردازشگر گرافیکی-GPU)، کنترلر (Controller-ECU-MCU)، SoC، معماری، ریزمعماری، فناوری ساخت، لیتوگرافی؛ اگر فکر می‌کنید حداقل دو مورد از این‌ها یک معنی واحد را می‌دهد، باید بگویم تنها شما اشتباه نمی‌کنید. حتی گاهی آنهایی هم که خود را مترجم یا حتی متخصص می‌خوانند در تفکیک این‌ها دچار اشتباه می‌شوند.

برخلاف باور عامه، واژه‌های فوق به هیچ عنوان مترادف یا هم معنی نیستند و هر یک معنا و مفهوم مختص به خود را دارد.
به هر چیزی نگویید تراشه (چیپ)!

اگر کامپیوتر خود را نزد یک کارشناس سخت افزار یا حتی الکترونیک ببرید و بگویید “تراشه-چیپ”، به شما قول می‌دهیم هیچ ایده‌ای از قطعه مورد نظر شما نخواهد داشت. “تراشه” یا “چیپ” (chip یا microchip)؛ مجموعه‌ای از مدارهای الکترونیکی بر روی یک قطعه نیمه هادی (معمولاً از جنس سیلیکون) است. یک تراشه می‌تواند صرفاً یک قطعه الکترونیکی ساده با هیچ گونه کارکرد مستقلی باشد، بنابراین هنگامی که به هر چیزی می‌گوید تراشه، دچار اشتباه شده‌اید و تراشه به هیچ قطعه مشخصی اشاره ندارد. حافظه، رگلاتور ولتاژ، حسگر، کنترلر و پردازنده؛ تنها نمونه هایی از نواع تراشه ها هستند.

چیپ ست همان چیپ نیست!

دومین اشتباه رایج به ویژه در بین علاقه‌مندان به گوشی‌های موبایل در تفکیک چیپ از چیپ ست رخ می‌دهد. تعریف چیپ ست مجموعه‌ای از چیپ ها است و یک تراشه به تنهایی یک چیپ ست نیست! در حقیقت به بیش از یک چیپ که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و به یکدیگر وابسته هستند چیپ ست گفته می‌شود. علت این نام گذاری وابسته بودن آنها به یک دیگر است. معمولاً چیپ ست ها نقش میزبانی از یک تراشه دیگر چون پردازنده را بر عهده دارند.

چیپ ست توسط اینتل به دنیای سخت افزار وارد شد و به وجود یک جفت چیپ بر روی سطح مادربرد اشاره داشت که پیش‌تر به عنوان چیپ یا پل شمالی و جنوبی شناخته می‌شدند. اما حالا اینتل چیپ ست شمالی را به درون خود CPU (پردازنده) منتقل کرده و دیگر خبری از دو چیپ در سطح مادربرد نیست، با این حال از آنجایی که هنوز هم ساختار متشکل از دو چیپ را حفظ کرده، به تراشه‌هایی چون Z170، Z270، H110، X99 و امثال آن چیپ ست گفته می‌شود.

طبق آنچه که گفته شد، شما نمی‌توانید چیپ اصلی یک گوشی موبایل را چیپ ست بخوانید (برای نمونه Snapdragon 835 یا Apple A11 Bionic) یا به GeForce GTX 1070 بگویید چیپ ست؛ هیچ یک از این‌ها چیپ ست نیستند و هر یک تعریف مخصوص خود دارند.

معماری همان فناوری ساخت نیست!

اگر شما هم تا حالا بارها عبارت‌هایی چون “معماری ۱۴ نانومتری” را خوانده اید، در اشتباه بودن آن شک نکنید. آنچه که به عنوان “۱۴” یا “۲۲” نانومتری و امثال آن خوانده می‌شود؛ فناوری ساخت تراشه است و هیچ ارتباطی با معماری ندارد.

معماری با ریزمعماری فرق دارد!

برخلاف آنچه که اغلب بکار می‌رود، هیچ یک از Pascal ،Kaby Lake و امثال آنها، معماری (Architecture) نیستند و ریزمعماری (Microarchitecture) محسوب می‌شوند. Kaby Lake یک ریزمعماری پردازنده مرکزی و Pascal یک ریزمعماری پردازنده گرافیکی است.

معماری همان طراحی پایه پردازنده‌ها بوده و بین آنها مشترک است، برای نمونه هر دو پردازنده‌های دسکتاپ امروزی اینتل و AMD که آنها را می‌شناسیم معماری مشترکی دارند اما در ریز معماری متفاوت هستند.

معماری معمولاً قابل دیدن است، (برای مثال همه اتومبیل‌های امروزی ۴ چرخ دارند) اما ریزمعماری می‌تواند متفاوت باشد.

SoC همان پردازنده نیست!

اشتباه رایج دیگری که به شدت بین علاقه‌مندان به موبایل شایع است، اسم بردن از SoC هایی چون Snapdragon 835 یا Apple A11 Bionic به عنوان پردازنده یا حتی چیپ ست است. SoC ها چیزی فراتر از یک پردازنده هستند و اجزای متعددی از جمله خود پردازنده را درون خود جای داده‌اند، به عبارتی دیگر؛ SoCها مجموعه‌ای از مدارهای مجتمع (چون پردازنده، پردازنده گرافیکی، کنترلر حافظه و امثال آنها) هستند که همگی درون یک پکیج واحد گنجانده شده‌اند. در حالت معمول هر یک از موارد یاد شده خود یک تراشه مجزا است اما در SoC ها همه مدارهای مجتمع کنار هم قرار گرفته‌اند و یک تراشه بزرگ‌تر را تشکیل می‌دهند.

با اینکه SoC همان چیپ ست نیست، اما می‌تواند چیپ ست را هم در خود جای دهد، به همین دلیل در برخی لپ تاپ‌ها تنها یک تراشه بزرگ یافت می‌شود.

کنترلر همان پردازنده نیست!

وظیفه پردازنده صرفاً واکشی اطلاعات از حافظه رم و اعمال عملیات بر روی آنها است، اما کنترلر یک تراشه پیچیده‌تر با برخورداری اجزای متعدد از جمله پردازنده، حافظه ذخیره سازی، حافظه رم و امثال آنها است. بنابراین کنترلر یک پردازنده نیست.

لیتوگرافی همان معماری نیست!

لیتوگرافی یا چاپ به کمک نور، به روشی برای چاپ طرح تراشه‌ها گفته می‌شود که بعدتر طرح چاپ شده طی فرایندهای شیمیایی به وسیله فلزات و نیمه هادی‌ها ساخته می شود. بنابراین لیتوگرافی هیچ ارتباطی مستقیمی با معماری و ریزمعماری ندارد. لیتوگرافی صرفاً تکنیک تاباندن نور برای چاپ طراحی مورد نظر است.

اما آنچه که همراه با یک عدد چون”۱۴ نانومتری” خوانده می‌شود، فناوری ساخت است. عدد ذکر شده پیش از “نانومتر”، بیانگر نصف فاصله سلول‌های حافظه یا ترانزیستورهای تراشه است.

این‌ها صرفاً تعدادی از اشتباه‌های رایج میان علاقه‌مندان به سخت افزار و فناوری بودند که به آنها پرداختیم.


هر آنچه باید برای کار کردن با تلگرام ایکس بدانید!| پاسخگویی| موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:7

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

هر آنچه که باید برای کار کردن با تلگرام ایکس بدانید!

همان‌طور که می‌دانید، اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام آن‌قدر نسبت به رقبای داخلی و خارجی خود پیشرفته‌ و کاربردی‌تر است که به‌سختی می‌توان برنامه‌ای را یافت که توانایی مقابله با آن را داشته باشد. شاید همین مسئله توسعه‌دهندگان تلگرام را به این

فکر فرو برد تا نسخه دیگری از این اپلیکیشن را با نام تلگرام ایکس برای رقابت با ورژن اصلی و با هدف دربرگرفتن طیف بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند.

به جرات می‌توان گفت تا پیش از انتشار رسمی تلگرام ایکس به‌راحتی نمی‌توانستیم درباره نقاط ضعف ورژن اصلی برنامه صحبت کنیم چراکه همه‌چیز کامل و بدون نقص به‌ نظر می‌رسید. اما با عرضه اپلیکیشن یاد شده و افزودن قابلیت‌های جذاب و

تنظیمات ریزنقش بازهم موجب گشت تا توسعه‌دهندگان این پیام‌‌رسان را تحسین کنیم و بدانیم تلگرام هنوز هم در مسیری بی‌پایان برای پیشرفت قرار دارد. در این مقاله با آی‌تی‌رسان همراه شوید تا هرآنچه را که نیاز است برای استفاده کردن از تلگرام

ایکس بدانید، باهم بررسی نماییم.

در ابتدای کار همه‌چیز کاملا مشابه با ورژن اصلی طراحی شده و با پشت سر گذاشتن شعارهای تلگرام مانند: ایمن و سریع بودن و… وارد صفحه‌ای برای ساخت یا وارد شدن به اکانت خود خواهید شد که با وارد نمودن شماره سیم‌کارت خود و احراز

هویت، مستقیما به صفحه اصلی هدایت می‌شوید.
 برخلاف تلگرام در این اپلیکیشن دو تب اصلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. توسعه‌دهندگان برای راحتی بیشتر کاربران تب تماس‌ها (CALLS) را در صفحه اول تلگرام ایکس قرار داده‌اند و با سوایپ کردن می‌توانید به‌سرعت با فرد دل‌خواهتان

تماس بگیرید.

اما در منوی چت‌ها با یک تغییر مهم و بسیار کاربردی مواجه شدیم و آن‌ هم نمایش تمام محتوای چت بدون باز کردن صفحه گفت‌وگو است. برای این‌کار باید گفت‌و‌گوی مورد نظر (یا حتی کانال) را برای مدت بیشتری لمس کنید با انجام این‌کار محتوای

موجود به شکل یک پنجره مجزا و بدون متوجه شدن طرف مقابل باز خواهد ولی علاوه‌بر خواندن پیام امکانات دیگری هم در این قسمت در اختیارتان گذاشته می‌شود. می‌توانید به‌راحتی صفحه چت یا کانال را بالا و پایین برده، آن را پین یا حذف کرده یا

روی حالت بی‌صدا قرار دهید.

هنگامی‌که با تلگرام ایکس با فردی شروع به چت کردن می‌کنید، شکلک‌های ایموجی در این برنامه برخلاف مدل اصلی به‌صورت لیست‌گونه نمایش داده می‌شود و همچنین قادر هستید، موارد به اشتراک گذاشته شده را به‌طور تفکیک شده به صدا، رسانه

تصویری، فایل و لینک در تب‌های جداگانه مشاهده نمایید. این موضوع در بخش “Saved Message” و کانالها نیز رعایت شده و مشاهده فایل‌های به اشتراک گذاشته شده را آسان‌تر ساخته است.

نکته بعدی نبود نوار پایینی برای بی‌صدا کردن کانال‌ها و نبود قاب دور تصاویر است که باعث می‌گردد تجربه کاربری بهبود یافته و فضای بیشتری برای نمایش محتوا وجود داشته باشد که البته برای بهره‌مندی از قابلیت بی‌صدا کردن باید از طریق

گزینه سه نقطه موجود در بالا و سمت راست نمایشگر اقدام نمایید.

با باز نمودن منوی کناری برنامه علاوه‌بر گزینه‌های رایج دو ویژگی جدید در این بخش قرار گرفته که یکی روشن و خاموش نمودن حالت شب و دیگری حذف حباب دور پیام‌هاست. با حذف حباب دور پیام‌ها، چت‌ها بدون هیچ قاب اضافی و به‌صورت

یکپارچه نمایش داده‌ می‌شوند که اندکی گیج‌کننده است.

با انتخاب گزینه “Settings” در منوی کناری و ورود به بخش “Data and Storage” می‌توانید به‌راحتی نحوه دانلود شدن خودکار فایل‌های مختلف در کانال‌ها و چت‌ها را مدیریت و برای هر بخش محدودیت دل‌خواه‌تان را اعمال نمایید. گزینه جدید

موجود در این بخش قابلیت “Data Saver” بوده که با فعال‌سازی آن تلگرام ایکس از دانلود خودکار همه فایل‌ها جلوگیری نموده و مصرف اینترنت را به‌طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

گزینه بعدی “Themes and Mods” نام گرفته که این قسمت به کاربر اجازه می‌دهد سایز نوشته‌هایی را که در این برنامه نمایش داده می‌شوند به اندازه مورد نظر تغییر دهد. کمی پایین‌تر امکان فعال‌سازی حالت تیره برای شب و حالت روشن برای

استفاده در روز قرار گرفته که البته یک گزینه کاربردی به نام “Auto Night Mode” وجود دارد که با استفاده از سنسور روشنایی نمایشگر اسمارت‌فون به شکل اتوماتیک روشنایی و میزان تیره شدن تم برنامه را کنترل و حالت شب را در محیط‌های

تاریک فعال می‌کند.

در بخش “Modification” گزینه‌ای به نام “Advanced” وجود دارد که امکانات جالبی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. در بخش “Swipe Action” می‌توانید ژست‌های حرکتی موجود را فعال نمایید تا با سوایپ به سمت چپ به یک پیام پاسخ داده یا با

سوایپ به سمت راست پست مورد نظرتان را به اشتراک بگذارید.

از دیگر گزینه‌های موجود در این قسمت می‌توان به گزینه ارسال پیام با دکمه اینتر، بسته شدن اتوماتیک کیبورد هنگام اسکرول در صفحه و نمایش گزینه فوروارد پیام و برگزیدن حالت نشانه‌گذاری اشاره کرد که به توضیح مورد آخر بسنده می‌کنیم. در

واقع غیرفعال ساختن این گزینه موجب می‌گردد تا تلگرام ایکس شما بین متن‌های ساده، بولد شده، کج و لینک‌ها هیچ تفاوتی قائل نشده و همه آنها را به شکل یکسان نشان دهد.

از آنجایی که ممکن است کیفیت دوربین سلفی گوشی کاربران چندان مناسب نباشد و هربار مجبور شوید به دوربین پشت گوشی برای ضبط ویدیو پناه ببرید، در این بخش گزینه‌ای با عنوان استفاده پیش‌فرض از دوربین اصلی وجود دارد که درصورت

لزوم می‌توانید آن را فعال نمایید. همچنین می‌توانید میزان کیفیت ویدیوهای دایره مانندی را که برای دیگران می‌فرستید به کیفیت HQ تغییر داده، پیش از برقراری تماس با هر شخص یک منوی تایید بگذارید یا ویبره موجود هنگام پیش‌نمایش چت‌ها با

لمس طولانی را قطع کنید.

باید افزود که در منوی کشویی گزینه دیگری به نام استیکرها (Stickers) نیز تعبیه گشته که از طریق آن به استیکرهای محبوب در روزهای اخیر، استیکرهای نصب گشته، موارد آرشیو شده و ماسک‌ها دسترسی خواهید داشت.

بقیه موارد موجود در تلگرام ایکس مشابه نسخه اصلی بوده ولی گفتنی است که انیمیشن‌ها و آیکون‌های متریال استفاده شده در این برنامه تا حد بسیار زیادی روان‌تر و زیباتر طراحی شده‌اند که با نصب آن بدون شک از تغییرات موجود شگفت‌زده خواهید

شد. موضوع بعدی سرعت بسیار بالای این اپلیکیشن بوده که مطمئنا شما را هنگام دانلود و برقراری ارتباط متعجب می‌کند و همچنین این نرم‌افزار تعداد دقیق اعضای کانال‌ها و گروه‌ها را برای کاربر به نمایش می‌گذارد.


وام| پرسش و پاسخ| حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:29

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

پرسش :
وامی به مبلغ 40/000/000گرفتیم 45/000/000درطی 14ماه باید بپردازیم
نحوه ثبت اولیه آن +ثبت پرداخت آن
سودسالهای آتی چیه ؟چگونه ثبت آن دراین مثال

 پاسخ :

ثبت اولیه که به شرح زیر است :

بانک                      40.000.000
بهره سنوات آتی       5.000.000
           تسهیلات دریافتی   45.000.000

زمان پرداخت اقساط هم ثبت زیر نوشته می شود :

تسهیلات دریافتی   3.214.286
هزینه بهره                 357.143
           بانک                       3.214.286
           بهره سنوات آتی          357.143

نکته :

1- در هنگام پرداخت اقساط ، برای 12 ماه مبلغ هزینه بهره و بهره سنوات آتی را به مبلغ فوق و دو ماه دیگر را به مبلغ 357.142 ریال ثبت بزنید .
2- در هنگام پرداخت اقساط ، برای 13 ماه مبلغ تسهیلات دریافتنی و بانک را به مبلغ فوق و یک ماه دیگر را به مبلغ 3.214282 ریال ثبت بزنید .

موارد تذكر یک و دو فوق برای رند شدن اعداد بود و اختیاری است ، شما می توانید اعداد فوق را اعشاری نیز حساب کنید اما با توجه به سررسید باز هم مبلغ اعداد فوق در آخرین قسط با بقیه تفاوت خواهد داشت .

سود سالهای آتی یا همان بهره سنوات آتی ، سود وام دریافتی می باشد که در این مثال 5.000.000 ریال است .


گوگل چگونه کیفیت شبکه را تشخیص می دهد؟| مشاوره| پاسخگویی| کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:16

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


گوگل چگونه کیفیت شبکه را تشخیص می‌دهد؟

سیستم‌عامل اندروید بیشتر به قابلیت Usage & Diagnostics sharing، متکی است. هنگامی‌که شما گوشی خود را به یک شبکه باز متصل می‌کنید، سرعت این شبکه به همراه اطلاعات دیگر با گوگل به اشتراک گذاشته می‌شود. در یک جدول زمانی

کافی و طولانی، مردم همچنان به این شبکه متصل می‌شوند و اطلاعات آن با گوگل به اشتراک گذاشته می‌شود؛ در واقع از این طریق خط پایه و معیاری برای بررسی سرعت و قابلیت اطمینان شبکه ایجاد شده است. هنگامی‌که این خط پایه روشن است،

قابلیت رتبه‌بندی شبکه قادر است قبل از اتصال به آن، به‌طور قابل اعتماد به شما بگوید که شبکه خوب است یا خیر.

در این شرایط شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا گوگل داده‌های شما را جمع‌آوری می‌کند؟ قطعا هیچ کاربری با این کار موفق نیست. در دنیایی که همه کاربران بسیاری از اطلاعات شخصی خود را به اشتراک می‌گذارند، شاید نگرانی از این‌که

تا چه حد این ویژگی امن است، هنوز هم دغدغه اصلی بسیاری از کاربران باشد.

پاسخ کوتاه در اینجا این است که داده‌ها نیز مانند بسیاری از داده‌هایی که به اشتراک گذاشته شده‌اند، ناشناس هستند. از طرف دیگر، گوگل هیچ‌گاه اطلاعاتی که شما در زمان اتصال به شبکه‌های عمومی به اشتراک می‌گذارید را جمع‌آوری نمی‌کند اما

شما نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ‌گاه نباید در زمان اتصال به چنین شبکه‌هایی اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارید و فقط ساده‌ترین داده‌ها را در آن‌ها به اشتراک بگذارید.

البته، ویژگی Usage & Diagnostics برای جمع‌آوری اطلاعات شبکه، بیش از داده‌های شبکه، استفاده می‌کند. در واقع، این یک ابزار جمع‌آوری داده بسیار عمومی است که به گوگل کمک می‌کند تا محصولات و خدمات را برای همه کاربران بهبود

بخشد. این خدمات شامل میزان باتری شما، چگونگی باز شدن برنامه‌ها، کیفیت و طول اتصال شبکه برای وای‌فای و بلوتوث است.

جالب است بدانید؛ گوگل همچنین جزئیات نحوه استفاده از این اطلاعات در صفحه پشتیبانی Usage & Diagnostics را شرح می‌دهد، در ادامه این مطلب به بخش کوچکی از آن اشاره می‌کنیم:

گوگل از اطلاعات Usage & Diagnostics برای بهبود محصولات و خدمات مانند برنامه‌های گوگل و دستگاه‌های اندروید استفاده می‌کند. تمام اطلاعات مطابق با سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، گوگل می‌تواند از

اطلاعات Usage & Diagnostics، برای بهبود موارد زیر استفاده کند:

عمر باتری
گوگل می‌تواند از این اطلاعات برای بررسی این‌که کدام بخش در دستگاه اندرویدی شما بیشترین استفاده را از باتری گوشی می‌کند و نیز ایجاد یک ویژگی‌های مشترک برای کاهش آن استفاده کند.

درهم شکستن یا فلج کردن دستگاه
برخی اطلاعات جمع‌آوری شده می‌تواند به برنامه‌نویسان اندروید کمک کند، تا کیفیت برنامه‌ها و محصولاتشان را بهتر کنند.

نحوه غیر فعال کردن استفاده و تشخیص اشتراک گذاری

برای غیرفعال کردن ویژگی Usage & Diagnostics، وارد منوی تنظیمات گوشی خود شوید و نماد چرخ‌دنده را لمس کنید.

سپس به سمت پایین اسکرول کنید، به گوگل بروید و روی آن ضربه بزنید.

در این‌جا باید روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس گزینه Usage & Diagnostics را انتخاب کنید.

حال باید تیک آن را غیرفعال کنید.

با انجام این کار دیگر اطلاعات از تلفن‌همراه شما به اشتراک گذاشته نخواهد شد، هر چند شما هنوز هم تمام مزایای اطلاعاتی را که دیگر کاربران به اشتراک گذاشته‌اند، مانند امتیازهای شبکه را خواهید دید.


تعریف مبناهای حسابداری| مشاوره| مبنای حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:58

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تعریف مبناهای حسابداری:

مبناهای حسابداری نشان دهنده زمان شناسایی و ثبت درآمدها و هزینه‌ها در حسابداری هستند. دو مبنای مهم عبارتند از مبنای نقدی و مبنای تعهدی.در این مقاله هر دو روش تعریف و توضیح داده می‎شود.

الف –مبنای نقدی چیست؟

در مبنای نقدی درآمدها در زمان دریافت وجه نقد و هزینه ها در زمان پرداخت وجه نقد ثبت می شود.

ب –مبنای تعهدی چیست؟

در روش تعهدی درآمدها در زمان تحقق و هزینه ها در زمان تحمل و بدون در نظر گرفتن اینکه دریافت یا پرداخت انجام شده یا نه ثبت می گردد.
مثال- فرض کنید شرکتی در سال ۹۳ مبلغ ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال فروش و ۷۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال هزینه داشته است که مبلغ هزینه در سال ۱۳۹۳ پرداخت شده ولی وجه حاصل از فروش در سال ۱۳۹۴ دریافت شده است . روش ثبت با توجه به هریک از

مبناهای فوق به صورت زیر می باشد:

الف- ثبت‎های حسابداری نقدی
ب- ثبت‎های حسابداری تعهدی

با توجه به اینکه در مبنای تعهدی درآمدها به محض تحقق و هزینه ها به محض تحمل ثبت می گردد ثبت فروش و هزینه در سال ۹۳ انجام می شود و در سال ۹۴ فقط ثبت دریافت وجه حاصل از فروش سال ۹۳ انجام می شود.

روش نقدی باعث عدم نمایش واقعیت موجود شرکت می گردد و به دلیل ثبت کمتر درآمد سال ۹۳ و ثبت درآمد بیشتر در سال ۱۳۹۴ باعث گمراهی استفاده کنندگان از گزارشات مالی خواهد شد ولی در سیستم حسابداری بر مبنای تعهدی ین مشکل

وجود ندارد و هزینه و درآمد سال ۹۳ به میزان واقعی شناسایی و ثبت شده است .

یادآور می گردد طبق اصول پذیرفته شده حسابداری ، باید از مبنای تعهدی در حسابداری استفاده شود.

مزیت مبنای تعهدی نسبت به مبنای نقدی این است که وضعیت مالی شرکت یا موسسه را به شکل واقعی تری نمایش می دهد.


پرسش و پاسخ در مورد چک| مشاوره| حسابداری
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:37

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

سوال :
وقتی چک مدت داری رو میگیریم، ثبت اسناد دریافتنی انجام میشه. برای طی شدن مراحل مختلف مثل چک در حال وصول، چک وصول شده، چک وصول نشده و چک برگشتی و چک تعویض شده، آیا باید ثبتی انجام بشه؟

پاسخ :

1- دریافت چك بلند مدت:

اسناد دریافتنی بلند مدت            
              ح. دریافتنی/ پیش دریافت درآمد/...  

2- خوابانیدن چك به بانك جهت وصول:

اسناد دریافتنی درجریان وصول      
              اسناد دریافتنی بلند مدت              

3- وصول چك توسط بانك:

بانك                                     
              اسناد دریافتنی درجریان وصول        

4- چك برگشتی:

ح. دریافتنی (X)                      
              اسناد دریافتنی درجریان وصول        

5- تعویض چك:

اسناد دریافتنی بلند (كوتاه) مدت  
              اسناد دریافتنی بلند (كوتاه) مدت   


تایید ایموجی ها توسط چه سازمانی انجام می شود؟| پاسخگویی| موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:26

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
https://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

تایید ایموجی ها توسط چه سازمانی انجام می شود؟
 
این روزها اموجی‌ها به یکی از پرکاربردترین ابزار در گفتگوهای روزانه ما تبدیل شده‌اند. گاهی از آن‌ها برای ابراز خوشحالی و گاهی هم ناراحتی‌هایمان استفاده می‌کنیم، اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که ما واقعا نیازی به استفاده
گسترده از آن‌ها برای بیان افکار و یا نیازهای عاطفی‌مان داریم؟ اگر شما هم فکر می‌کنید که این چهره‌های خندان یا گریان، و گاهی اوقات شگفت‌انگیز باید به‌ندرت و در برخی شوخی‌ها و بذله‌گویی‌ها مورد استفاده قرار گیرند، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.    

جالب است بدانید که هیچ راهی برای پیش‌بینی طیف وسیعی از گزینه‌هایی که همچنان باید به اموجی‌ها اضافه شوند تا بتوانند گستره وسیع و پیچیده‌ای از احساسات افراد را پوشش دهند، وجود ندارد.

اگر از این موضوع تعجب کرده‌اید و یا این سوال برای‌تان پیش آمده که ایده‌های جدید برای ساخت اموجی‌ها از کجا می‌آیند، باید بگوییم پاسخ بسیار روشن است چراکه هر کسی می‌تواند پیشنهاد و یا ایده خود را برای اموجی‌های جدید بیان کند. به
عبارت بهتر، هر کسی می‌تواند پیشنهاد خود را برای یک شکلک جدید ارایه دهد، اما در سوی دیگر ماجرا استانداردهای سختگیرانه و پروتکل‌های خاصی وجود دارد که باید در نظر گرفته و رعایت شود تا در این صورت بتوان امیدوار به پذیرش پیشنهاد بود.    

حال سوال اینجاست که چه کسی تصمیم می‌گیرد که کدام اموجی باید به صفحه کلید افزوده شود؟ برای پاسخ این سوال باید به سراغ کنسرسیوم یونیکد برویم. کنسرسیوم یونیکد درواقع یک سازمان غیر انتفاعی است که استانداردهای بین‌المللی را برای
محصولات نرم‌افزاری در سراسر سیستم‌عامل‌ها تعیین می‌کند. این اقدام شامل حفظ یک لیست رسمی از اموجی‌های تایید شده برای اطمینان از این است که آن‌ها در انواع گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌ها نشان داده می‌شوند.  

اما اگر فکر می‌کنید که اپل، گوگل و مایکروسافت به‌راحتی راهنمایی‌ها و راهکارهای خود را به دنیای اموجی‌ها تحویل داده‌اند، بهتر است دوباره فکر کنید، چراکه هر سه غول تکنولوژی، از اعضای متحد کنسرسیوم هستند که همراه با فیس‌بوک، ادوبی،
اوراکل و آی‌بی‌ام با یکدیگر همکاری می‌کنند. این بدان معنی است که آن‌ها بر اساس استانداردهای مختلفی که سازمان تنظیم می‌کند، رای می‌دهند.   



 


تبدیل عکس به گیف در آیفون| پاسخگویی| موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:1

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
https://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   


آموزش تبدیل تصاویر زنده به گیف‌های متحرک بر روی آی‌فون

شاید شما نیز یکی از طرفداران همیشگی تصاویر زنده اپل باشید که در آن‌ها یک تصویر، ویدئو و صدا در قالب یک فایل ادغام می‌شود. شما همیشه قادر به تبدیل آن‌ها به عکس‌های دیگر هستید، اما در حال حاضر، همچنین می‌توانید این تصاویر را به
گیف‌های متحرک تبدیل کنید و در هر جایی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید.   

برای انجام این کار، ابتدا لازم است تا یک تصویر زنده بگیرید یا حداقل یکی از آن‌ها را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از سلفی‌های زنده خود برای انجام این کار استفاده کنید.

حال باید آن را در برنامه Photos پیدا کنید و سپس روی آن ضربه بزنید.

بعد ازین کار، چهار افکت متفاوت بر روی تصویر را در اندازه‌ای کوچک مشاهده خواهید کرد که شامل: Live، Loop، Bounce، و Exposure Long هستند.

حالت Live، استاندارد Live Photo است، حالت Loop، همان تصاویر متحرک یا گیف‌هایی هستند که در یک حلقه متوالی اجرا می‌شود، حالت Bounce، یک گیف است که از طریق جلو و عقب بردن تصویر به‌طور مداوم اجرا می‌شود و Long
Exposure یا عکاسی طولانی مدت، در واقع قرار گرفتن در معرض زمان و یا عکاسی آهسته شاتر است.   

در این مرحله باید از میان تصویر کوچک نمایش داده شده، افکت مورد نظر خود را انتخاب کنید.

هنگامی‌که یک تصویر زنده را به یک گیف تبدیل می‌کنید، به آلبوم تصاویر متحرک در دوربین شما اضافه می‌شود. شما همچنین می‌توانید با استفاده از معکوس کردن این روند، گیف‌ها را به یک عکس زنده تبدیل کنید.

کار تمام است؛ در حال حاضر شما می‌توانید گیف خود را برای دوستان‌تان ارسال کنید.


روتر وای فای چیست و هنگام خرید آن به چه مواردی توجه کنیم؟|مشاوره|پاسخگویی|کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:48

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
https://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

روتر وای فای چیست و هنگام خرید آن به چه مواردی توجه کنیم؟
                                                                                              
آیا روتر شما قدیمی شده است؟

در اکثر خانه‌ها، روترهایی دیده می‌شود که چند سالی است در حال کار کردن هستند. هر سال دستگاه‌های جدیدی به صف دستگاه‌های قدیمی متصل به این روترها اضافه می‌شوند و فشار را روی یک روتر از دور خارج شده بیشتر می‌کنند. برای اینکه شما روتری به روز داشته باشید، باید بدانید که به چه مشخصه‌هایی در یک روتر توجه کنید، در حقیقت اگر شما بخواهید با تکنولوژی روز دنیا حرکت کنید، نیاز دارید تا روترتان را هر ۲ سال یک بار عوض کنید.
روترهای Wi-Fi تک باند، دو باند و سه باند

سیگنال‌های Wi-Fi روتر شما در باندهایی رادیویی حرکت می‌کنند، مانند بزرگراه‌هایی نامرئی. هر باند یک لاین محسوب می‌شود و برای آن که اخلالی در مسیر داده‌های شما ایجاد نشود، در یک لاین بخصوص حرکت می‌کنند. کارایی مودم شما به تعداد باند های آن- تک، دو و سه باند- بستگی دارد، چرا که بعضی دستگاه‌ها پهنای باند بیشتری مصرف می‌کنند. یک بزرگراه سه لاینه (روتری ۳ بانده) یک کانال ۲.۴GHz و ۲ کانال ۵GHz برای پشتیبانی از چندین دستگاه را دارد، و این برای خانواده‌ها مناسب است، چراکه هر خانواده میانگین ۸ دستگاه به روتر متصل کرده و پهنای باند زیادی مصرف می‌کند.

بهترین جا برای قرار دادن روتر

برای اینکه مطمئن شوید از نهایت پتانسیل سیگنال Wi-Fi خود استفاده می‌کنید، روتر خود را در محلی میانی و مرتفع قرار دهید، مثل میز یا قفسه. از دیوار های بتونی، اجسام فلزی و دستگاه های هواساز دوری کنید. از قرار دادن اجسام بزرگ و دستگاه های الکترونیک در نزدیک روتر خودداری نمایید چرا که برد روتر را کاهش می‌دهند. اگر خانه بزرگی دارید که دستگاه‌ها از روتر دور هستند، از یک افزایش دهنده برد برای تقویت سیگنال استفاده کنید.

اگر هنوز هم سرعت شما مطلوب نیست، ممکن است سرعت اینترنت پایین باشد و هرگونه هزینه‌ای بر روی تجهیزات شبکه خانه مثل روتر و مودم تاثیری ندارد.
آشنایی با استانداردهای Wi-Fi: از Wireless-N تا Next-Gen AC

روتر ها همواره در استفاده از استانداردهای جدید Wi-Fi پیشتاز بوده‌اند و دستگاه‌هایی که به این روترها وصل می‌شوند (گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها و…) عموما ۶ تا ۱۲ ماه بعد شروع به استفاده کردن از این استانداردها می‌کنند. به همین دلیل وقتی جدیدترین محصولات به بازار وارد می‌شوند، هیچ وقت لازم نیست نگران سرعت Wi-Fi خانه خود باشید.

در سال ۱۹۹۹، لینکسیس با تولید روتر WRT54G پیشتاز استانداردهای Wi-Fi شد اما از آن زمان این استانداردها فرگشت پیچیده‌ای را تا به امروز پشت سر گذاشته‌اند:

در سال ۲۰۱۲، سرعت وای‌فای‌ها با ظهور ۱۱ac افزایش چشمگیری داشت، چرا که ۸۰۲.۱۱ac سه برابر پدر خود ۸۰۲.۱۱n سرعت دارد.
جدیدترین استاندارد (MU-MIMO (Nex-Gen AC نام دارد که کوتاه شده‌ “چند کاربر، چند ورودی و چند خروجی”(Multi-User Multiple Input and Multiple Output) است. ولی این اسم دهن پرکن چه معنایی دارد؟ این نسل نحوه تعامل با چندین کاربر را نسبت به ۱۱ac بهبود بخشیده است. روتر های MU-MIMO داده‌ها را هم‌زمان به چندین دستگاه می‌فرستند، در حالی که SU-MIMO یا تکنولوژی تک کاربره داده را به صورت سری و به یک دستگاه در آن واحد ارسال می‌کند.

 برای مثال، شما در حال گفت و گو در FaceTime هستید و هم‌زمان کودک شما در Netflix فیلم تماشا می‌کند. با یک روتر SU-MIMO 802.11ac، دستگاه شما باید صبر کند تا مودم اطلاعات را به دستگاه دیگر ارسال نماید و سپس به شما سرویس دهد. این یعنی چند میلی ثانیه بدون هیچ سیگنال دریافتی‌ای سپری می‌شود. ممکن است چند میلی ثانیه مقدار چشمگیری نباشد ولی باعث لَگ می‌شود. با روتر MU-MIMO روتر شما داده‌ها را برای هردو دستگاه به طور همزمان ارسال می‌کند و تجربه‌ای بدون لگ برای کودکانی خوشحال‌تر به وجود می‌آورد.
 


برای ایمن کردن روتر خود این کارها را انجام دهید 2
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:58

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   

6- WPS یک کابوس امنیتی

این امکان وجود دارد که اجازه دهید مهمانان بدون دسترسی به رمزعبور وای‌فای به شبکه شما دسترسی پیدا کنند. همه آن‌ها نیاز به کد حفاظت شده وای‌فای موسوم به WPS دارند که بر اساس روتر شما چاپ می‌شود.

این یک پین هشت رقمی است که حتی با تغییر نام روتر و رمز عبور، کماکان باقی خواهد ماند. با این حال، همان‌‌طور که قبلا هم متوجه شده‌اید، این یک خطر امنیتی محسوب می‌شود.

اول این‌که، این کد باقی می‌ماند مگر این‌که شما مجبور به تغییر آن در کنسول مدیریتی روتر شوید، بنابراین بازدیدکنندگان در خانه شما می‌توانند دوباره و دوباره به آن دسترسی داشته باشند و هیچ فرصتی برای مجبور کردن یک کاربر مهمان جهت تأیید

اعتبار پس از هر بار بازدید، وجود ندارد و این اصلا خوب نیست.

مورد دوم که شاید بیشتر نگران‌کننده باشد، خود پین است. در حالی‌که به نظر می‌رسد یک پین هشت رقمی است، اما واقعیت چیز دیگری است. در عوض، هفت عدد اول به دو دسته چهارتایی و سه‌تایی تقسیم می‌شود.

همین مورد در کنار WPS باعث می‌شود که شبکه Wi-Fi هک شود و بهترین کار این است WPS را غیرفعال نمایید.

7-Firmware های نامعتبر

به‌روزرسانی‌های دریافت شده از سازنده روتر یا ISP، باید امنیت دستگاه شما را افزایش دهند. به این ترتیب شبکه شما به نوبه خود امن‌تر خواهد شد. اما گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد. به‌عنوان مثال، پس از به‌روزرسانی سیستم‌عامل، تغییرات قبلی

انجام شده در پیکربندی روتر مانند رمز عبور مدیر خود، SSID و غیره را می‌توان رونویسی کرد.

به‌طور معمول زمانی که روتر به‌روز می‌شود، به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد و شما نیاز به تنظیم مجدد آن دارید. این اغلب با به‌روز‌رسانی‌های ISP شما اتفاق می‌افتد و دلیل خوبی برای استفاده از امکانات ذخیره‌سازی مشخصات در ارائه صفحه

مدیریت روتر است. به هر حال، نرم‌افزار ناپایدار یا تنظیم مجدد روی روتر شما می‌تواند درها را به روی هکرها باز کند.

8-پورت USB

بیشتر روترها با یک پورت USB قابل دسترسی هستند. با یک پورت USB می‌توانید درایوهای فلش USB و هارد دیسک را به روتر خود وصل کنید. این اساسا روتر شما را به یک جعبه NAS تبدیل می‌کند که یک مخزن مرکزی برای داده‌های شما است.

در نتیجه، شما می‌توانید اطلاعات درایو را از هر نقطه از شبکه خانگی خود مشاهده کنید.

به طرق مختلف، انجام این کار بسیار راحت است، اما اگر روتر شما در حال حاضر ناامن باشد، مزاحمان می‌توانند به داده‌های موجود در درایو USB دسترسی پیدا کنند. بدتر از آن، پورت USB می‌تواند توسط یک مزاحم با یک حمله فیزیکی هدف

قرار گیرد. برای جلوگیری از این اتفاق باید پورت‌های USB را غیرفعال کنید.

9-پورت‌های باز غیرقابل شناسایی

علاوه بر پورت‌هایی که قبلا اشاره شد، غیر معمول نیست که روتر شما پورت‌های دیگر را باز کند. برخی از این موارد مانند HTTP، ضروری هستند. برای بررسی این‌که آیا روتر شما دارای برخی از پورت‌های باز است که فکر می‌کنید باید بسته

شوند، به یک ابزار چک کردن پورت نیاز دارید که می‌توانید یکی از آن‌ها را از اینترنت بیابید. از نتایج این بررسی برای پیکربندی روتر خود استفاده کنید و اگر از یک سرویس یا پروتکل خاصی استفاده نمی‌کنید، نیازی نیست که پورت مربوطه باز شود.

10-مراقب کوکی‌ها باشید

هنگامی‌که یک آسیب‌پذیری مشخص در مورد یک نرم‌افزار خاص کشف شد، در حدود ۱۲ میلیون روتر، کوکی Misfortune را دلیل خطا در مدیریت کوکی HTTP معرفی کردند. این خطا یک مهاجم را قادر می‌سازد تا کوکی‌های HTTP را برای سوء

استفاده از آسیب‌پذیری، خراب کردن روتر و تغییر حالت دستگاه به کار بگیرد.

بنابراین هر کامپیوتر، رایانه لوحی، تلفن، سیستم سرگرمی یا دستگاه مبتنی بر اینترنت اشیاء در شبکه شما می‌تواند تحت تاثیر قرار گیرد.
همین امروز روتر خود را تعمیر کنید

این بسیار ضروری است که شما کارهای فوق را برای جلوگیری از دسترسی هکرها به شبکه خود انجام دهید. از آن‌جایی‌که روترها خیلی متفاوت هستند، شما نیازمند صرف وقت بیشتری برای بررسی دستگاه خود هستید. در نهایت، به یاد داشته باشید

که تمام مسائل بالا قابل حل هستند.


برای ایمن کردن روتر خود این کارها را انجام دهید 1
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:41

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane   

1-رمز عبور پیش‌فرض ادمین و SSID

هر ساله میلیون‌ها روتر در سراسر جهان تولید می‌شوند که همه آن‌ها دارای رمز عبور از پیش ساخته شده ادمین هستند که در کنار دستگاه چاپ شده‌ است. نیاز نیست شما فرد نابغه‌ای باشید تا بدانید که هیچ یک از این رمز عبورها منحصر به فرد

نیستند؛ به این ترتیب امکان استفاده از تعداد نسبتا کوچک از کلمات عبور برای دسترسی به روترهای یک تولیدکننده، بسیار آسان است.

در حالی‌که تغییر رمز عبور پیش‌فرض برای روتر ساده است، اما اغلب کاربران این کار را انجام نمی‌دهند. باید توجه داشت که هیچ اجبار اتوماتیکی برای تغییر رمز عبور وجود ندارد و اساسا شما برای انجام این کار و ورود به قسمت مدیریت روتر،

نیازمند وارد کردن این رمز عبور هستید.

اکثریت قریب به اتفاق صاحبان روتر معمولا به این کنسول نزدیک نمی‌شوند؛ حال اگر شما یکی از این افراد هستید، باید بدانید که در معرض خطر جدی قرار گرفته‌اید.

چک کردن مستندات روتر خود برای ورود و تغییر رمز عبور آن بسیار حیاتی است. راهنمای ما برای تنظیم گذرواژه‌های روتر باید در اینجا به کمک شما بیاید. نگران روترهایی که توسط ISP شما ارائه می‌شوند، نباشید. این‌ها اغلب از آدرس‌ها یا

شماره تلفن‌ها برای ایجاد نام SSID استفاده می‌کنند؛ چیزی که به هکرها در شناسایی اطلاعات شما کمک می‌کند. قطعا شما این را نمی‌خواهید.

 2-آدرس واضح رابط کاربری ادمین

یکی دیگر از مسائل مربوط به روترها این است که تقریبا شیوه دسترسی به همه آن‌ها یکسان است. با یک رمز عبور پیش‌فرض، SSID و یک آدرس IP که به‌راحتی قابل حدس زدن هستند، می‌توان روتر را هک کرد.

آدرس IP و MAC برای چه منظوری مفید هستند؟

به‌عنوان مثال، آدرس IP پیش‌فرض برای رابط‌های روتر، ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۰.۱ است. این یک راز نیست و هر کسی می تواند این اطلاعات را با جستجو در اینترنت و یا با استفاده از ابزار شبکه پیدا کند. احتمالا قبلا متوجه شده‌اید که هر

کسی می‌تواند از طریق این اطلاعات به کنسول مدیریت روتر شما وارد شود و دسترسی به شبکه خانگی شما را به‌دست آورد.

نحوه ردیابی آدرس IP در کامپیوتر

تغییر آدرس پیش‌فرض IP کاری است که می‌توانید از طریق صفحه مدیریت روتر خود انجام دهید و از طریق مرورگر وب قابل دسترسی است. همانند رمز عبور و SSID، این یکی از اولین مواردی است که باید پس از تنظیم روتر خود تغییر دهید.

3-مدیریت روتر مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری

در طی چند سال گذشته، سازندگان روتر ابزار جدیدی را تحت عنوان مدیریت مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری به کاربران ارائه کرده‌اند. این یک لایه سرویس مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری است که یک رابط را با روتر شما فراهم می‌کند.

درست است؛ اگر روتر پشتیبانی شده به اینترنت متصل شود، تنها می‌توانید به ابزار مدیریت ابری دسترسی پیدا کنید؛ همچنین سیستم‌هایی مانند Google Wi-Fi وجود دارند که کاملا مبتنی بر ابر هستند و تنها از یک برنامه تلفن همراه قابل دسترسی

خواهند بود.

با این همه، آیا واقعا می‌خواهید روتر خود را به شخص ثالث ناشناخته بسپارید؟ بسیاری از سرویس‌های قابل اعتماد در طول سال‌ها هک شده‌اند، چراکه پذیرش مدیریت روتر مبتنی بر ابر کاری کاملا غیرمنطقی است.

4-فعال شدن پروتکل‌های شبکه (UPnP) به‌صورت پیش‌فرض

وقتی کنسول مدیریت روتر خود را بررسی می‌کنید، خواهید دید که پروتکل‌های شبکه یا به اختصار UPnP، به‌طور پیش‌فرض فعال است. این پروتکل شبکه که در پورت‌های اینترنتی فعال شده است، شما را در معرض حمله‌های خارجی قرار می‌دهد،

چرا که این پروتکل برای شبکه‌های محلی (LAN) و نه اینترنت طراحی شده و در نتیجه فاقد هرگونه امنیت است.

باید بدانید که فعال شدن UPnP، یک خطر بزرگ بوده و در این‌صورت روتر شما اساسا مانند یک آهنربا برای جذب نرم‌افزارهای مخرب مبتنی بر اینترنت عمل می‌کند؛ بنابراین بهتر است آن را غیرفعال کنید.

توجه داشته باشید، اگر انتظار دارید UPnP به‌طور پیش‌فرض غیرفعال شود، باید بدانید این کار به خصوص در مدل‌های قدیمی روترها امکان‌پذیر نیست.

5-اشکال در مدیریت شبکه خانگی (HNAP)

شما ممکن است با HNAP آشنا نباشید. پروتکل مدیریت شبکه خانگی (HNAP) در نظر گرفته شده تا ISP‌ها را قادر به مدیریت روترهایی کند که برای مشتریان ارسال شده است. اگرچه این پروتکل توسط کاربر نهایی قابل دسترسی بوده، اما به

خصوص برای ‌ISPها مفید است و متأسفانه این نقص بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

با HNAP، نام دستگاه روتر شما و سایر اطلاعات، در قالب یک متن ساده و بدون هیچ‌گونه رمزگذاری پخش می‌شوند. به همین دلیل تنها باید HNAP را غیرفعال کنید. اما مشکل این است که اغلب هنگام تغییر وضعیت، خاموش نمی‌شود و تنها راه‌حل

برای HNAP این است که یک مودم جدید را خریداری کنید و یا حداقل با ISP خود تماس بگیرید و نارضایتی خود را اعلام کنید تا یک جایگزین مناسب دریافت نمایید.

برای بررسی آسیب‌پذیری HNAP در روتر خود، به این آدرس مراجعه کنید:

http: // [YOUR.ROUTER.IP.ADDRESS] / HNAP1

اگر شما قادر به پاسخ مثبت از روتر هستید، حتما مشکلی وجود دارد.


رفع اشکال قطع و وصل شدن اینترنت| مودم
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:27

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane


آیا شماهم در هنگام وصل شدن به اینترنت از طریق مودم ADSL یا وایرلس خود، با مشکل مواجه هستید؟! برای برطرف کردن این مشکل، یک راه پیش رو دارید و آن هم، فهمیدن زبان مودم یا عیب یابی Router است.
 در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه‌ی عیب یابی router تان بیشتر آشنا سازیم!

۱- مودم‌ خود را مجددا راه‌اندازی یا Reboot نمایید.

آیا در هنگام ایجاد مشکل در اتصال به‌ اینترنت، تلاش کردید تا مودم خود را مجددا راه‌اندازی نمایید؟! اگر پاسخ شما “بله” هم است، بهتر است یک‌بار دیگر مجددا مودم ADSL یا وای-فای خود را راه‌اندازی نمایید. این عمل، باعث خواهد شد تا خیلی از
مشکلات شبکه برطرف بشود. حتی اگر وب‌سایت‌ها کامل لود نمی‌شوند، سرعت اتصال به اینترنت آهسته به‌نظر می‌رسد و مودم به‌طور مداوم، قطع و وصل می‌شود! 

بسیاری این عمل را مسخره می‌پندارند اما بسیاری از روترها برای رفع مشکل‌شان در اتصال به اینترنت، نیاز به راه‌اندازی مجدد یا Reboot دارند. فرآیند راه‌اندازی مجدد برروی بسیاری از روترها ساده است؛ برای این‌کار، کافی است کابل برق
روتر خود را از  پریز بکشید و چند ثانیه منتظر بمانید. سپس، دوباره آن را به پریز برق متصل نمایید. برخی از روترها، دارای دکمه Power می‌باشند که می‌توانید با استفاده از این دکمه، عمل Reboot را انجام دهید.

اگر اکثرا برای اتصال به اینترنت نیاز دارید تا عمل Reboot را انجام دهید، این ممکن است به دلیل مشکلات فریمور روتر شما باشد. بهتر است آن را با یک فریمور دیگر جایگزین نمایید چراکه احتمالا مشکل شما برطرف خواهد شد.

ممکن است مودم شما بیش از حد، داغ شده باشد!

مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر، روتر نیز می‎‌تواند در اثر فعالیت مداوم طولانی، گرم شود. این گرما در طول زمان، می‌تواند زمینه صدمه دیدن روتر یا ناپایدار کردن آن را فراهم نماید. دمای مودم را پس از چند ساعت، چک کنید تا ببینید که روتر
چه‎‌قدر داغ شده است. اگر گرمایی مودم بیش از حد می‌باشد، می‌توانید با گرفتن جریان هوای سرد برروی آن، روتر خود را خنک نمایید. همچنین توصیه می‌کنیم که مودم یا روتر خود را در مکان گرم نگذارید؛ این عامل، باعث آسیب دیدن روتر شما خواهد شد!

اطمینان پیدا کنید که مشکل، مربوط به کابل‌های مودم نباشد.

این مورد ممکن است بیش از حد مسخره و ساده به‌نظر برسد اما گاهی اوقات فراموش می‌‎کنیم که سخت‌ترین مشکلات، راه‌های بسیار ساده‌ای دارند! ممکن است کابل‌ها در اثر بی‌دقتی از مودم جدا شده یا آسیب دیده باشند. شما می‌بایست تمام کابل‌ها را
پیش از انجام دادن مراحل بعدی، چک کنید.

مطمئن شوید که مودم وای-‌فای شما در جای مناسبی، قرار گرفته است!

اگر با سیگنال‌های شبکه وای-فای خود مشکل دارید، بهتر است که روتر را جابه‌جا نمایید. بعضی از اشیاء فلزی و دستگاه‌هایی مانند مایکروویو و تلفن‌های بی‌سیم، باعث تداخل می‌‎شوند.

همچنین اطمینان پیدا کنید که آنتن روتر شما در حالت عمودی قرار دارد. قرارگیری آنتن به صورت عمودی، باعث خواهد شد تا منطقه تحت پوشش روتر افزایش یابد.

روتر یا مودم‌تان را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه، بازگردانید!

در آخر اگر بازهم مشکل شما پابرجا بود، بهتر است روتر یا مودم‌تان را به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه بازگردانید. این، در اکثر مواقع کارساز نیست اما ارزش یک‌بار امتحان کردن را دارد. این امکان وجود دارد که شما به‌صورت ناخواسته، برخی از
تنظیمات خاص را تغییر داده باشید! 

به‌یاد داشته باشید که با ریست کردن مودم به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه، شما نیاز دارید تا مودم‌تان را مجددا پیکربندی یا تنظیم نمایید. در برخی از مدل‌ها، فرو کردن یک جسم نوک‌تیز مانند سوزن در سوراخ ریز پشت مودم، باعث می‌شود تا مودم به
تنظیمات کارخانه بازگردد. اگر هم‌چنان مشکل شما پابرجا بود، می‌توانید با شماره های درج شده در بالا با ما در تماس باشید.  




فهرست بندی در ورد| word
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:7

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
http://www.hamgampc.ir
https://t.me/hamgamrayane

فهرست بندی در ورد Word

برای تدوین پایان نامه، یک گزارش بلند یا یک کتاب، نیاز دارید که فهرست بندی در ورد را یاد بگیرید. نرم افزار Word محصول شرکت Microsoft بدون شک برای صفحه آرایی و اسناد متنی یکی از قوی ترین ابزار محسوب می شود.

گام اول: سطح بندی مجموعه ها

ابتدا لازم است مشخص کنید چند سطح کلی مجموعه دارید. به عنوان مثال در پایان نامه:

سطح اول مربوطه به «عنوان فصل» می شود
سطح دوم «بخش های اصلی فصل»
سطح سوم «زیر مجموعه بخش ها»

و در صورتی که زیرمجموعه ها هم دارای عناوین جداگانه باشند، می توانید آن ها را هم در سطح بندی در نظر بگیرید یا صرف نظر کنید.

گام دوم: انتخاب تیترها و Heading سازی آن ها

در این مرحله، ابتدا تیتر مورد نظرتان را کاملاً انتخاب (Highlight) کنید. سپس از سربرگ Home، به قسمت Styles رفته و روی استایل مورد نظر کلیک کنید. طبیعی است اولین تیتر شما به عنوان تیتر مجموعه بالاتر، Heading 1 خواهد بود:

 پس از اینکه عملیات انجام شد، هنگامی که روی تیتر مورد نظر می رویم، ضمن آنکه رنگ و اندازه آن تغییر کرده است، Heading 1 نیز نمایش داده می شود.

سپس در صورتی که تیتر مذکور، دارای زیر مجموعه هایی هم باشد، تیتر زیر مجموعه ها را انتخاب می کنیم و از Heading 2 برای نشانه گذاری آن ها استفاده خواهیم کرد.

و همین کار را برای سایر تیترهای زیر مجموعه انجام می دهیم.

 عنوان بخش اصلی بعدی است که به عنوان Heading 1 نشانه گذاری می شود و عنوان زیرمجموعه اول این بخش،که Heading 2 خواهد شد.

گام سوم: انتخاب و اعمال فونت برای Heading ها

زمانی که با نرم افزار Word شروع به نوشتن فارسی می کنید، به صورت پیش فرض فونت Arial برای شما انتخاب می شود. هرگز از این فونت برای کار نهایی خود استفاده نکنید! چرا که مخاطب یا فرض می کند شما دانش استفاده از فونت های

فارسی را نداشته اید و یا گمان می برد که نسبت به استاندارد بودن کار خود بی توجه بوده اید!

هنگام استفاده از Heading ها هم این اتفاق می افتد و فونت پیش فرض شما به فونت Arial تغییر می کند. می توانید در ابتدای کار فهرست گذاری (یا انتهای آن) نسبت به تغییر این فونت های پیش فرض و اعمال آن برای تمام Heading ها اقدام

کنید.

۱ – یکی از تیترهای نشانه گذاری شده را انتخاب کنید.
۲ – فونت آن ها را مطابق آنچه می خواهید (یا دستورالعمل دانشگاه یا مجله در رابطه با تدوین پایان نامه یا مقاله) تغییر دهید.
۳ – روی Heading مربوطه کلیک راست کنید، از پنجره باز شده روی گزینه Update Heading to match selection کلیک کنید تا این تغییر برای تمام تیترهای Heading مربوطه اعمال شود.

گام چهارم: ایجاد فهرست

پس از  نشانه گذاری تمام تیترها و زیرمجموعه های آن ها، نوبت به ایجاد فهرست می رسد. برای ایجاد فهرست، نخست به صفحه ای از فایل خود بروید که می خواهید فهرست در آنجا درج شود و کلمه فهرست را با فونت مورد نظر خود تایپ کنید.

سپس، به سربرگ References رفته، روی گزینه Table of Contents کلیک می کنیم و گزینه Automatic Table 1 را انتخاب می کنیم.

در این مرجله، فهرست ما به صورت اولیه ایجاد می شود.

نکته ۱: تغییر فونت فهرست

پس از آنکه فهرست ایجاد شد، می توانید تمام متن آن را انتخاب کرده و فونت را متناسب با نظر خود (یا استانداردهای ابلاغ شده) تغییر دهید.

نکته ۲: فارسی سازی اعداد فهرست / به روز رسانی شماره صفحات

در صورتی که پس از ایجاد فهرست، اعداد آن فارسی نبودند، یا در صورتی که پس از ایجاد فهرست مطالبی به محتوای داخلی متن شده اضافه شد (بدون آنکه تیترها تغییری کنند) روی فهرست کلیک راست کنید، گزینه Update Field را انتخاب و

روی گزینه Update Page numbers only کلیک کنید.

نکته ۳: تغییرات تیترها یا اضافه شدن به آن ها

در صورتی که متن هر یک از تیترهای درج شده در فهرست تغییر کند یا تیتری اضافه یا حذف شود، نیاز دارید که فهرست را به صورت کلی به روز رسانی کنید. برای این کار، روی فهرست کلیک راست کنید، گزینه Update Field را انتخاب و روی

گزینه Update entire table کلیک کنید. البته ممکن است بعد از انجام این کار، در برخی مواقع، فونت فهرست شما عوض شود که نیاز است «نکته ۱» را مجدد انجام دهید.


برترین پرچمداران ۲۰۱۷ دنیای گوشی های هوشمند | موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:41

 

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)

www.hamgampc.ir

https://t.me/hamgamrayane                                                                    

 

 

 


برترین پرچمداران ۲۰۱۷ دنیای گوشی های هوشمند | موبایل


آی او اس اندروید موبایل نقد و بررسی ویژه

سال ۲۰۱۷ برای گوشی های هوشمند، سال بسیار هیجان انگیزی بود، طراحی های تماما نمایشگر و با حاشیه کم، سنسورهای بیومتریک جدید، نمایشگرهای بسیار با کیفیت و نبرد بر سر صدای استریو همگی گزینه هایی بودند که تولید کننده های بزرگ

دنیا بر سر آن ها با یکدیگر به رقابت پرداختند، ولی حالا با شروع سال ۲۰۱۸ میلادی وقت آن رسیده است که نگاهی به دست آوردهای پرچم داران امسال بیاندازیم.

 
 گلکسی نوت ۸: بازگشت پیروزمندانه پس از شکستی سخت

سامسونگ پس از ضربه ی سختی که پارسال بعد از عرضه ی گلکسی نوت ۷ تجربه کرد، توانست خریدارهای منفجر شده ی خود را دوباره به سمت خود بازگرداند! گلکسی نوت ۸ از لحاظ تکنولوژی حرف زیادی برای گفتن ندارد ولی گوشی بی نقصی

است که کاربران همیشه به دنبال آن بوده اند.

نمایشگر این گوشی هوشمند، به عنوان با کیفیت ترین نمایشگر در بین گوشی های موبایل شناخته می شود و دوربین دوگانه در کنار چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ و قلم S Pen ترکیب بسیار خوبی را برای طرفداران این سری به همراه داشته اند.


 آیفون ۱۰: برگ برنده

همانطور که می دانیم، اپل امسال با معرفی ۳ آیفون جدید به جنگ بازارهای رقیب رفت. نمایشگر سوپر رتینا OLED با حاشیه ی کم به شکلی که حتی جای دکمه ی هوم را پر کرده است، سنسور تشخیص چهره ۳ بعدی، پردازنده جدید مجهز شده به

پردازش نورونی و قابلیت عکاسی پورتره در پشت و جلو، همگی جاذبه های این غول انقلابی اپل هستند.

آیفون ۱۰ با این همه ویژگی، چندان هم بی نقص نبود و پس از پشت سر گذاشتن مشکلات زیادی همچون مشکلاتی در سیستم تشخیص چهره، ضعف حساسیت نمایشگر به لمس و تغییر رنگ نمایشگر در هوای سرد، از جمله مشکلاتی بودند که اپل توانست

با انتشار آپدیت نرم افزاری آن ها را رفع نماید.


 هوآوی میت ۱۰: باهوش و پرسرعت

هوآوی امسال با معرفی اولین چیپست مجهز به هوش مصنوعی چالشی جدید در بین گوشی های موبایل بوجود آورد. سرعت و قدرت این گوشی هوشمند در پردازش و درک اطلاعات به قدری خوب بوده است که سامسونگ و آیفون را به نبرد فرا

خوانده است.

هوش مصنوعی تعبیه شده در میت ۱۰، توانایی تشخیص مضمون تصاویر، صدای کاربر، عادات روزانه ی او و بهینه سازی موبایل با توجه به این فاکتورها را دارا بوده و همیشه آماده ی ارائه ی بهترین بازدهی در کنار مصرف بهینه ی باتری می

باشد.


 ال جی V30: آتش زیر خاکستر

کمپانی ال جی به عنوان دومین برند برتر تولید کننده گوشی های هوشمند در کره ی جنوبی، همیشه در سایه ی سامسونگ بوده است. این کمپانی هیچ وقت نتوانسته است به رقیب جدی برای سامسونگ تبدیل شود ولی همیشه به عنوان یکی از انتخاب های

برتر در بین کاربران تلقی شده است.

از نظر طراحی و ساخت این گوشی یکی از خوش ساخت ترین ها بوده است و در کنار ساختار قدرتمند و محکم، دارای قابلیت تعمیرپذیری بسیار خوبی بوده است. V30 با دارا بودن همه ی ویژگی های یک گوشی هوشمند پرچمدار، در لیست برترین

گوشی های موبایل ۲۰۱۷ قرار می گیرد.


گوگل پیکسل ۲: غول دوربین های گوشی های هوشمند

پیکسل ۲ با آن که چالش های زیادی را از لحظه ی ارایه تا کنون تجربه کرده است، ولی بی شک دارای بهترین دوربین در بین رقبا می باشد. بر خلاف سایر پرچم داران که به سمت دوربین های دوگانه حرکت کرده اند، گوگل بر این باور بوده است که

برای عکاسی با عمق تصویر خوب، نیازی به دو لنز نیست و می شود این کار را با یک لنز خوب نیز انجام داد.

 
در کنار این پرچم دارها می توان به گوشی هایی همچون وان پلاس ۵T، موتورولا موتو ۵G پلاس، ریزرفون، نوکیا ۸ و… هم اشاره نمود که هر کدام به نحوی حرکتی جدید در پی داشته اند و با رقابت بر سر قدرت در کنار قیمت، توانسته اند توجه

بخشی از جامعه ی تشنه ی تکنولوژی را به خود جلب نمایند.

https://t.me/hamgamrayane
 


معرفی سرویس جذاب گوگل Google Trends
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:12

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


معرفی سرویس جذاب گوگل Google Trends

سایت Google Trends یکی از سرویس های گوگل است که روند جستجو را در موتور جستجوی گوگل نمایش میدهد. در این سایت میتوانید به جستجو های انجام شده در کشور ها و شهر های مختلف بپردازید، زمان جستجو و بیشترین جستجو ها در

راستای یک موضوع را بررسی کنید و موضوعات محبوب کاربران را در مناطق مختلف مشاهده نمایید.

این سایت دارای بخش هایی چون Search term، Interest over time، Interest by subregion، Related topics، Related queries است و در هر بخش اطلاعات مختلفی در اختیار کاربر قرار خواهد داد. در واقع کاربر با وارد کردن

موضوع مورد نظر اطلاعاتی از جستجوهای انجام شده ی آن، دریافت خواهد کرد. برای مثال زمانی که در بخش Search term کلمه ی مورد نظر را وارد میکنید.

سایت Google Trends یکی از سرویس های گوگل است که روند جستجو را در موتور جستجوی گوگل نمایش میدهد. در این سایت میتوانید به جستجو های انجام شده در کشور ها و شهر های مختلف بپردازید، زمان جستجو و بیشترین جستجو ها در

راستای یک موضوع را بررسی کنید و موضوعات محبوب کاربران را در مناطق مختلف مشاهده نمایید.

 
نکته: میتوانید اطلاعات دریافتی را به زمان خاصی محدود کنید و یا فقط عکس ها، اخبار، خریدها و ویدیو های بازدید شده را مشاهده کنید.

در قسمت Interest over time، نموداری از میزان جستجو های آن عنوان در زمان های مختلف را دریافت خواهید کرد.
 
در قسمت Interest by subregion مناطقی که بیشترین سرچ را طبق آن عنوان داشته اند نمایش میدهد و میتوانید با انتخاب کشور یا شهر مورد نظر اطلاعات را با جزییات بیشتری دریافت کنید.

همچنین در قسمت Related topics میتوانید عناوین مشابه عنوانتان را مشاهده کنید و در نهایت در بخش Related queries عبارات یا جستجوهایی که با عنوان مربوط انجام شده اند نمایش داده خواهد شد.

افرادی که به حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو علاقه مند هستند میتوانند با استفاده از این اطلاعات، تشخیص دهند که از چه کلمات کلیدی در متن های خود استفاده کنند تا بیشترین توجه را از سوی موتور جستجوی گوگل بدست آورند. برای

مشاهده ی قابلیت های جالب این سرویس حتماً به سایت Google Trends سر بزنید و اطلاعاتی در زمینه ی جستجو های موتور گوگل بدست آورید.


آیفون 7 صفحه کلیدی دارد که نمی توانید از آن استفاده کنید | موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:28
مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


آیفون ۷ صفحه کلیدی مخفی دارد که نمی‌توانید از آن استفاده کنید


در چند سال گذشته صفحه نمایش بزرگ تلفن‌های همراه هوشمند باعث شده‌اند که کاربران کمی با مشکل با آن‌ها کار کنند. درواقع دیگر نمی‌توان با یک دست با اکثر گوشی‌هایی که صفحه نمایش بزرگ دارند کار کرد. خیلی از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند

این مشکل را برطرف کنند، صفحه کلید مخصوصی برای محصول خودشان طراحی کرده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند با یک دست با گوشی کار کنند. این موضوع در گوشی‌های آیفون وجود ندارد؛ اما به نظر می‌رسد که اپل هم صفحه

کلیدی برای گوشی‌های خودش طراحی کرده که کاربران نمی‌توانند از آن استفاده کنند. صفحه کلیدی که روی آیفون ۷ هم وجود دارد.

به‌تازگی یکی از توسعه‌دهندگان iOS داخل کدهای این سیستم عامل یکسری کد پیدا کرده که مربوط به صفحه کلید مخصوصی می‌شود که می‌توان به وسیله‌ی آن با یک‌دست کار کرد. این توسعه‌دهنده گفته که صفحه کلیدی که امکان کار با یک‌ دست را به

کاربران می‌دهد، از iOS 8 وجود داشت؛ اما کاربران نمی‌توانستند از آن استفاده کنند. این صفحه کلید را می‌توان در سمت چپ و سمت راست صفحه نمایش قرار داد و تمام کارهای یک صفحه کلید کامل را انجام می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که چرا شرکت اپل این صفحه کلید را در اختیار کاربران نمی‌دهد و نمی‌دانیم که در آینده این اتفاق رخ می‌دهد یا خیر.

 


حل ارور has stopped working| ارور استپ ورکينگ
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:1

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


حل ارور has stopped working

متاسفانه مشکلي که کاربران با آن مواجه هستند مشکل ارور استپ ورکينگ مي باشد که امروز با يک آموزش جامع و کامل در خدمت شما دوستان عزيز هستيم.

اين آموزش داراي چندين روش مختلف مي باشد که شما هر کدام را به ترتيب انجام مي دهيد تا به نتيجه مطلوب برسيد.


روش اول :


ابتدا برنامه run را در منوي استارت اجرا کنيد. يا در دستکتاپ بر روي کليد پنجره + R بفشاريد. سپس و کادر خالي آن بنويسد cmd ، حالا پنجره ي سياهي باز ميشود که بايد در محيط آن بنويسي BCDEdit.exe /set {current} nx AlwaysOff و بعد دکمه inter را بزنيد و سيستمتان را ريستارت کنيد .

يا :
– بر روي start کليک کن .

– در قسمت جست و جو ، CMD را سرچ کن و بر روي آن کليک کنيد .

– اين فرمان را وارد کنيد ” chkdsk/r/f ” و enter را فشار دهيد .

– رايانه را restart کنيد . و منتظر بمانيد تا پردازش هاي لازم را انجام دهد.

                                                                                                                                start => cmd => type  chkdsk/r/f

* ممکن است با اين پيام روبه رو شويد :

“Access denied as you do not have significant privileges. You have to invoke this utility in elevated mode.”

در اين صورت مراحل زير را انجام دهيد :

– به start برويد .

– از all programs به قسمت accessories رفته و بر روي Command Prompt راست کليک کنيد .

– بر روي Run as Administrator کليک کنيد .

– در قسمت جست و جو  cmd را بنويسيد و بعد  enter را فشار دهيد .

– دستور “ chkdsk /r /f ” را بنويسيد بعد enter را فشار دهيد .

– رايانه را restart کنيد .


روش دوم : آپديت نمودن کارت گرافيک


اگر شما در اجراي بازي با اين ارور يعني has stopped working رو به رو شديد ، به احتمال زياد کارت گرافيکتون آپديت نيست ! که براي آپديت کردن کارت گرافيک ميتوانيد از اين برنامه استفاده کنيد.


روش سوم :

– اينترنت اکسپلورر را باز کنيد .

– به قسمت tools رفته ، بر روي internet option کليک کرده و advanced را انتخاب کنيد

– تيک Enable third-party browser extensions را بزنيد .

– بر روي apply کليک و سپس رايانه را restart کنيد .


روش چهارم :

– به start برويد .

– run را جست و جو کنيد .

– regedit را تايپ کنيد و enter را فشار دهيد .

– در رجيستري اين قسمت را جست و جو کنيد:

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/ Microsoft/ SQMClient/Windows/DisabledSessions

– در پنجره سمت راست Machine Throttling را حذف کنيد .

– رايانه را restart کنيد .


روش پنجم : ناسازگاري ويندوز ?

ممکن است که فايل يعني برنامه يا بازي مورد نظر با ويندوز سون يا ? سازگار نباشد اگر با اجراي فايلي  در ويندوز ? يا ويستا (معمولا فايل نصب برنامه ها) با ارور has stopped working مواجه شديد يکي از دلايل آن مي تواند عدم سازگاري آن با ويندوز ? يا ويستا باشد . روش حل اين مشکل ساده است و براي حل اين مشکل به صورت زير عمل مي کنيم :

ابتدا بر روي فايل مورد نظر کليک راست کرده و سپس بر روي Properties کليک ميکنيم .

در پنجره ي باز شده به تب Compatibility رفته تيک کنار گزينه ي   “: Run this program in compatibility mode for ” سپس در منوي کشويي زير اين گزينه ويندوز سازگار با اين فايل را انتخاب کنيد (ترجيحا (Windows XP (Service pack 2 يا (Windows XP (Service pack 3 )


روش ششم : کرک کردن (مختص نرم افزارها و بازي ها) :

اگر در يک بازي و يا نرم افزار با خطا has stopped working مواجه شديد ، بهتر هست که اقدام به کرک کنيد و يا اگر کرک کرديد ، از کرک جايگزين ديگري استفاده کنيد .

 روش هفتم : آپديت کردن (مختص بازي ها) :

گاهي اوقات بعضي از بازي ها بعداز انتشار با مشکلاتي روبه رو مي شوند که شرکت سازنده براي رفع آن ، مجبور به انتشار آپديت براي آن بازي مي شود . اگر بازي شما اين مشکل را دارد ، بهتر است آن را آپديت کنيد . به احتمال خيلي زياد مشکل رفع خواهد شد .


راهنمای ارتقا سخت افزار کامپیوتر| سخت افزار کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 11:5


مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


ارتقا قطعات سخت افزاری کامپیوتر به نظر کار ساده ای به نظر میرسد اما باید به این نکته توجه داشت که نسل های قطعات سخت افزاری مختلف نسبت به سال تولید و تکنولوژی به کار رفته در آنها متفاوت است و این تفاوت باعث شده تا طیف
مختلفی از قظعات سخت افزاری به وجود آید که هر کدام با توجه به تکنولوژی به کاررفته در آنها نسبت به دیگر قطعات سازگارند یا سازگار نیستند . این تفاوت باعث شده برخی که علاقه شدیدی به دنیای تکنولوژی دارند مدام در حال تغییر سخت

افزار سیستم های خود باشند بی آنکه اطلاعاتی در مورد سال ساخت ، نوع سوکت ، سازگاری بیشتر یا کمتر قطعات با یکدیگر داشته باشند . سایت هایی وجود دارند که اطلاعاتی در مورد این سخت افزار ها نوع و ترکیب آنها و سوکت و سال تولید

آنها در اختیار کاربران قرار میدهند که این امر باعث قدرت انتخاب بهتر و ساده تر میشود

در واقع این سایت ها شما را کمک می‌کند تا سوکتها، پردازنده، کارت گرافیک، کارت صدا، حافظه و قطعات دیگر را بهتر بشناسید. با شناخت بهتر قطعات، می‌توانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید و همچنین دقت بیشتری روی انتخاب قطعات داشته باشید و

سخت افزارهایی را خریداری کنید که پایدارتر بوده و عمر بیشتری دارند.

سایت هایی که به کاربران اطلاعات مفیدیدر خصوص ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی می‌دهند، به شرح زیر است:

سایت PCPartPicker

PCPartPicker سایتی در زمینه اطلاعات سخت افزار، خرید سخت افزار، معرفی قطعات سخت افزاری و هماهنگی و سازگاری سخت افزارهای کامپیوتر است. بدین صورت که خریداران کامپیوتر یا قطعات که قصد ارتقا مشخصات سخت افزاری

کامپیوتر شخصی شان را دارند یا می‌خواهند قطعه جدیدی را جایگزین کنند، به این سایت مراجعه کرده و در مورد قطعه مورد نیازشان متناسب با بقیه قطعات سخت افزاری که در اختیار دارند، اطلاعات کسب می‌کنند.

برای شروع می توانید در این سایت به دنبال قطعات تکی و جداگانه مانند پردازنده یا مادر برد باشید و سپس به جستجوی پایگاه داده عظیم سخت افزار کامپیوتری برای اجزایی که با دیگر قطعات سازگار هستند، بپردازید. این سایت برای افرادی که

نگران هستند کارت گرافیک ۳۰۰ دلاری آنها داخل محوطه ۱۰۰ دلاری جاسازی نشود، بسیار مناسب است.

سایت PCPartPicker پایین ترین قیمت ها را از محبوب ترین و قابل اعتمادترین فروشگاه های آنلاین به نمایش می گذارد. بنابراین دقیقا می توانید قطعاتی را با کمترین هزینه برای ساختن کامپیوتر خود انتخاب کنید. ضمن اینکه گزینه های جالبی در

خصوص هزینه قطعات سخت افزاری در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

سایت Logical Increments

اگر مایلید که از بهترین قطعات گرافیکی سازنده های پی سی در هر زمان و با هر بودجه ای استفاده کنید، سایت Logical Increments را به شما پیشنهاد می کنیم. این سایت با لیست بلند بالای خود که بهترین قطعات را در محدوده قیمت های متنوع

به نمایش می گذارد و با بروزرسانی روزانه خود باعث می شود ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی درست مطابق بودجه کاربر صورت گیرد.

اگر مایلید با یک دید کلی به تجزیه و تحلیل قطعات بپردازید، می توانید به لغت نامه کامل و جامع سایت رجوع کنید و از اطلاعات مفید آن در مورد قطعات سخت افزاری مختلف بهره ببرید.

سایت CamelCamelCamel

سایت CamelCamelCamel به طور اختصاصی برای سازندگان پی سی نیست، اما برای آن دسته از سازندگانی که صرفه جویی در هزینه را جزو اولویت های اول خود قرار داده‌اند، بسیار کارآمد و مفید است. این وب سایت فهرستی از قیمت های

محصولات فروخته شده در سایت آمازون را از کمترین تا بیشترین مبالغ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت های قدیمی هم در این سایت در نظر گرفته شده تا کاربر بتواند بهترین زمان خرید یک قطعه را پیش بینی کند.
یوتیوب

تمام سایت هایی که تاکنون در این مقاله معرفی شدند، مانند سایت «howtogeek» راهنمای متنی در اختیار شما قرار می دهند و با مطالعه آنها می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. اما وب سایتی مانند یوتوب ویدئوهای آموزشی مفیدی در

اختیارتان قرار می دهد که هنگام ارتقا مشخصات سخت افزاری کامپیوتر شخصی می توانید از آن بهره‌مند شوید.
نرم افزار سیستم خانگی خود را چگونه ارتقا دهیم؟

نصب ویندوز بر روی کامپیوتر دیگر مانند گذشته پردردسر نیست. مایکروسافت اجازه می‌دهد سیستم عامل را دانلود کنید، یو‌اس‌بی قابل بوت بسازید و آن را بر روی کامپیوتر شخصی‌ جدیدتان نصب و بلافاصله شروع به استفاده کنید تا زمانی که به

دستگاه دیگری که ویندوز یا مکینتاش و اینترنت دارد، دسترسی داشته باشید. برای استفاده از آن حتی نیاز به مجوز هم ندارید و می‌توانید برای همیشه از حالت رایگان آن استفاده کنید؛ بدون آنکه محدودیت خاصی داشته باشید.


آموزش عکس گرفتن از صفحه گوشی در آیفون 10|اسکرین شات| موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 10:31

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


عکس گرفتن از صفحه گوشی در آیفون ۱۰

قبلا برای عکس گرفتن از صفحه گوشی در نسخه های قدیمی باید دکمه های Home و Power را به طور همزمان فشار میدادید تا این عمل انجام شود ولی اکنون در آیفون ایکس اوضاع کمی سخت تر شده و دیگر دکمه هومی وجود ندارد و روش

عکس گرفتن یا به اصطلاح اسکرین شات در آیفون ۱۰ تغییر کرده که با هم به ترتیب مراحل این کار را بررسی میکنیم

در مرحله اول صفحه ای که قرار است از آن اسکرین شات یا عکس گرفته شود را روی صفحه داشته باشید در این حین دکمه پاور ( در سمت راست ) و دکمه زیاد کردن صدا ( در سمت چپ ) را همزمان فشار دهیددر این لحظه برای اطمینان از

اینکه عکس گرفته شده یا نه باید ببینید که صفحه نمایشگر فلش زده و اگر گوشی در حالت بیصدا نباشد صدای کلیک را هم خواهید شنید .

شاید برای بعضی سوال باشد که پس تکلیف شکاف بالای صفحه گوشی چه خواهد شد آیا در عکس خواهد بود یا نه ؟ پاسخ منفی است این شکاف در عکس نمایان نیست و عکس کاملا مستطیل است و هیچ گونه تصویر اضافی در عکس نخواهد بود

همچنین در iOS 11 امکان ویرایش با حالت های مختلف از جمله برش ، تغییر اندازی ، حاشیه نویسی فراهم خواهد بود و هم اکنون میتوانید تصویر خورد را ذخیره کنید.


روش های جلوگیری از ورود گرد و غبار به کامپیوتر| راه های رفع گردوغبار داخل کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:54

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    

روش های جلوگیری از ورود گرد و غبار به کامپیوتر| راه های رفع گردوغبار داخل کامپیوتر

گرد و غبار کامپیوتر در مقدار کم، مشکلات خاصی را متوجه قطعات سخت افزاری نخواهد کرد؛ اما بد نیست بدانید که گرما و رطوبت دلایل ۷۵% از خرابی های الکترونیکی هستند که وجود گرد و غبار نیز موجب افزایش گرما خواهد شد. در نتیجه

بهتر است طی زمان های تعیین شده به نظافت سیستم بپردازید. اما از آنجایی که بسیاری از کاربران فاقد تجهیزات “دمنده” و تخصص لازم برای عملیات های پاکسازی بدون آسیب رساندن به قطعات هستند، پس شاید بهتر باشد تا صورت مسئله را پاک

کرده و به طور کلی از ورود گرد و غبار به سیستم جلوگیری نمائیم.     
اگر از دارندگان کیس های کامپیوتر مدرن و یا امروزی هستید، می دانید که در بسیاری از مدل ها، فیلترهای ضد گرد و غبار تعبیه شده است که درست در جلوی ورودی هوای فن های قرار گرفته است؛ این فیلترها گاها دارای ویژگی پشتیبانی از

شستشو هستند و کاربران به سادگی می توانند آنها را تمیز کرده و نگران ورود گرد و خاک به داخل کیس نباشند. اما اگر کیس شما فاقد چنین فیلترهایی بوده و یا تعداد این فیلترها برای تمامی فن های کیس کافی نیست، می توانید از چند راه حل ساده

در این زمینه استفاده نمائید. نخستین پیشنهاد، استفاده از “فیلترهای فن” آماده در بازار است.     
این فیلترها به چند شیوه مانند استفاده از آهن رباهای دو طرفه (Magnetic air filter) و یا پیچ های مورد استفاده و استاندارد فن های ۱۲ و یا ۱۴ سانتی متری، به سیستم متصل خواهند شد. در نتیجه کوچکترین نگرانی از بابت ابعاد و سایز آنها وجود

نخواهد داشت؛ همچنین به سادگی می توانید آنها به تمامی کیس های موجود متصل نمائید.     
کشیدن سیگار در اتاقی که سیستم شما قرار گرفته است و تهویه مناسبی برای اتاق وجود ندارد، موجب افزایش سرعت آلودگی سیستم شما خواهد شد. اثرات سیگار به سرعت توسط فن ها به داخل سیستم هدایت شده و به مرور بر روی قطعات خواهد

نشست. اثرات سیگار حتی می تواند موجب چسبندگی بیشتر شده و گرد و غبار بیشتری را به داخل کیس جذب نماید. و اما سومین نکته مهم قابل اشاره در این زمینه، استفاده از فیلترهای خانگی است! آیا به فیلترهای استاندارد دسترسی ندارید؟ پس به

سراغ جوراب های زنانه بروید! جوراب های زنانه و نایلونی در مدل های ساق بلند نیز می توانند به خوبی برش داده شده و به عنوان یک فیلتر ارزان قیمت و خانگی بر روی ورودی هوای فن ها نصب شوند.  

در صورتی که به دمنده های برقی هوا دسترسی ندارید، توصیه می شود که از خیر جارو برقی های خانگی بگذرید؛ اما اسپری هوای فشرده و الکل، بهترین تمیز کننده ها به شمار می روند. و باز هم استفاده از قلموی نقاشی و دستمال عینک و یا دستمال

های تمیز کننده صفحه نمایش که در بازار ایران نیز به وفور یافت می شوند، ابزار های دیگر شما برای این عملیات خواهند بود.     
استفاده از جاروبرقی به دلایل “تخلیه الکترواستاتیک” توصیه نمی گردد. در نهایت تمیز کاری های دوره ای را به شما عزیزان توصیه کرده که البته با استفاده از روش های بسیار ساده که در بالا به آنها اشاره شد، می توانید این دوره ها را طولانی تر

نمائید.


تفاوت پسوند پردازنده های سری U و MQ و HQ شرکت اینتل| CPU
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:16

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir   


تفاوت پسوند پردازنده های سری U و MQ و HQ شرکت اینتل

امروزه یکی از اولویت های اول خرید لپ تاپ، پردازنده لپ تاب هاست که کاربران خیلی به این موضوع اهمیت می دهند و شرکت های تولید کننده اعم از ایسوس ، ایسر و …..  که اکثر دستگا های خود را بخاطر ویژگی های مختلف لپ تاپ ها از

سری پردازنده های مختلف استفاده می کنند. در این مطلب ما قصد داریم شما را بیشتر در مورد پسوند این سری پردازنده های شرکت اینتل آشنا کنیم.

پسوند پردازنده های U, MQ , HQ

سری پردازنده هابا پسوند  U  این سری پردازنده ها  مخفف Ultra Low Power هستند و این سری  سی پی یو های شرکت اینتل بسیار کم مصرف و مناسب هستند. ولی در مقابل مصرف کم این پردازنده ها قدرت پردازنده هم کاهش می یابد و این

سری پردازنده ها  نسبت به سری M ضعیف تر اند. مصرف برق این پردازنده ها ۱۵ وات است است و نسب به سری های متوسط  CPU ها  که ۴۰ وات  است بهتر و به صرفه تر است.

 
سری پردازنده هابا پسوند  HQ  این نوع پردازنده ها با پسورد HQ ازنوع BGA یعنی بر روی برد لپ تاپ ثابت هستند و امکان جدا کردن آن برای کاربر امکان ندارد و فقط با دستگاه های مخصوص امکان پذیر است. این پسوند ها پردازنده ها

سرعت پردازش بیشتری نصبت به سری U و M  است و مصرف انرزی بیشتری دارند.

 
سری پردازنده ها با پسوند MQ  این نوع پردازنده ها با پسوند MQ از نوع PGA هستند و  بر روی سوکت نصب شده اند. و برخلاف پردازنده های با پسوند HQ  این سری را کابر می تواند  از روی برد جداکند، البته جدا کردن این سری پردازنده

ها را به کاربران توصیه نمیکنیم که اقدام به تعویض پردازنده کنند. برای این امر باید به شرکت سرویس دهنده یا گارنتی مراجعه کنید. از نظر قدرت پردازش پردازهنده ها با پسوندMQ با HQ تفاوت چندانی ندارند و از نظر پردازشی یکی هستند.


آشنایی با اصطلاحات صفحه نمایش گوشی های هوشمند| موبایل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 12:0

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر، حسابداري و موبايل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
www.hamgampc.ir   


آشنايي با اصطلاحات صفحه نمايش‌ گوشي‌هاي هوشمند : از AMOLED و LCD تا رتينا و اينفينيتي ديسپلي

در حال حاضر مفاهيم و واژه‌هاي متفاوتي براي تشريح تکنولوژي و توضيح عملکرد صفحه‌نمايش‌هاي مخصوص گوشي‌هاي هوشمند استفاده مي‌شود. مفاهيمي که در برخي موارد، سردرگم کننده بوده و حتي مانعي براي انتخاب محصول مناسب براي کاربران هستند. در فناورانه لوتوس ، نگاهي دقيق‌تر به اين مفاهيم و واژه‌ها خواهيم داشت.

صفحه‌نمايش، يکي از اصلي‌ترين مولفه‌هاي موجود در طيف وسيعي از دستگاه‌هاي الکترونيکي همراه نظير گوشي‌ها و تبلت‌هاي هوشمند به حساب مي‌آيد. اين مولفه سخت‌افزاري، تاثيري چشمگير روي بهبود تعامل کاربر با اين گجت‌هاي هوشمند يا حتي کاهش تمايل شخص به استفاده از اين طيف محصولات الکترونيکي دارد. گوشي‌هاي هوشمند نيز از اين قاعده مستثني نبوده و استفاده از صفحه‌نمايشي ضعيف در آن‌ها مي‌تواند تجربه نه‌چندان خوشايند را براي کاربران به همراه داشته باشد. با پيشرفت تکنولوژي، اگرچه تشخيص صفحه‌نمايش‌هاي ضعيف و فاقد استانداردهاي کيفي سطح بالا راحت‌‌تر شده اما به همان اندازه، تمايز صفحه‌نمايش‌هاي با کيفيت مطلوب از آن‌هايي که عملکرد عالي يا حتي بي‌عيب و نقص دارند دشوار شده است. در اين بين، استفاده از مفاهيم و واژه‌هاي متفاوت توسط شرکت‌هاي فعال در حوزه توليد گوشي‌هاي هوشمند نيز باعث شده کاربران فرايند دشوارتري را در انتخاب گزينه مناسب، پيش رو داشته باشند.

ساختارهاي اصلي 
براي ساده‌تر شدن مفاهيم و اصطلاحات حاکم بر بازار صفحه‌نمايش‌هاي ويژه گوشي‌هاي هوشمند، به‌طور کلي دو نوع صفحه‌نمايش LCD و LED را در اين دسته از محصولات درنظر مي‌گيريم. اين در حالي است که با گذشت زمان، اين دو تکنولوژي پايه، تا حد زيادي پالايش و بهينه‌سازي شده‌اند تا ترکيب‌هايي نظير AMOLED و IPS LCD را پيش روي کاربران قراردهند. AMOLED کوتاه شده عنوان Active Matrix Organic Light-Emitting Diode بوده و IPS LCD هم مخففي براي In-Plane Switching Liquid Crystal Display به حساب مي‌آيد.

گزينه‌هاي يادشده درحالي در دسترس قرار گرفته‌اند که شرکت‌ها با هدف بهينه‌سازي هرچه بيشتر گزينه‌هاي عرضه شده به کاربران يا حتي استفاده از ترفندهاي بازاريابي، به اين اسامي قانع نشده و اسامي دهان‌پرکن تري نظير Super AMOLED، Super LCD، Super Retina OLED، Infinity Display يا نمونه‌هاي مشابه را نيز به‌کار بسته‌اند. شايد اين نام‌ها روي کاغذ اهميت چنداني براي کاربران نداشته باشند اما آشنايي با سازوکار و مولفه‌هاي مختلف آن‌ها مي‌تواند انتخاب گزينه مناسب را هنگام مراجعه به بازار براي خريد يک گوشي يا تبلت هوشمند جديد به دنبال داشته باشد.

AMOLED
عنوان LED در نام AMOLED، مخففي براي Light Emitting Diode  به معناي ديود ساطع‌کننده نور است. به زبان ساده، اين تکنولوژي، مشابه با ترکيبي است که در بسياري از لوازم الکتريکي خانگي شاهد هستيم و روشن بودن دستگاه را با يک چراغ قرمز رنگ کوچک نشان مي دهد. صفحه‌نمايش‌هاي LED از اين طرح استفاده کرده و ال‌اي‌دي‌ها را در قالب مجموعه رنگ‌هاي قرمز، آبي و سبز گردهم آورده‌اند تا پيکسل‌هاي مستقلي را تشکيل دهند. O در عنوان AMOLED در واقع مخففي براي واژه Organic به معناي طبيعي است. اين حرف در واقع به مجموعه‌اي از صفحات باريک و ساخته شده از متريال طبيعي اشاره دارد که بين دو هادي در هر LED قرار مي‌گيرند. اين صفحات در حضور جريان الکتريکي، قادر به توليد نور هستند. در نهايت امر، پيشوند AM در AMOLED مخففي براي Active Matrix است که در مقابل تکنولوژي Passive Matrix قرار مي‌گيرد. در ماتريکس غيرفعال يا همان Passive Matrix، از سيستمي ترکيبي براي کنترل هر پيکسل مستقل استفاده مي‌شود و در آن مدارهاي مجتمع،  بار الکتريکي فرستاده شده به هر رديف يا ستون را کنترل مي‌کنند. اما اين راهکار، سرعت و دقت پايين را به همراه خواهد داشت. سيستم‌هاي ماتريکس فعال (Active Matrix Systems) از يک ترانزيستور صفحه‌اي نازک (TFT) و يک خازن براي هر زير پيکسل (به عنوان مثال، قرمز، سبز يا آبي) LED استفاده مي‌کنند. نتيجه اين راهکار آن است که وقتي يک رديف يا ستون، فعال مي‌شود خازن موجود در پيکسل مي‌تواند شارژ خود را مجددا در بين سيکل‌هاي تازه‌سازي بدست آورده و همين امر به کنترل سريع‌تر و دقيق‌تر خواهد انجاميد.

مزايا و معايب صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED

مزايا:

    استفاده از لايه‌هاي پلاستيکي باريک و سبک
    لايه پلاستيکي استفاده شده، مقاومت بهتر را در برابر ضربه و احتمال کم‌تر را در مقابل شکسته شدن در معرض ضربه‌ها و عوامل جانبي به دنبال خواهد داشت.
    ميدان ديد عالي
    پشتيباني از طيف رنگي گسترده
    رنگ سياه عميق و نسبت کنتراست عالي با توجه به اينکه هر پيکسل را مي‌توان به‌طور مستقل خاموش کرد. راهکاري که براي نمايش محتويات HDR، گزينه‌اي ايده‌آل به حساب مي‌آيد.
    مديريت مناسب مصرف انرژي و تضمين بهينه‌سازي مصرف باتري

معايب:
راهکارهاي استفاده شده براي توليد اين دسته از محصولات، دشوارتر و گران‌قيمت‌تر از تکنولوژي‌هاي مشابه هستند. به عنوان مثال، مي‌توان به فرايند توليد صفحه‌نمايش‌هاي خميده اشاره کرد. اين عوامل، در نهايت امر روي در دسترس بودن اين مولفه سخت‌افزاري در بازار و همچنين سرعت توليد آن تاثيرات نامطلوب به‌جا مي‌گذارد.

    فرسايش سريع‌تر LED هاي آبي در مقايسه با نمونه‌هاي قرمز و سبز که باعث خواهد شد عمر پنل‌ها کوتاه شود.
    در صورتي که در قسمتي از صفحه‌نمايش، تصويري ثابت به مدت طولاني به نمايش گذاشته شود امکان ايجاد پديده پيکسل‌سوختگي وجود خواهد داشت.

Super AMOLED و Infinity Display
Super AMOLED در واقع اصطلاح بازاريابي است که براي اولين‌بار در اين سطح از بازار، توسط شرکت سامسونگ استفاده شد. اين ترکيب در واقع به صفحه‌نمايشي اختصاص دارد که صفحه ‌لمسي-خازني را دقيقاً در نمايشگر، ادغام کرده است. اين راهکار، در مقابل استفاده از لايه‌اي جداگانه روي نمايشگر قرار مي‌گيرد. در نتيجه استفاده از اين روش، شاهد کاهش ضخامت صفحه‌نمايش نهايي خواهيم بود.

Infinity Display اصطلاح ديگري برپايه مفاهيم استفاده شده در بخش بازاريابي صفحه‌نمايش‌هاي ويژه گوشي‌هاي هوشمند است که روي استفاده از ترکيب بدون حاشيه، لبه به لبه و ادغام صفحه‌نمايشي که کل فضاي جلوي گوشي‌هاي هوشمند يا قسمت اعظمي از آن‌را مي‌پوشاند تمرکز دارد. با تمام اين تفاسير، ترکيب يادشده نيز همچنان برپايه ساختار Super AMOLED ايجاد شده است.

LCD
صفحه‌نمايش‌هاي LCD با بهره‌گيري از نور پس‌زمينه‌اي که از طريق فيلترهاي قطبي‌کننده، ماتريس کريستالي و فيلترهاي رنگي منتشر مي‌شود کار مي‌کنند. کريستال‌هاي مايع وقتي شروع به تابش نور مي‌کنند که بار الکتريکي به آن‌ها برسد. اين امر، روي فرکانس نور عبوري تاثيرگذار خواهد بود. در مرحله بعدي، مجموعه‌اي از مدارهاي مجتمع، با ارسال بار الکتريکي به يک رديف يا ستون خاص، کنترل هر پيکسل را ممکن مي‌سازند. در نهايت امر، نورهاي خروجي، با استفاده از مجموعه‌اي از فيلترهاي قرمز، سبز و آبي ايجاد مي‌شوند که ساب پيکسل (Sub Pixel) نام دارند. با ترکيب اين رنگ‌ها، طيف‌هاي رنگي متنوع و متفاوتي توليد خواهد شد.


مزايا و معايب صفحه‌نمايش‌هاي LCD
مزايا:

    توليد رنگ‌هاي طبيعي و با دقت بالا
    نبود احتمال ايجاد پيکسل‌سوختگي دائمي
    استفاده از روش‌هاي اثبات شده در زمينه توليد باعث شده اين صفحه‌نمايش‌ها به راحتي و در ابعاد گسترده در دسترس قرار گيرند و نيازهاي بازار هم به خوبي تامين شود.

معايب:
زاويه ديد ممکن است بسته به عمق لايه‌ها، محدود شود.

    نرخ کنتراست و همچنين توليد رنگ‌هاي سياه با عمق مناسب، ايده‌آل نيست. درنظر داشته باشيد که اين امر، از فعال بودن دائمي نور پس‌زمينه سرچشمه مي‌گيرد.
    نشت نور پس‌زمينه که پديده‌اي نامطلوب است در پنل‌هاي ارزان‌تر مشاهده شده  و به شدت روي تجربه کاربران در استفاده از اين نوع صفحه‌نمايش‌ها، تاثيرگذار خواهد بود.
    پيکسل‌ها در رزولوشن‌هاي بالا ممکن است با مشکل محدود بودن دهانه‌ انتشار روبرو شوند زيرا در اين سطح نمي‌توان ابعاد ترانزيستورها را بيش از پيش کاهش داد. پديده‌اي که در نهايت امر به کاهش حداکثر مقدار نور توليدشده توسط صفحه‌نمايش و هدررفت بيشتر انرژي منجر مي‌شود.
    احتمال ايجاد مشکلات مقطعي و کوتاه‌مدت به واسطه مسئله احتباس و ثابت بودن تصوير

Super LCD
همان‌طور که در ساختار صفحه‌نمايش‌هاي Super AMOLED شاهد هستيم، صفحه‌نمايش‌هاي Super LCD هم صفحه‌لمسي را در ترکيب اصلي ادغام مي‌کنند. به اين ترتيب، هيچ فاصله هوايي بين شيشه بيروني و المان صفحه‌نمايش وجود نخواهد داشت و کاربر از مزايايي مشابه با ساختار Super AMOLED بهره‌مند خواهد شد.

صفحه‌نمايش‌هاي Retina، Retina HD و Super Retina HD
سامسونگ تنها شرکتي نيست که در زمينه استفاده از مفاهيم ويژه براي بازاريابي بهتر محصولات خود، سياست‌هاي ويژه‌اي را به مرحله اجرا گذاشته است. در اين بازار، اپل هم از واژه‌ها و مفاهيم مختلفي براي ترغيب کاربران به خريد بيشتر محصولاتش استفاده کرده است. از جمله اين واژه‌ها Retina است. اين واژه در ابتدا با رونمايي از آيفون ? به کار بسته شد. محصولي که از تراکم پيکسل بالا يعني بيش از ??? پيکسل در هر اينچ در مقايسه با آيفون ?GS بهره‌مند شده بود. پس از اين، واژه Retina HD براي آيفون‌هايي مجهز به صفحه‌نمايشي با رزولوشن اچ‌دي يا بالاتر استفاده شد. فراموش نکنيد که تمامي صفحه‌نمايش‌هاي رتينا و رتينا اچ‌دي در آيفون‌هاي اپل، در واقع صفحه‌نمايش‌هاي LCD IPS هستند. با وجود اين، با گذشت زمان، شرايط تغيير کرده و حالا در iPhone X به عنوان جديدترين پرچمدار شرکت اپل، از صفحه‌نمايش AMOLED استفاده شده که حالا با عنوان Super Retina HD پيش روي مشتاقان قرار مي‌گيرد.


مقايسه دقت رنگ و رزولوشن صفحه‌نمايش
هر دو تکنولوژي اصلي استفاده شده در توسعه صفحه‌نمايش‌هاي مخصوص گوشي‌هاي هوشمند مي‌توانند رزولوشن‌هاي ???p يا اچ‌دي، ????p يا تمام اچ‌دي، Quad HD و ?K را پشتيباني کنند. شرکت‌هاي فعال در حوزه توليد اين مولفه‌هاي سخت‌افزاري نيز محصولاتي را با پشتيباني از استاندارد HDR در هر دو دسته صفحه‌نمايش‌هاي LCD و AMOLED آماده بهره‌برداري کرده‌اند. با اين تفاسير، از اين ديدگاه، تفاوت چنداني ميان دو تکنولوژي اصلي حاکم بر بازار وجود ندارد.

وقتي صحبت از توليد رنگ بهتر مي‌شود نکته قابل توجه آن است که رنگ‌هاي سياه در صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED از عمق بيشتري برخوردار بوده و نسبت کنتراست هم در اين دسته از محصولات، بالاتر است. با وجود اين، دقت رنگ کلي، روي هر دو نوع صفحه‌نمايش، قابل قبول است. وب‌سايت Android Authority با بررسي مجموعه‌اي از گوشي‌هاي هوشمند منتخب سال ???? و ???? ميلادي شامل الجي وي ?? و بلک‌بري پريو به اين نتيجه رسيده که صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED نتايج و نمايشي با دقت بالا را توليد مي‌کنند اما صفحه‌نمايش‌هاي LCD معمولاً هاله جزئي آبي‌رنگ را پيش روي کاربران قرار مي‌دهند.

با تمام اين تفاسير، با پياده‌سازي آزمايش‌هاي مشابه روي محصولات سال ???? ميلادي مي‌توان اينگونه نتيجه گرفت که صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED پيشتازي و برتري گذشته خود را تا حدودي از دست داده‌اند.

    OLED: گلکسي نوت ? سامسونگ، پيکسل ايکس ال گوگل، وان پلاس ? وان پلاس، گلکسي اس ? و گلکسي اس ? پلاس سامسونگ
    LCD: هواوي ميت ?، آيفون ? پلاس

پيکسل سوختگي و احتباس تصوير
يکي از نقاط ضعف اصلي در صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED، امکان بروز مشکل پيکسل‌سوختگي در آن‌ها است. اين واژه براي تشريح مشکلي استفاده مي‌شود که تغيير رنگ دائمي را در بخش‌هايي از پنل به همراه دارد. اين امر ممکن است به تغيير شکل نمايش متن يا عکس روي تصوير، محو شدن رنگ‌ها يا بروز ديگر موارد مشابه منجر شود. در اين صورت، صفحه‌نمايش همچنان به عملکرد طبيعي خود ادامه مي‌دهد اما تغيير رنگ يا ايجاد سايه را به‌طور دائمي روي محتويات نمايش داده شده در آن شاهد خواهيد بود. اين امر، نتيجه متفاوت بودن طول عمر ساب‌پيکسل‌هاي LED قرمز، سبز و آبي استفاده شده در پنل‌هاي OLED است.

به بيان دقيق‌تر، ال‌اي‌دي‌هاي آبي رنگ، بازده نوراني پايين‌تري در مقايسه با پيکسل‌هاي قرمز و سبز داشته و از همين رو به جريان‌هاي بالاتر براي ارائه عملکرد مطلوب نياز دارند. اين در حالي است که همين جريان‌هاي بالاتر، به فرسايش سريع‌تر پيکسل‌ها منجر مي‌شوند. در نتيجه اين امر، رنگ‌بندي صفحه‌نمايش‌هاي OLED به‌طور يکنواخت فرسايش پيدا نخواهد کرد. به بيان ديگر، علي‌رغم اينکه ساب‌پيکسل‌هاي آبي‌رنگ، بزرگ‌تر هستند اما حرکت نمايش رنگ‌ها به سمت ايجاد هاله‌هاي قرمز و سبز خواهد بود. در اين بين، در صورتي که بخشي از پنل، به مدت طولاني تصاويري با رنگ آبي يا سفيد را نمايش دهد، پيکسل‌هاي آبي‌رنگ در اين بخش، سريع‌تر از بخش‌هاي ديگر فرسايش پيدا مي‌کنند.

از نقطه‌نظر تئوري، طول عمر صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED، حتي در صورتي که از آن‌ها براي مدت ?? ساعت در طول يک روز استفاده کنيد، چند سال متمادي ذکر شده است. با وجود اين، شواهد و مستنداتي وجود دارند که نشان مي‌دهند برخي نمونه‌هاي توليدي از صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED، سريع‌تر از سايرين دچار مشکلاتي نظير پيکسل‌سوختگي و فرسايش مي‌شوند. درنظر داشته باشيد صفحه‌نمايش‌هايي که تنها با گذشت چند ماه، آثار پيکسل سوختگي را بروز مي‌دهند، خراب بوده و عملکرد طبيعي ندارند.

مالکان گوشي‌هاي هوشمندي با صفحه‌نمايش LCD بايد از انتخاب محصولاتي که در مقابل پيکسل‌سوختگي ايمن است خوشحال باشند. با وجود اين، مشکلي به نام احتباس تصوير (Image Retention)، مسئله‌اي شايع در اين دسته از محصولات به حساب مي‌آيد. به زبان ساده، کريستال‌هاي مايع در صفحه‌نمايش‌هاي LCD در صورتي که ولتاژ يکساني را براي مدت طولاني دريافت کنند ممکن است به ماندن در يک موقعيت مشخص و ثابت، ترغيب شوند. البته اين وضعيت، معمولاً موقتي بوده و مي‌توان با بازگرداندن کريستال‌هاي مايع به وضعيت استراحت و آرامششان! مشکل را مرتفع کرد.

جمع‌بندي نهايي
انتخاب گزينه برتر از ميان انتخاب‌هاي موجود در بازار، دشوار بوده و در اين بين، عوامل جانبي هم در ابعاد گسترده‌ روي انتخاب کاربران، تاثيرگذار خواهند بود. به عنوان مثال، در صورتي که شما از جمله طرفداران صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED هستيد در برخورد با گوشي هوشمندي که فضاي ذخيره‌سازي بيشتر را در کنار پردازنده قدرتمند‌تر به همراه دارد اما به جاي گزينه دلخواه شما از صفحه‌نمايش LCD بهره مي‌برد چه تصميمي خواهيد گرفت؟ همين پرسش براي طرفداران صفحه‌نمايش‌هاي LCD هم مطرح خواهد بود.

معمولاً در بازار فعلي، گوشي‌هاي هوشمند پرچمدار و رده بالا از صفحه‌نمايش‌هاي AMOLED بهره مي‌برند و ميان‌رده‌ها يا گوشي‌هاي با قيمت بهينه هم به صفحه‌نمايش‌هاي LCD مجهز مي‌شوند. با وجود اين، در حال حاضر پرچمدارهاي زيادي هم در بازار يافت مي‌شوند که از صفحه‌نمايش‌هاي LCD بهره‌مند شده‌اند. با توجه به کاهش چشمگير هزينه توليد پنل‌هاي OLED در سال‌هاي اخير، انتظار مي‌رود در آينده‌اي نه چندان دور، طيف گسترده‌تري از گوشي‌هاي هوشمند با قيمت پايين، به پنل‌هاي OLED مجهز شوند.

شرکت‌هايي نظير الجي وسامسونگ با سرعت بالا و حداکثر توان خود در حال توسعه قابليت‌ها و زيرساخت‌ها به منظور توسعه پنل‌هاي OLED هستند. از همين رو، صفحه‌نمايش‌هاي LCD شايد آينده روشني را در قالب حضور در بازارهاي توليد تلويزيون و ديگر دستگاه‌هاي مجهز به پنل‌هايي با ابعاد بزرگ داشته باشند اما در حال حاضر، استفاده از صفحه‌نمايش‌هاي OLED، گزينه غالب در بازار توليد گوشي‌هاي هوشمند، به ويژه در دسته پرچمدارها به حساب مي‌آيد.




روش های حرفه ای جستجو در گوگل| جستجوی گوگل
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:35

مشاوره و پاسخگويي به مشکلات کامپيوتر، حسابداري و موبايل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (ساير شهرها)
www.hamgampc.ir    


آموزش روش هاي حرفه اي جستجو در گوگل

حتما براي شما پيش آمده است که بخواهيد مطلبي را در اينترنت جستجو کنيد. اغلب افراد از موتور جستجوي گوگل براي اين امر استفاده مي‌کنند. کارايي و بهينه بودن موتور جستجوي گوگل بر همگان ثابت شده است. در اين مطلب چند روش کاربردي را با هم مي‌بينيم که به کمک اين روش‌ها مي‌توان، بهتر و سريعتر به مطلب مورد نظر دست پيدا کرد.
جستجو از يک سايت مشخص:

اگر مي‌خواهيد يک مطلب را در سايت خاصي جستجو کنيد پس از عبارت خود بايد از کلمه کليدي site استفاده کنيد. براي مثال فرض کنيد کلمه telegram را مي‌خواهيد در سايت hamgampc.ir جستجو کنيد براي اين کار بايد مقدار زير را در نوار جستجو بزنيد.

telegram site:hamgampc.ir


بهره بردن از کوتيشن “ ” :

با کمک گرفتن از کوتيشن و قرار دادن متن در داخل کوتيشن، گوگل متوجه مي‌شود که شما دقيقا دنبال همان عبارت مشخص هستيد و فقط آن عبارت را در نتايجي که پيشنهاد مي‌دهد، مي‌آورد.

 
پيدا کردن سايت‌هاي مشابه:

فرض کنيد که شما از يک سايت براي مثال hamgampc.ir هر روز ديدن مي‌کنيد و دوست داريد بدانيد آيا در فضاي اينترنت سايتي مشابه سايت‌هاي محبوب شما وجود دارد؟ براي اين کار به راحتي با استفاده از کلمه کليدي related مي‌توانيد سايت‌هاي مشابه را پيدا کنيد.

related:hamgampc.ir

مشاهده نتايج جستجو در يک فرمت خاص:

يکي از مشکلات کساني که از گوگل استفاده مي‌کنند اين است که گاهي اوقات بدنبال يک فايل PDF هستند اما با رفتن به نتايجي که گوگل پيشنهاد مي‌دهد. وارد سايت‌هايي مي‌شوند که همش تبليغ است و به هدفشان نمي‌رسند. در اين موارد مي‌شود از کلمه کليدي filetype استفاده کرد. براي مثال براي پيدا کردن pdf هاي داده کاوي بايد عبارت زير را جستجو نمود.

داده کاوي filetype:pdf

بهره گرفتن از * :

گاهي پيش مي‌آيد جمله يا بيتي را مي‌خواهيم جستجو کنيم اما همه‌ي جمله را نمي‌دانيم. در اين موارد براحتي به جاي کلمه‌اي که نمي‌دانيد ستاره بگذاريد براي مثال : خريد لپ تاپ * ايسوس. و گوگل منظور ما را متوجه مي‌شود و با توجه به کلمه‌هايي که داده شده است جستجو را ادامه مي‌دهد.

با همين موارد ساده و کاربردي مي‌توانيد تا حد زيادي هدفمند در گوگل جستجو کنيد و هر چه سريعتر به هدف خود برسيد.


بررسی دلایل عدم اجرای صحیح بازی روی کامپیوتر
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 9:7

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


 بررسی دلایل عدم اجرای صحیح بازی روی کامپیوتر

در ابتدا باید بدانید سه قطعه اصلی که توانایی یک PC برای اجرای بازی‌های ویدیویی به آن‌ها بستگی دارد عبارت‌‌اند از پردازنده (CPU) ، کارت گرافیک (GPU) و حافظه (RAM).
 
در رابطه با RAM کافی است که به توصیه سازنده بازی ویدیویی برای هر بازی توجه کنید و از میزان رمی که در اختیار دارید اطمینان حاصل کنید. اما برای دو مورد دیگر یعنی CPU و GPU واقعیت این است که همیشه نمی‌توان مدل خود را با آن چه که توصیه

شده مقایسه نمود؛ به خصوص که آن چه توصیه می‌شود اغلب اوقات تقریبی است. بنچ‌مارک‌ هایی که ارزشی عمومی برای بهینه‌سازی تولید می‌کنند نیز خود برای بازی که شما بازی می‌کنید بهینه‌سازی نشده‌اند.


اما یک روش برای دانستن این که کدام قطعه یعنی CPU یا GPU مانع اجرای روان بازی می‌گردد وجود دارد که با آزمایشی ساده انجام می‌شود.
 
در ابتدا بازی مورد نظر خود که نمی‌تواند با Resolution پیش‌فرض به 60 FPS (فریم در ثانیه) برسد را اجرا نمایید. می‌توانید این مقدار را با برنامه‌ای چون FRAPS اندازه بگیرید. این ارزش مربوط به انیمیشنی می‌شود که با چشم انسان حالتی روان
دارد.

سپس بیشترین Resolution که صفحه نمایش شما یا بازی ویدیویی از آن پشتیبانی می‌کند را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که Resolution با پیکسل مشخص می‌گردد و در نتیجه ارتباطی با درجه جزییات یا گزینه‌های گرافیک انتخابی در بازی
ندارد.

سپس چند ثانیه بازی کنید تا متوسط تعداد FPS حاصله را مشاهده نمایید.

اکنون مجددا همه این ها را با Resolution کمتر انجام دهید.


اگر بهبودی مهمی در FPS و زمانی که Resolution کمتری استفاده می‌کنید مشاهده نمودید، در این صورت می‌توان گفت که این کارت گرافیک شما است که محدودیت ایجاد می‌کند چرا که هر چه Resolution بیشتر باشد، تراشه گرافیک یا GPU 
کمتر می‌تواند یک انیمیشن را روان اجرا نماید و یا برای اجرای بازی زیاد راحت نیست که اصطلاحا به آن GPU Limited گفته می‌شود.    

اما اگر با وجود کاهش Resolution ، باز هم بهبودی محسوسی در FPS مشاهده نمی‌کنید، این دیگر به کارت گرافیک مربوط نبوده و مشکل محدودیت مربوط به CPU می‌شود که توانایی لازم را برای اجرای بازی مورد نظر ندارد چون یا بسیار قدیمی است و
یا کیفیت آن خوب نیست. در این حالت اصطلاح CPU Limited استفاده می‌شود زیرا محدودیت مربوط به پردازنده است.  

در حالت سوم اگر با کاهش وضوح، FPS بهبودی کمی یافت که زیاد محسوس نبود، احتمالا هر دو قطعه یعنی CPU و GPU برای اجرای بازی مورد نظر کافی نبوده و مشکل دارند. در این صورت PC شما هم GPU Limited و هم CPU 

Limited است.


اشتراک گذاری مانیتور با شبکه LAN
نوشته شده توسط Siyana در ساعت 8:59

مشاوره و پاسخگویی به مشکلات کامپیوتر، حسابداری و موبایل، تماس از تلفن ثابت با شماره 9092305943 (تهران) و با شماره 9099071865 (سایر شهرها)
www.hamgampc.ir    


 
اگر میخواهید صفحه مانیتور خود را در تبلت، گوشی موبایل یا کامپیوتر دیگر مشاهده کنید میتوانید از برنامه Screen Task استفاده نمایید.

 
دقت کنید که نرم افزار ScreenTask یک برنامه کنترل از راه دور نیست، بلکه تنها دستگاه هایی که به یک شبکه محلی مانند LAN و WiFi متصل هستند میتوانند از این امکان استفاده کنند.


ابتدا برنامه ScreenTask را   دانلود و نصب کنید.


پس از نصب، برنامه ScreenTask را اجرا کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:


در قسمت IP ، نوع شبکه محلی که به آن متصل هستید (LAN یا WiFi) را انتخاب کنید.


در قسمت Port می توانید پورت پیشفرض URL را تغییر دهید. (الزامی نیست)


در صورتی که تیک گزینه ”Private Task” بزنید، میتوانید با وارد کردن یک نام کاربری و رمز عبور، اشتراک گذاری صفحه نمایش خود را خصوصی کنید.


برای ساختن URL و شروع اشتراک گذاری دسکتاپ بر روی گزینه Start Server کلیک کنید.


پس از انجام مرحله بالا، در قسمت URL یک آدرس برای شما ساخته می شود. در صورتی که آدرس مورد نظر را درون مرورگر یکی از دستگاه های متصل به شبکه محلی وارد کنید، صفحه نمایش کامپیوتر شما در مرورگر دستگاه مورد نظر نمایش داده میشود.